بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
خودکشی دسته‌جمعی نهنگ‌ها پس از مجمع
بورس تهران با آنکه در ابتدای معاملات سبزپوشی را برای پولبک و شکستن مقاومت زیرسازی کرده بود اما؛ بازگشایی‌های اهالی از مجمع برگشته و مثلا بزرگان بازار باعث شد تا این شرکت‌ها بعضا گل‌ریزان واجب شوند.
کد خبر : ۲۴۴۷۶۴

خودکشی دسته‌جمعی نهنگ‌ها پس از مجمع

به گزارش بورس‌نیوز، بهترین توصیف از زیر تابلوی بورس در روز گذشته معاملاتی مطابق با عملکرد آقای وزیر در بخش مسکن، راه و ... بود. آتشی که به جان تابلوی بورس افتاد تا قیمت‌گذاری دستوری را بار دیگر علم کند، خیمه دوباره بناشده بورسی‌ها را از کمر شکاند.

به‌راستی‌که آقای وزیر، درس مسکن را تا بخش تخریب و خاک‌برداری خوانده و بازسازی را در کلاس ۱۴ نفره پاس کرده است.

بورس تهران باآنکه در ابتدای معاملات سبزپوشی را برای پولبک و شکستن مقاومت زیرسازی کرده بود اما؛ بازگشایی‌های اهالی از مجمع برگشته و مثلاً بزرگان بازار باعث شد تا این شرکت‌ها بعضاً گل‌ریزان واجب شوند.

آقایان استراتژیست به نحوی بانک‌ها و پتروشیمی‌ها و تمام اسیران را آزاد کردند که حتی هپکو و وسدید هم از این شوک، در بخش قلب بستری شدند.

مسئولان بورسی که سطح سواد آن‌ها در عرش اعلا مهرخورده باید پای کلاس اکابر دلاریون بنشیند!



قدیمی‌های بازار ارز آن‌قدر تجربه داشتند که با تلنگری کوچک از نوسان، چنان هیجانی به بازار ارز تزریق کنند که دلار مرز ۲۵ هزار تومان را رد کند و حتی عرضه‌های اسمی بانک مرکزی به حجم ۲۲۳ میلیون دلاری هم حتی دست‌اندازی برای این نرخ دلار نشد تا ۱۲۶ میلیون دلار نیمایی در بازار خریداری شود.

طلا عزم صعود کوک کرد

طلا در بازار ایران گرمی ۲ هزار تومان گران شد و به نرخ یک‌میلیون و ۷۷ هزار تومان رسید و سکه بهار آزادی نیز با ۵۰ هزار تومان رشد با نرخ یک‌میلیون ۶۰۰ هزار تومان در بین معامله‌گران این بازار دست‌به‌دست شد.

انس طلا در بازارهای جهانی نیز رشد بیش از ۲.۵درصدی را تجربه کرد زیرا احتیاط سرمایه‌گذاران و اخباری مبنی بر افت بازدهی‌ها از خزانه‌داری نیز بر این عملکرد طلا بی‌تأثیر نبود.

چاه نفت باز گرفت

گویا چاه‌های نفتی به کویید دلتا آلوده‌شده‌اند؛ محدودیت‌های کرونایی کشورها سطح فروش نفت را کاهش داده و شاخص طلای سیاه نیز تحت‌تاثیر خریداران نفتی ازجمله چین و اروپایی‌ها کمی روند نزولی به خود گرفت و ۰.۵۰درصد کاهش را در پایان معاملات امروز، به ثبت برساند.

از شرق تا غرب

شاخص Nikkei در میان درآمد شرکت‌های بزرگ و احتیاط پیش رو سرمایه‌گذاران، ۱۳۶ واحد افزایش یافت به‌طوری‌که به بالاترین سطح دو هفته اخیر قرارگرفته و معاملات آتی سهام ایالات‌متحده نیز در میان افزایش نگرانی در مورد تأثیر نوع دلتا ویروس کرونا در رشد اقتصادی، کاهش یافت و حال و هوای منفی دارند، به‌طوری‌که داوجونز ۲۴۴ واحد کاهش یافت، و شاخص S&P ۵۰۰ که روز گذشته به رکوردهای جدیدی دست‌یافت که بخشی از آن توسط درآمد بهتر از حد انتظار تسلا پشتیبانی می‌شد امروز ۴۲ واحد کاهش یافت.

شیفت‌بندی نوسان در بازار رمزارزها

بازار ارزهای دیجیتال امروز قرمز پوش بودند، بیت کوین با ۳ درصد کاهش به ۳۷ هزار دلار رسید.

خودکشی دسته‌جمعی نهنگ‌ها پس از مجمع

بازار امروز نوبت کیست

بازار سطح مقاومت بسیار عالی را در تابلوی بورس شکسته بود و ‌پولبک و اصلاح در چنین برهه‌ای با سیگنال منفی مدیران چندان دور از تصور نبود بنابراین بورس بر روی تابلوی خود امروز می‌تواند شاهد اصلاح باشد تا بسیاری از سهم‌ها بتواند کف قیمتی مناسبی را برای خود بسازند.

پس، سهامداران عزیز اصلاً نگران این روند اصلاحی نباشند و این روند مقطعی جای نگرانی نداشته و وضعیت غیرطبیعی را شاهد نیستیم.

از سوی دیگر، داده‌های آماری حاکی از خروج نقدینگی است به‌طوری‌که درآمد ثابت‌ها ۱۰۰میلیارد تومان و بیش از ۱۶۰میلیارد تومان حقیقی‌ها این آمار را رقم زدند.

پیاده شدن و استراحت نقدینگی در ابتدای بازار روز گذشته به خاطر عدم توقف پشت خط روندهای اصلاحی باعث وقوع این جریان خروج نقدینگی شد.

بر پایه این گزارش می‌توان حتی این‌گونه عنوان کرد که با توجه به خروج چنین رقمی از بازار و با در نظر گرفتن فاکتور عرضه‌های چهارشنبه‌ها، این احتمال وجود دارد که اصلاح تا شاخص یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار واحدی خستگی بدر کند؛ این استراحت سرآغاز صعود مجدد شاخص‌کل در بازار خواهد بود و سیگنال‌های بازار همگی بر این نوع رشدها، دلالت دارد.



سهامداران عزیز به این نکته نیز توجه داشته باشند که سطح شاخص یک‌میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی برای تابلوی بورس مهم بوده و احتمالاً در ابتدای معاملات شاهد عرضه‌های دسته‌جمعی همانند مرگ گروهی نهنگ‌ها را خواهیم داشت اما؛ بازار باگذشت زمان به محدوده مثبت و متعادل بازخواهد کشت و این رفتار ماست که نمای پایانی بازار را ترسیم می‌کند.

سهامداران توجه داشته باشند که گروه سیمانی‌ها می‌توانند لیدر بازار نام برده شوند زیرا اصلاح بر جان این گروه نشست و پیرو اخبار مثبتی که برای این گروه مخابره شد، کیسه‌های سیمان برای زیرسازی رشد بورسی‌ها در پی‌ریزی مجدد استفاده‌شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
سلام بورس نیوز من موندم این ..ها چرا دوشنبه پالایشی ها را باز نکردن که اینجوری من سهامدار ضرر نکنم از گوشت سگ هم براتون . باشه انشاا... آب خوش و ایضا روز و شب خوش نداشته باشین که با برنامه ریزی مال مردم را در روز روشن و . مثلا .میخورید قابل توجه مدیران شپنا شتران شبریز