بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
بورس تهران سرمست از شکستن مقاومت جدید
باید توجه داشت که گزارش‌های جدید تیرماه در راه هستند و سهامداران باید ابهامات پرتفوی خود را با شرایط گزارش‌ها وفق داده یعنی شرکت‌هایی که آمار‌های مثبتی از لحاظ تولید، قیمت، صادرات و بنیان خوبی دارند را در پرتفو نگهدارید اما؛ برای شرکت‌هایی که آمار‌های چندماهه آن‌ها روند نزولی داشته‌اند را کم‌کم از پرتفوی خود پیاده کنید.
کد خبر : ۲۴۴۶۹۸

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، بورس تهران پس از یک وقفه به طول یک هفته برای سهامداران فرش قرمز پهن کرد اما؛ در نبود نماد‌های بزرگ فرمان دست شرکت‌های کوچک افتاد تا حوض‌های کوچک سرمایه‌گذاری در بورس بتوانند رقم قابل قبولی در محدوده ۵ هزار میلیارد تومان نزدیک شود البته نکته امیدوارکننده که قابل‌بیان بوده آن است که ارزش صف‌های فروش دیگر آن‌چنان ارزشی در حد "همت" ندارد.

رفتار سهامداران در بازار روز گذشته نیز حاکی از آن بود که تحرکات نقدینگی بیشتر در گروه‌هایی نظیر کامودیتی‌ها، غذایی‌ها و گه‌گداری شیمیایی‌ها بود، ولی هنوز قدرت نقدینگی نتوانسته خود را در یک گروه پیشتاز کند تا بتوانیم گروه برتر و پیشرو را به‌عنوان حامی روز بازار نام ببریم.

سیگنال دلالان و مسیر هموار برای عبور از دلار ۲۵ هزارتومان

بازار دلار با سیگنالی که دیروز به معامله‌گران قدیمی و شاید دلالان به بازار تزریق کردند، نتیجه‌ای دلخواه این افراد را امروز در بازار گرفت؛ نتیجه‌ای حرفه‌ای‌تر از دلار ۲۵ هزارتومانی و عبور از این عدد، نمی‌توان برای سیگنال روز گذشته متصور بود.

بازی معامله‌گران دلار با عواملی مانند برجام و ... کاملا حربه‌ای پوچ بوده، زیرا روح برجام از کالبد که هیچ، از پل صراط خود نیز عبور کرده و ماهیگیری دلالان از این وضعیت نشان از پختگی این قشر و خامی گروه هیجانی خریداران ارز است؛ البته جای خالی بانک‌مرکزی در تأمین ارز را هم فراموش نمی‌کنیم.


بیشتر بخوانید: سهامداری کردن پس از تعطیلات


طلا و سکه سوار بر قایق ارز‌ها

انس طلا امروز هم بیش از ۲ درصد کمرنگ‌تر شد اما؛ معامله‌گران طلا در بازار ایران هر گرم را یک‌میلیون و ۷۵ هزارتومان معامله کردند و نرخ سکه بهار آزادی نیز با ۲۰۰ هزارتومان افزایش به ۱۰ میلیون ۵۵۰ هزارتومان رسید البته سکه امامی نیز با ۱۴۰ هزارتومان رشد با نرخ ۱۰ میلیون ۸۴۰ هزارتومان در بین معامله گران این بازار دست‌به‌دست شد.

خفاش چینی در ظرف شام نفتی‌ها

بازار طلای سیاه امروز کاملا تحت تأثیر چین قرار گرفت؛ شاید باور نکنید که چینی‌ها به خاطر عدم استفاده صحیح از واردات و اسراف، این ظن را تقویت کرده‌اند که شاید چین برخلاف ربع قرن گذشته کمی صرفه‌جویی را به صنایع خود آموزش دهد و شاید اثر انرژی هسته‌ای بر صنایع خود را پررنگ‌تر کند پس بنا بر همین دلیل، قیمت نفت برنت نزدیک به ۱.۳۰ درصد کاهش را با طعم خفاش چینی به جان خرید!

از شرق تا غرب

بازار‌ها مالی در شرق آسیا نیز در روز گذشته مجدداً آغاز شد تا NIKKEI رشد بالای ۲۸۰ واحدی را به خود دید اما؛ شاخص سهام شانگ‌های چین ۸۲.۹۶ واحد کاهش را ثبت کرند تا این دست برتر آمریکا برای تأثیرگذاری آن‌ها بر اقتصاد چین را نشان دهند؛ البته چینی‌ها روابط خود را هم در بن‌بست با آمریکا گرفتار می‌بینند و باید دید که آیا این روند نزولی چینی‌ها در بازار این کشور ادامه‌دار خواهد بود یا خیر!

اسپند دونه دونه

بازار ارز‌های دیجیتال امروز باید اسپند دود کنند به خاطر سبزپوشی و اتفاق جالبی از نوع رشد چشمگیر قیمت‌ها! بیت‌کوین عملکرد خارق‌العاده ۱۳درصدی را داشت تا این بار فضای ۳۹ هزار دلاری را به معامله گران خود هدیه داد رسید.

بازار امروز نوبت کیست

طی معاملات روز گذشته اتفاقی در بازار رخ داد تا یک گام، اعتماد سرمایه به تابلوی بورس نزدیک‌تر شود و آن‌هم شکست مقاومتی مهم در تابلوی بورس بوده و احتمال پولبک و رشد شاخص‌ها در بازار، تماشای تابلوی بورس را جذاب‌تر می‌کند البته سهامداران عزیز نباید سرمست این سبزی و بوی تُرب شوند، زیرا در چنین شرایطی دست بی‌قرار عرضه‌ها فعال‌شده و باید دست عرضه‌ها را از روند بازار امروز قطع کرد تا بازاری مثبت را به پایان برسانیم.

سهامداران عزیز باید توجه داشته باشند که روند معاملات طی روز‌های آینده مثبت خواهد بود البته اگر برای سرمایه‌گذاری فاکتور‌های واقعی را لحاظ کرده و با رفع ابهامات پرتفوی خود را ایمن کنند.

باید توجه داشت که گزارش‌های جدید تیرماه در راه هستند و سهامداران باید ابهامات پرتفوی خود را با شرایط گزارش‌ها وفق داده یعنی شرکت‌هایی که آمار‌های مثبتی از لحاظ تولید، قیمت، صادرات و بنیان خوبی دارند را در پرتفو نگهدارید اما؛ برای شرکت‌هایی که آمار‌های چندماهه آن‌ها روند نزولی داشته‌اند را کم‌کم از پرتفوی خود پیاده کنید.

از سوی دیگر سهامداران باید نیم‌نگاهی به تغییر رویکرد‌های اقتصادی که از سوی دولت جدید اتخاذ خواهد شد نیز داشته باشند، زیرا امکان سورپرایز در هر نقطه‌ای از اقتصاد وجود دارد.

البته باید به سهامداران این نوید را هم داد که نقدینگی خروجی از درآمد ثابت‌ها و ورود نقدینگی حقیقی‌ها به بازار کاملاً برای آینده بازار جذاب خواهد بود.

سهامداران در چنین برهه‌ای به‌دنبال استراتژی قدرتمند برای چیدمان بهتر خط دفاعی پرتفوی خود می‌گردند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که نرخ‌های تورمی کالا‌های شرکت‌های بورسی را اصلاً فراموش نکنید.

رصد بسیاری از کالا‌هایی که شرکت‌ها باید آن‌ها را به‌عنوان مواد اولیه از بازار داخلی تأمین کنند، بهترین ذره‌بین شما سهامداران است برای مثال نرخ لوب کات و افزایش آن در بورس‌کالا باعث رشد نرخ روغن‌موتور شده اما؛ کماکان نسبت نرخ لوب کات بالاتر از نرخ روانکار بالاتر است و معنای آن برای پرتفو‌ها کاملاً مشخص است.

سرمایه‌گذاران و سهامداران باید تیر کمان خود را تیز کنند تا شکار نماد‌ها به‌راحتی مانند غزال تیزپا از زیر دست آن‌ها فرار نکنند پس، نگاهی به حذف نرخ‌های ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی از دارویی‌ها و گروه زراعت را هم از یاد نبرید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
خجالت خوب چیزی مردم را به بورس دعوت نکید دیکه مردم توان هیچی ندارند صدرحمت به غیر مسلمان شماها بنام اسلام مردم غارت میکنید اسلامی وجود ندارد
ams
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
بنام .
به کام .
مثلا دولت ..
صدرحمت به .