بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

جذاب ها و غیر جذاب های بورس

جذاب ها و غیر جذاب های بورس
مدیر پرتفوی صندوق سرو سودمند مدبران گفت: صنایع جذاب و غیرجذاب فراوانی مانند غذایی‌ها، دارویی‌ها، لاستیکی، روغن‌موتور و... هنوز متناسب با تورم افزایش نرخ نداشته‌اند و با افزایش نرخ‌های تدریجی، رشد پایداری را تجربه خواهند کرد.
کد خبر : ۲۴۴۶۳۲

جذاب ها و غیر جذاب های تابستان بورس

علیرضا نجارپور مدیر پرتفوی صندوق سرو سودمند مدبران در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می‌رسد در نیمه دوم سال، انتظارات تورمی افزایش یابد و اثرات کسری بودجه بر پیکر اقتصاد نمایان‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: اعتقادی به پرش ارزی ندارم اما؛ احتمالاً نرخ ارز با شیب ملایمی افزایش یابد و به همین دلیل برای نیمه دوم امسال پیش‌بینی می‌شود که شرکت‌های صادرات‌محور و کامودیتی‌محور از رشد فروش و سودآوری برخوردار باشند و سهم‌های این گروه‌ها P بر E‌های خوبی پیدا کنند.

جذاب‌ها و غیرجذاب‌های سرمایه‌گذاری کدامند

نجارپور افزود: معتقدم صنایع کوچکی که فروش ریالی دارند و منتظر افزایش نرخ محصولات خود هستند، برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت گزینه‌های مناسب‌تری خواهند بود.

این فعال بازارسرمایه تاکید کرد: صنایع زیادی مثل غذایی‌ها، دارویی‌ها، لاستیکی، روغن‌موتور و... هنوز متناسب با تورم افزایش نرخ نداشته‌اند و با افزایش نرخ‌های تدریجی، رشد پایداری خواهند داشت؛ بنابراین به نظر می‌رسد در فصل تابستان این صنایع، صنایع پربازده بازار سرمایه خواهند بود.



وی با تاکید بر آنکه برای سرمایه‌گذاری در این سهم‌ها، باید به ارزندگی سهم‌ها دقت کرد، اضافه کرد: شاید بعضی سهم‌های این گروه‌ها با وجود افزایش نرخ محصولات، بازهم ارزنده نباشند و همچنین با توجه به روند صعودی قیمت نفت و نرخ فروش فرآورده‌های نفتی، صنعت پالایشی هم برای سرمایه‌گذاری جذاب است.

آیا پالایشی‌ها برای سرمایه‌گذاری سودده هستند

مدیر پرتفوی صندوق سرو سودمند مدبران تصریح کرد: به سبب تأخیر در اعلام نرخ فرآورده‌های پالایشی، ممکن است حرکت این گروه به‌کندی انجام شود؛ ولی به‌هرحال با ارائه گزارش‌های ۳ ماهه، جذابیت پالایشی‌ها افزایش خواهد یافت.

وی اظهارکرد: علاوه بر این، گروه فلزات اساسی به دلیل دارا بودن کمترین P بر E بازار سرمایه، گزینه‌های جذابی هستند و در شرایط فعلی این گروه فقط با ریسک قطعی برق مواجه است که با پایان یافتن فصل تابستان، این ریسک هم کمرنگ‌تر خواهد شد.

نجارپور در پایان خاطرنشان کرد: پتروشیمی‌ها هم همواره جزء سهم‌های جذاب بازار بوده‌اند و اگرچه نسبت P بر E پتروشیمی‌ها، یکی دو واحد بالاتر از سهم‌های فلزی و پالایشی است؛ اما کماکان گروه پتروشیمی خصوصاً تولیدکنندگان اوره جذاب هستند. در گروه بانکی هم، عملکرد ۳ ماهه بانک‌ها ضعیف بود؛ اما شاید در ۳ ماهه دوم سال، بانک‌ها این ضعف را جبران کنند، مخصوصاً اگر اخبار مثبتی از احیای برجام اعلام شود. معدنی‌ها هم گزارش‌های مناسبی ارائه کرده‌اند و از وضعیت خوبی برخوردار هستند. شرکت‌های گروه خودرویی درگیر زیان‌های وحشتناکی هستند و توصیه‌ای برای ورود ندارم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خطر بانک‌های قدرتمند در کمین مردم و دولت‌ها
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خطر بانک‌های قدرتمند در کمین مردم و دولت‌ها

موج تورمی پیش روی اقتصاد ایران
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

موج تورمی پیش روی اقتصاد ایران

فرش قرمزی برای نسل Z در بازار سرمایه
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرش قرمزی برای نسل Z در بازار سرمایه

ارسال نظر