بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

طلا با کاهش نرخ اوراق خزانه، رنگ می‌گیرد

طلا با کاهش نرخ اوراق خزانه، رنگ می‌گیرد
طلا و بازارهای جهانی تحت تاثیر کاهش نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری می‌توانند مسیری صعودی را پیش گرفته چراکه طلا دارایی بدون بازدهی و بهره است و به همین دلیل وقتی بازدهی سایر دارایی‌های امن مثل اوراق خزانه‌داری کاهش می‌یابد، هزینه فرصت نگهداری طلا هم کاهش می‌یابد و شرایط را برای سرمایه‌گذاری مهیا می‌کند.
کد خبر : ۲۴۴۶۸۰

بازارهای جهانی

مجید عبدالحمیدی، کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازارهای جهانی در ۶ ماه آینده بیان کرد: با توجه به افزایش موارد ابتلای نوع جدید کرونا موسوم به دلتا بازارهای جهانی سهام و نفت تحت تأثیر قرار گرفتند و سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های امن همچون اوراق قرضه ایالات‌متحده و دلار پناه بردند.

وی افزود: کاهش شاخص‌های سهم‌های جهانی ادامه خواهد داشت و شیوع گسترده ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های کرونایی در سرتاسر دنیا باعث نگرانی سرمایه‌گذاران از آینده اقتصاد جهان شده و کشورهایی همچون آلمان و اسپانیا و انگلیس باوجود افزایش تزریق واکسن کرونا شاهد افزایش موارد ابتلای جدید به کرونا بوده‌اند که در همین راستا یورو و پوند انگلیس تحت‌فشار افت ارزش قرار گرفتند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در بازار نفت خام، بعد از توافق نفتی اوپک پلاس قیمت‌ها کاهش‌یافته‌اند و اوپک پلاس به دنبال افزایش عرضه نفت خام است. طبق توافق اوپک پلاس زین پس ماهیانه ۴۰۰ هزار بشکه به سطح تولیدات این سازمان افزوده خواهد شد و این رویه تصاعدی تا پایان سال ۲۰۲۱ادامه خواهد داشت. نفت وست تگزاس در محدوده حمایتی ۶۵دلاری در مدار رنج قرار دارد. در صورت ادامه بحران کرونا حتی می‌توان سطوح زیر مقاومت ۶۵دلاری را برای نفت وست تگزاس انتظار داشت .



عبدالحمیدی در ادامه گفت: از طرفی شیوع ویروس کرونای‌دلتا روند خروج جهان از این بحران را سخت کرده و به همین دلیل تقاضا برای دارایی‌های امن مثل طلا افزایش پیداکرده است.

وی اضافه کرد: ویروس کرونای دلتا خوش‌بینی‌ها به روند بهبود اقتصاد جهانی و پایان محدودیت‌های کرونایی را به چالش کشیده و این مسئله باعث شده تا انتظارات و تمایلات سرمایه‌گذاران هم تغییر کند و نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری بلندمدت آمریکا به پایین‌ترین سطح از ماه فوریه سقوط کند.

این فعال بازارسرمایه تاکید کرد: کاهش نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری خبر خوبی برای طلاست و طلا دارایی بدون بازدهی و بهره است و به همین دلیل وقتی بازدهی سایر دارایی‌های امن مثل اوراق خزانه‌داری کاهش می‌یابد، هزینه فرصت نگهداری طلا هم کاهش می‌یابد و شرایط را برای سرمایه‌گذاری مهیا می‌کند.

عبدالحمیدی خاطرنشان کرد: در حالی شرایط بنیادی بازار به نفع طلا در تغییر است که قیمت انس طلای جهانی در ماه میلادی گذشته افزایش یافت و به بالای ۱۸۵۰دلار عبور کرد و اگر جریانات ریسک‌گریزی ادامه داشته باشند و سرمایه‌گذاران به آینده اقتصاد جهانی بدین باشند، بازهم شاهد افزایش قیمت انس طلای جهانی خواهیم بود.

عبدالحمیدی در پاسخ به این سؤال که " کدام صنایع پتانسیل بیشتری برای رشد دارند" گفت: سه گروه شیمیایی و دارویی و صنعت کم ریسک بیمه‌ای به همراه برخی تک ‌سهم‌های کوچک را به‌عنوان سهم‌های پیشتاز معرفی کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جذاب ها و غیر جذاب های بورس
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

جذاب ها و غیر جذاب های بورس

خطر بانک‌های قدرتمند در کمین مردم و دولت‌ها
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خطر بانک‌های قدرتمند در کمین مردم و دولت‌ها

پیشنهادی برای کاهش زیان سهامداران
مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پیشنهادی برای کاهش زیان سهامداران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"بورس" نیازمند پول پرقدرت

ارسال نظر