بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
دلار ۴۲۰۰ تومانی فقط برای محصولات تزریقی
مدیرعامل شرکت دارویی و بهداشتی لقمان درخصوص استاندارد‌های GMP خط تولید اظهار کرد: در حاضر خوط تولیدی شرکت فاقد استاندارد GMP بوده و تدابیر لازم جهت دریافت استاندار‌های GMP انجام شده است.
کد خبر : ۲۴۴۵۶۴

شرکت دارویی و بهداشتی لقمان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، خسرو داوری، مدیرعامل شرکت دارویی و بهداشتی لقمان درخصوص استاندارد‌های GMP خط تولید اظهار کرد: در حاضر خوط تولیدی شرکت فاقد استاندارد GMP بوده و تدابیر لازم جهت دریافت استاندار‌های GMP انجام شده است.

وی در خصوص فروش شرکت به تفکیک محصولات بیمارستانی و داروخانه‌ای افزود: فروش‌های شرکت تماما به مراکز پخش بوده و تمایزی بین دارو‌های بیمارستانی و داروخانه‌ای نداریم.

مدیرعامل شرکت دارویی و بهداشتی لقمان درباره ممنوعیت واردات دارو‌های خارجی مشابه تولید داخل ادامه داد: از آنجایی که تولیدات شرکت مرتبط با محصولات عمومی داخلی هستند، بنابراین ممنوعیت واردات دارو‌ها تاثیرگذار نخواهد بود.

داوری همچنین، درخصوص مبلغ فروش محصولات جدید بیان کرد: در سال ۱۳۹۹، حدود ۸ درصد از مبلغ فروش شرکت را محصولات جدید تشکیل می‌دهد.

دلار ۴۲۰۰ تومانی فقط برای محصولات تزریقی

وی با اشاره به ثبت دارو‌ها در کشور‌های خارجی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته در کشور‌های عراق و افغانستان برخی از دارو‌ها به ثبت رسیده، اما در سال ۱۳۹۹ شرکت در هیچ کشوری دارو را به ثبت نرسانده و دلیل آن نیز عدم صادرات شرکت به منظور تامین بازار‌های داخلی و نیز جلوگیری سازمان غذا و دارو از صادرات است.

مدیرعامل شرکت دارویی و بهداشتی لقمان درخصوص پیش‌بینی شرکت از حذف کامل دلار ۴۲.۰۰۰ ریالی توضیح داد: استفاده از دلار ۴۲.۰۰۰ ریالی فقط برای محصولات تزریقی از قبیل ویال‌ها، سفتریاکسون و سفازولین‌ها استفاده شده است.

داوری درباره محصولات انحصاری شرکت نیز بیان کرد: شرکت در حال حاضر فاقد هرگونه محصول انحصای است.
وی با اشاره به کاهش مقدار تولید و فروش محصولات آنتی‌بیوتیک شرکت در سال ۹۹ ادامه داد: فروش آنتی‌بیوتیک شرکت نسبت به سال گذشته ۱۲.۸ درصد کاهش داشته و اثرات این موضوع قابل پییش بینی نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت دارویی و بهداشتی لقمان درخصوص مراحل احداث خط تولید محصول انسولین تاکید کرد: تولید محصول انسولین در مراحل پایانی بوده و پس از دریافت مجوز‌های لازم از سازمان غدا و دارو وارد بازار خواهد شد.

داوری درباره فروش محصولات آزیترومایسین نسبت به سال گذشته گفت: فروش این محصولات نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته و به صورت تقریبی ۹ درصد از کل فروش را محصولات آزیترومایسین تشکیل داده است.


  • بیشتر بخوانید:

"دلقما" و موضوع گران شدن ۱۱ قلم دارو

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شرکت دارویی و بهداشتی لقمان اعلام کرد؛

"دلقما" و موضوع گران شدن ۱۱ قلم دارو

فروش غیر عملیاتی این داروساز و دیگر هیچ؛

"دلقما" ونسخه‌هایی با خودکار قرمز برای سهامداران

شرکت داروسازی لقمان اعلام کرد؛

"دلقما" در جریان تغییر هیات مدیره

رشد ۴۸ درصدی درآمدهای سالانه
مجموع درآمد‌های "دلقما" بالغ بر ۲۲۳ میلیارد ریال گزار شد؛

رشد ۴۸ درصدی درآمدهای سالانه "دلقما"

ارسال نظر