بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
حماسه سازی با حذف صورت مساله
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به سنگ پایی که این روزها منتقد شده و نخبگانی که جایشان در کمیته بازل خالی است و...
کد خبر : ۲۴۴۸۲۴

بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، امروز اهالی بهارستان حماسه آفریدند و با تصویب طرح محدودیت فضای مجازی نشان دادند پاک کردن صورت مساله همیشه راحت ترین کار ممکن است. وقتی فضای مجازی نباشد، دیگر دغدغه آب و برق و مرغ وتخم مرغ نداریم و به رسم دهه ۶۰، اوشین میبینیم و به بدبختی هایش پوزخند میزنیم! البته از صدقه سر قطعی فضای مجازی، چند نفری هم به بهانه طراحی پیام رسان داخلی، جیب شان را پر می کنند! خدا را شکر کنید که هنوز هوا هست...

 

کمیته بازل در به در دنبال جذب نخبه

یکی از بانک های بورسی که در زیان دهی شاهکار است، انگار زیان انباشته اش را کمتر از آنچه واقعا هست نشان می دهد تا جلوی انحلال را بگیرد! این بانک تا اینجای کار ۱۱ برابر سرمایه اش، زیان انباشته دارد و هر وقت احساس خطر کند، پای منافع سهامدار را وسط می کشد تا جلب ترحم کند و... مانده ایم آنان که دنبال تدوین استانداردهای بازل هستند، چرا از تجربیات ارزشمند مدیران بانک های ما الگو نمی گیرند؟ اینجا تنها جایی است که می توانید مدیر بانک شوید و منابع بانک را هر جور خواستید حیف و میل کنید و تا خرخره زیان بسازید؛ دست آخر مجمع برگزار کنید و به خودتان پاداش میلیاردی بدهید. نگران چیزی هم نباشید؛ این مردم آنقدر بدبختی دارند که وقت ندارند به شما فکر کنند.

 

 بد حساب پارتی در بانک بورسی

یکی دیگر از بانک های بورسی هم پارسال ۶ همت تسهیلات غیر جاری داده که تقریبا ۹۵ درصد آن مشکوک الوصول است. یعنی بیش از ۱۸ ماه از سررسید وام گذشته و مشتری قسطی پرداخت نکرده! ما که چند بار وام گرفتیم؛ فقط مانده بود استخوان های اجدادمان را نزد بانک گرو بگذاریم، حالا چطور مشتریان این بانک از دم، بد حساب درآمده و بازپرداخت نداشته اند و کسی کاری به کارشان نداشته، خدا می داند.

 

سنگ پای قزوین در مسند انتقاد

و اما طنز پایانی اینکه بعضی آقایان سال ها رئیس کل بودند و چنان تورمی خلق کردند که کل دنیا انگشت به دهان ماند. بعد هنوز ۴ روز نشده که میز خدمت به خلق را ترک کرده اند که منتقد عملکرد همپالگی های خود شده اند! انگار نه انگار که همین هایی که نقدشان می کنند تا دیروز رفیق گرمابه و گلستان خودشان بودند. معلوم نیست این بزرگواران که انقدر اقتصاد سرشان می شود، تا دیروز که پست و سمت داشتند چرا هنری جز چاپ پول رو نکردند؟

اشتراک گذاری :
ارسال نظر