بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

ذوب صف‌‌های فروش سیگنالی مطمئن به سهامدار

ذوب صف‌‌های فروش سیگنالی مطمئن به سهامدار
کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز برای نخستین‌بار در ۶ماهه گذشته تعداد نماد‌های صف فروش به زیر ۸۰ نماد رسیده و این وضعیت برای برگشت اطمینان به بازار بسیار مفید است.
کد خبر : ۲۴۴۲۷۸

کاهش صف‌های فروش سیگنال اطمینان بخش به سهامداران

 

محمد خبری زاد در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره شروع پر قدرت امروز بازار و در ادامه شروع روند ریزشی اظهار کرد: از هفته نخست خردادماه هر زمان که بازار مثبت می‌شود در برخی مواقع شاهد ریزش نیز هستیم که نشان‌دهنده وجود ترس در بازار است و نباید انتظار داشت همانند سال گذشته بازار مداوم با رشد همراه باشد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: اینکه بازار صف فروش نمی‌شود و در منفی‌ها نیز خریدار وجود دارد نکته مثبت بازار محسوب می‌شود.

وی گفت: در بازار امروز پالایشی‌ها با توجه به تغییراتی که اعلام شد نماد‌ها مثبت بودند و سایر نماد‌ها نیز به‌واسطه این نماد‌ها مثبت شدند.

خبری زاد ادامه روند صعودی بازار بیان کرد: اگر اُفت زیاد در قیمت دلار نداشته باشیم و دولت و حاکمیت به این نتیجه رسیده باشند که قیمت دلار زیر ۲۴ هزار تومان نباشد پیش‌بینی می‌شود روند آرام و پیوسته صعودی بازار ادامه داشته باشد و حداقل شاهد رشد ۲۵ درصدی شاخص تا پایان سال باشیم.

کارشناس بازار سرمایه درباره صف‌های فروش نیز خاطرنشان کرد: صف‌های فروش در اردیبهشت‌ماه به بیش از ۳۰۰ نماد رسیده بود، اما در حال حاضر به‌آرامی از تعداد صف‌های فروش در حال کاسته شدن است و امروز برای نخستین بار در ۶ ماهه گذشته به زیر ۸۰ نماد رسیده و این وضعیت برای برگشت اطمینان به بازار بسیار مفید است.

وی تصریح کرد: اگر طی یک‌ماهه آینده بتوانیم کف ۶ هزار میلیارد تومان را برای ارزش معاملات حفظ کنیم می‌توان عنوان کرد ارزش معاملات به ثبات رسیده و پس‌ازآن به دنبال ورود نقدینگی جدید به بازار باشیم.

خبری زاد درباره تأثیر استقرار دولت جدید بر بازار گفت: سیاست‌های اقتصادی که توسط رئیس‌جمهور منتخب اعلام‌شده سیاست‌های غیرعادی مانند تأکید بر قیمت‌گذاری دستوری نبوده که بخواهد بازار را تحت تأثیر قرار دهد بنابراین نگرانی از این بابت وجود ندارد مگر اینکه در انتخاب وزرای اقتصادی افرادی به کار گرفته شود که بازار به آن‌ها واکنش نشان دهد.


بیشتر بخوانید:

عروسی به کوچه بورس رسید!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نفس‌گیری
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

نفس‌گیری "نقدینگی" قبل از صعود به قله جدید

با ادامه روند صعودی شاخص؛

عروسی به کوچه بورس رسید!

بانک سامان برای شما یادآور چیست
"بانک‌ها غلط می‌کنند با پول مردم برای خود امکانات درست می‌کنند"

بانک سامان برای شما یادآور چیست

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

پایان ریسک‌های سیستماتیک بازار

ارسال نظر