بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

چشم بورس به وزیر جدید باب‌همایون

چشم بورس به وزیر جدید باب‌همایون
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت تأمین سرمایه کاردان گفت: بهتر است سهامداران حداکثر نیمی از سبد سرمایه‌گذاری‌های خود را به سهم‌های وابسته به نرخ ارز و قیمت‌های جهانی مثل پتروشیمی و پالایشی و فلزات اساسی اختصاص دهند و مابقی سبد سهام خود را به سایر سهم‌ها تخصیص دهند.
کد خبر : ۲۴۵۰۴۶

چشم بورس به وزیر جدید باب‌همایون

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران از ابتدای تیرماه غمزه کنان روند صعودی ملایمی در پیش‌گرفته و اگرچه بعضی روزها مثل امروز، بازار اندکی منفی هم به خود دیده اما؛ روند کلی بازار مثبت بوده و برخی سهم‌های بزرگ و بنیادی بازار هم بازدهی خوبی نصیب سهامداران کرده‌اند. به اعتقاد عده‌ای، سبزی این چند هفته، واکنش مثبت بازار به تغییر دولت بود. بااین‌حال به نظر می‌رسد بازار سرمایه با نگاه تحلیلی هم دلایل محکمی برای صعود داشته است.

محمدعلی کمالی مدیر سرمایه‌گذاری شرکت تأمین سرمایه کاردان در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: دلیل اصلی رشد بازارسرمایه در چند هفته اخیر، افزایش نرخ ارز بوده ضمن آنکه گزارش‌های ۳ماهه شرکت‌ها، گزارش‌های خوبی بود و اوضاع مناسب عملکرد شرکت‌ها در کنار رنگ باختن انتظار کاهش نرخ ارز باعث اقبال سرمایه‌گذاران به خرید بود. تغییر دولت را در رشد این روزهای بازارسرمایه مؤثر نمی‌دانم اما؛ به‌هرحال با آغاز به کار دولت جدید، سیاست‌های وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی اثر بااهمیتی بر بازارسرمایه خواهد داشت. در چند ماه گذشته، دولت با چاپ پول هزینه‌های خود را تأمین کرده و عرضه اوراق در بازار سرمایه هم نقش زیادی در تأمین مالی دولت ایفا کرده و سیاست‌های اقتصادی دولت و نحوه تأمین مالی‌شان، برای بازار سرمایه ما اهمیت بسیار دارد.

ویبا اشاره به توافق برجام نیز تصریح کرد: در صورت عدم توافق، کار سختی پیش روی دولت خواهد بود و از طرفی انتظارات تورمی افزایش خواهد یافت و از طرفی با افزایش تقاضا در بازارهای مختلف، بازارها صعودی خواهند بود.

کمالی تصریح کرد: باید دید وزیر جدید اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی چه سیاست‌هایی در پیش خواهد گرفت و شخصاً با توجه به روند مذاکرات، خیلی به احیای برجام خوش‌بین نیستم و به نظر می‌رسد افزایش نرخ ارز در چند هفته اخیر هم ناشی از همین بدبینی به نتیجه مذاکرات ایجادشده است؛ رشد پایه پولی و بدبینی به نتیجه مذاکرات، افزایش نرخ ارز را به دنبال داشته است.

این کارشناس بازار سرمایه، در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری گفت: بهتر است سرمایه‌گذاران فقط روی سهم‌های دلاری سرمایه‌گذاری نکنند و اگرچه حتی در صورت توافق، احتمالاً دلار کمتر از ۲۲ هزارتومانی نخواهیم داشت؛ ولی نباید از ریسک کاهش قیمت کالاهای اساسی هم غافل شد.

کمالی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است سهامداران حداکثر نیمی از سبد سرمایه‌گذاری‌های خود را به سهم‌های وابسته به نرخ ارز و قیمت‌های جهانی مثل پتروشیمی و پالایشی و فلزات اساسی اختصاص دهند و مابقی سبد سهام خود را به سایر سهم‌ها تخصیص دهند. با توجه به برنامه‌های دولت آقای رئیسی برای ساخت مسکن و احتمال افزایش نرخ محصولات در بعضی صنایع، سهم‌های گروه سیمان و دارو و شوینده گزینه هم کم ریسکی هستند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
موج تورمی پیش روی اقتصاد ایران
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

موج تورمی پیش روی اقتصاد ایران

فرش قرمزی برای نسل Z در بازار سرمایه
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرش قرمزی برای نسل Z در بازار سرمایه

۴ صنعتی جذاب تا پایان سال
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۴ صنعتی جذاب تا پایان سال

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
چرا چشم بازار های دیگر به جایی نیست و فقط قیمتها افزایش پیدا می کن و برای افزایش بورس هزار یک دلیل من داروردی میارن و دائما ترس از حباب و غیره این فقط کار کار گزاران است تا دائم سهام منفی و مثبت و بین ترس و امید باقی بماند تا روند خرید و فروش رو نق داشته باشد و کار مزد هم که بیشتر و سود شان بهتر شود این تبلیغ ها فقط از طر ف کار گزاران است برای در جا زدن بورس و شاخص از دولت جدید می خواهیم با حذف دامنه نوسان این مسخره بازی ها را پایان دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
همبشه یه استخون تو زخم باید کارگزاران برای ترس و امید در بازار داشته باشن این بازیها هرگز تمام نخواهد شد چون منافع شان در این گونه شایعات و منفی مثبتها برای حجم بیشتر خرید و فروش خلاصه میشود فقط حذف دامنه نوسان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
همش تحلیل گر ها حرف تو دهن بازار و سهام داران میزارن ترس و دو دلی و غیره همش مزخرف میگن شما تو دل سهام دارو خالی میکنید با کارشناسنان کار مزد بگیرتان همش شاخص رو با حرفهای الکی و مقاومت و غره مشغولدکار مزد گرفتن هستین قبل ار انتخاب بد از انتخابات قبل از رفتن دولت و بعد همش مزخرف سرایی دارن برای توجیه گرفتن کار مزد کارشان شده کارشناسان کار چاق کن کار گزاری ها با رسانه ها نورم از سال ۹۹ ده برابر شده هنوز شاخص ۲ م الکی ادرس غلط میدن چرا شما از بالا رفتن سهام ناراحتین اگر سهام دارین چرا خوشحال نمی شود چه کسی از سود بدش میاد چون سود تان در کار مزدهاس نه افزایش قیمتها برای این کار تان هم هزار و یک بامبول و تهدید و ترس درست می کنید به همین دلیل هم مخالف حذف دامنه نوسان هستین باید دولت جدید رسیدگی کند به این کارشناسان باسواد نما های جیره بگیر های کار گزاران که نفس بورس را .رفتن چه وضعی ایست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
تا دامنه نوسان حذف نشود هر کاری برای بورس گردن وقت گذرادن و سر کاریست