بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

پایان ریسک‌های سیستماتیک بازار

کارشناس بازار سرمایه گفت: پس از انتخابات، ریسک‌های سیستماتیک بازار از بین رفت و دیگر اتفاقات بازار، ناشی از رفتار‌های سیاسی نیست بلکه به دلیل روند عرضا و تقاضا صورت می‌گیرد.
کد خبر : ۲۴۴۲۰۸

پایان ریسک‌های سیستماتیک بازار

حسین اورجلو در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره روند رشد بازار، اظهار کرد: بازار کف خود را شناسایی کرده و تمام شرایطی که برای صعود نیاز دارد تقریباً مهیا است.

وی گفت: در حال حاضر ریسکی برای تهدید بازار وجود ندارد و اگر تمام این موارد را جمع‌بندی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که بازار باید رشد کند و این اتفاق در حال رخ دادن است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: رشد بازار در شرایط فعلی به ارزندگی سهام مرتبط است با توجه به شرایط تورمی در کشور و موج گرانی کالا‌ها که با آن روبه‌رو هستیم سهام، تنها چیزی که ارزان است.

وی گفت: گزارش‌های منتشرشده همه حاکی از رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی سود شرکت‌ها نسبت به سال گذشته است و این حاکی است تورمی و افزایش قیمت‌هایی که در کشور وجود دارد تأثیر خود را بر سود شرکت‌ها نیز می‌گذارد.

اورجلو بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود روند بازار ازنظر شاخص کل ضعیف و قوی شود، اما درمجموع روند کلی بازار صعودی خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: رشد شاخص به‌آرامی تا یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار واحد ادامه خواهد یافت، اما پس‌ازاین عدد، مدل خود را تغییر خواهد داد و جریان ورود پول به بازار تقویت می‌شود.

وی درباره تأثیر استقرار دولت جدید بر بازار تصریح کرد: از اکنون نمی‌توان دراین‌باره نظر داد، اما بررسی روند صعودی بازار حاکی است، رشد بازار تقریباً از پس از انتخابات آغازشده است.

اورجلو بیان کرد: پس از انتخابات، ریسک‌های سیستماتیک بازار از بین رفت و دیگر اتفاقات بازار، ناشی از رفتار‌های سیاسی نیست بلکه به دلیل روند عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد.

کارشناس بازار سرمایه درباره ریزش بازار در برخی از روز‌ها گفت: بازار هنوز باور به رشد ندارد به همین دلیل به سود‌های مقطعی بسنده می‌شود و زمانی که روند رشد کمی کند می‌شود صف‌های عرضه بیشتر می‌شود.


  • بیشتر بخوانید:

"شرکت‌های کوچک" آدرس بعد از کامودیتی‌ها شد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
زمانی برای گردش پول در ۳ صنعت جذاب بازار
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

زمانی برای گردش پول در ۳ صنعت جذاب بازار

کلید
پیگیری‌های بورس‌نیوز جواب داد؛

کلید "شپلی" به هیات‌مدیره تحویل داده شد

پتانسیل رشد ۲۰ درصدی بورس تا پایان تابستان
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پتانسیل رشد ۲۰ درصدی بورس تا پایان تابستان

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"شرکت‌های کوچک" آدرس بعد از کامودیتی‌ها شد

ارسال نظر