بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
اظهارات متناقض آقای وزیر؛

چرخنده همچون وزیر راه!

چرخنده همچون وزیر راه!
در حالی که مدتی قبل وزیر راه و شهرسازی بورس را محلی شفاف عنوان کرده بود، اما مشخص نیست که چرا در یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای از آن به عنوان بازار دلال پرور یاد کرده است.
کد خبر : ۲۴۴۷۳۵

چرخنده همچون وزیر راه!

به گزارش بورس نیوز، در حالی شب گذشته محمد اسلامی به انتقاد شدید از عرضه سیمان در بورس پرداخت و مدعی شد بورس کالا دلال و واسطه پرور است و عرضه سیمان در بورس نوعی گروگانگیری است که چندی قبل آقای وزیر نگاه دیگری به بورس داشت.

وزیر راه و شهرسازی چندی قبل درباره عرضه زمین و مسکن و راه اندازی بورس املاک اظهار کرده بود؛ پیگیری کردیم و موفق شدیم بورس املاک را راه اندازی کنیم، خودمان داوطلب شدیم نخستین زمین را عرضه کردیم که معامله شد و مابقی نیز این کار را یاد گرفتند.

اسلامی تاکید کرده بود؛ این موضوع کمک می‌کند در یک محیط کارشناسی شده، شفاف، واضح، روشن عرضه صورت بگیرد و اینکه هر کسی بداند املاکی که معامله می‌شود از لحاظ دامنه قیمت، مقبولیتی، ارزیابی مدارک، اصالت و هویت آن چگونه است و شرایط برای معامله را احراز کند اعتمادسازی در جامعه صورت می‌گیرد تا از این وضعیت لجام گسیخته خارج شود.

وی گفته بود؛ راه حل درستی است که انتخاب کردیم و شروع هم شده و نتیجه آن را مردم خواهند دید.

کنار قرار دادن این دو نظر وزیر راه و شهرسازی در کنار هم هر مخاطبی را شگفت زده می‌کند که در این مدت چه اتفاقی رخ داده که نظرات وزیر راه و شهرسازی به این میزان دچار تحول شده است.

وزیری که در مقطعی بورس را مکانی شفاف و اعتمادساز می‌دانست و از عرضه زمین در آن ابراز رضایت کرده بود و از آن به عنوان راهکار درست برای از بین بردن لجام گسیختگی یاد کرده بود درباره عرضه سیمان نظری خلاف و ۱۸۰ درجه با بورس املاک دارد.

آیا آقای وزیر درباره این گفته‌های متناقض خود دلایل خاصی دارد که سایرین از آن بی اطلاع هستند، آیا اتفاق خاصی در این مدت افتاده که بورس از بازاری شفاف به بازار دلال پرور تغییر وضعیت داده است؟

اگر وزیر راه و شهرسازی اطلاعاتی در این باره دارد موظف است که آن را منتشر کند تا عموم مردم و فعالان اقتصادی در جریان آن قرار بگیرند و همچنین نهاد‌های نظارتی فکری به حال بازار دلال پرور بکنند تا بیش از این اقدام به گروگانگیری نکند.


بیشتر بخوانید:

"سیمان" و همصدایی دولت با دلالان

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
وزارت راه و صمت بی خیال قیمت‌گذاری نمی‌شوند؛

"سیمان" و همصدایی دولت با دلالان

تابلوی بورس؛ ترس، اطمینان و امید
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تابلوی بورس؛ ترس، اطمینان و امید

آبی که به لانه مورچگان رفت؛

گرانی "سیمان" رمز احیای رانت و فساد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
سلام اسمش . هست ودرعمل نشان داد از سربازان .. .هست این اقا سالی دوازده ماه . هست وسالی یک ساعت ضربه خودشرابه .میزند ...اینجوری هستند تیپ .وعمل سربزنکاه کاملا .