بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

زاغکی قالب پنیری بُرد...

زاغکی قالب پنیری بُرد...
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به کارنامه درخشان مستاجران پاستور و نامه التماس آمیز سهامداران به رئیس سمیه و یک لاکچری بازی از نوع...
کد خبر : ۲۴۵۰۶۳

طنز بورس نیوز


به گزارش بورس نیوز، مستاجران پاستور هم با یک عذرخواهی کوچک با ما وداع کردند تا این سرا را برای ۴ سال به بعدی تحویل دهند! اما افسوس که آنچه تحویل می دهند، ویرانه ای است که نیاز به یک بازسازی اساسی دارد و بعید است که ساکنان جدید، حالا حالاها توان ترمیم خرابی ها را داشته باشند. تازه اگر شانس بیاوریم و خودشان خسارت جدیدی به جا نگذارند! بد نیست به چند تپه کوچک اشاره کنیم تا فضا شفاف تر شود.
تورم تیرماه امسال ۴۴ درصد ناقابل بود؛ که از بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی چنین تورمی ثبت نشده است!
قیمت مسکن طبق آمارها در این ۸ سال حدودا ۸.۷ برابر شده و البته که این ۸ سال، ساخت و ساز مسکن فاجعه بار بوده است. نه فقط از احداث سالی ۱ میلیون واحد مسکونی جدید خبری نبوده؛ که هنوز ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر که مردم پول آن را سال ها پیش پرداخت کرده اند، روی هواست!
حجم نقدینگی از ۵۰۶ همت به ۳۷۰۰ همت و به روایتی هم ۳۹۰۰ همت رسیده است! یعنی رشد حداقل ۶۳۰ درصدی در ۸ سال!
دلار ۳ هزار تومانی، پراید ۱۸ میلیون تومانی، و خیلی چیزهای دیگر هم که به رویا بیشتر شباهت دارد.
بازار سرمایه هم در این ۸ سال کم آسیب ندید. در چند سال اول، آنقدر به این بازار بی توجه بودند که بعضی بورس بازان حسرت داشتند یکی از آقایان در صحبت های خود به بورس اشاره ای کند؛ اما ناگهان معلوم نیست کدام از خدا بی خبری، راه بازار سرمایه را نشان شان داد که کمین کردند و سر بزنگاه، جیب ملت را خالی کردند و کاری کردند که تا سال ها بعد خیلی ها با شنیدن نام بورس، لرزه بر اندام شان بیفتد! و چقدر این بخش داستان، شبیه ماجرای روباهی بود که قالب پنیر زاغک را برد!
در باب مدیریت بحران کرونا هم چیزی نگوییم بهتر است! میراث اهالی پاستور برای مستاجران جدید یک زمین سوخته بود و کرور کرور آوراق سررسید نشده و البته بدهی ۶۰ میلیارد دلاری شرکت ملی نفت به بانک ها و...

 

لاکچری بازی عالیجناب

عالیجناب انگار باید لاکچری هم خرج کند تا نشان دهد عالیجناب است! در شرایطی که سهامداران یک تومانی را هم روی هوا می زنند، مدیریت محترم تصمیم گرفته ۵۰ میلیارد تومان خرج کند و موزه راه اندازی کند! ما خیلی وقت است که در هر گوشه ای، یک تپه بعنوان موزه عبرت داریم، موزه جدید دیگر چه صیغه ای است؟

 

ورژن جدید اشتغال زایی

یادتان هست یک بنده خدایی وعده داد با اجرای طرح صیانت ۱۰ میلیون شغل ایجاد می شود و همه خندیدیم ؟ حالا فهمیدیم که بزرگوار بی راه هم نمیگفته. با اجرای طرح مذکور، مردم ناچار به استفاده از اینترنت اجنبی می شوند که البته ۱۳ _ ۱۴ میلیون تومانی هم خرج مودم آن خواهد بود و ما هم که مودم نداریم و کولبر لازم داریم که زحمتش را بکشد و... شغل که فقط رانندگی در تاکسی های اینترنتی نیست؛ کولبری هم جدید است و هم نانش حلال تر. تازه مردم مناطق محروم را هم مشغول می کند. باز بگوئید کسی به فکر اشتغال نیست!

 

دست از سر ما بردار 
اما طنز امروز هم نامه التماس دعای ۴۵۰۰ سهامدار سیمانی به رییس سمیه بود تا دست از سرشان بردارد و دم اخری، سود سیمانی ها را راهی جیب دلالان نکند!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر