بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
رزرو بلیت پرتفو برای نمادهای EPSمحور
برای ورود به محدوده یک میلیون ۴۸۰هزار واحد، تابلوی بورس نیازمند عدم خروج پول و ورود مجدد نقدینگی بوده تا این مقاومت نیز بدست سهامداران فتح شود.
کد خبر : ۲۴۵۱۴۴

پیش گشایش

به گزارش بورس‌نیوز، بورس تهران توانست روز گذشته معاملاتی خود را سپزپوش به پایان برساند اما؛ تناقض رشد بیش از ۱۷ هزار واحدی با شاخص هم وزن منفی را سهامداران این روز‌ها بیشتر مجبور به درک آن هستند و به این رویداد، شاخص گرفتگی می‌گویند!

دلار در بازار‌های موازی توانسته کمی مسیر صعودی را طی کند و از میانه مرز ۲۵ هزار تومان فراتر رود و در آخرین معاملات خود نرخ ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان را برای خود تثبیت کرده بود. از سوی دیگر با نگاهی به بازار تقاضای ارز نیمایی نیز اینگونه می‌توان گفت که نسبت تقاضا به عرضه با مقایسه با روز گذشته پر حجم‌تر بود و با عرضه ۲۲۲ میلیون دلاری، تقاضا و معامله‌ای بیش از ۱۵۰ میلیون دلار توسط بانک مرکزی به ثبت رسید. شاخص دلار نیز برخلاف روز‌های گذشته نرخ صعودی را تجربه کرد تا از روند خسته کننده نزولی فاصله گرفته باشد.

وقتی معامله گران طلا، متعجب می‌شوند

بازار طلای ایران کاملا به امید دل بسته است و هر مقدار شاخص امید در کشور با نوسان همراه شود، طلا نیز سرعت خود را در مسیر نرخ گذاری کم و زیاد می‌کند؛ با آنکه یک هفته به ایام محرم مانده، ترازوی طلا فروش‌ها آنچنان تغییر وزنی را مشاهده نکرده است.

هر گرم طلا به یک میلیون ۱۰۰ هزارتومان رسیده و سکه بهار آزادی نیز با رشد خود، رقم ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی را بر تابلو‌ها به نمایش گذاشته است اما؛ کماکان ضعف خریداران و رشد بدون دلیل شکه، خود معامله گران را هم متعجب کرده بود.

لازم به ذکر است که انس جهانی طلا در معاملات امروز ۲.۸۸ واحد کاهش یافت و به زیر ۱۸۱۰ دلار رسید.

بازیگر اصلی نفت کیست، شیخ نشین‌ها یا ایران!

قیمت نفت به ۷۱ دلار در هر بشکه رسید و این کاهش ناشی از بحران مجدد نفتی در خلیج فارس و دریای عمان بوده، زیرا بسیاری از معامله گران این بازار، هدف قرارداده شدن کشتی‌ها را عامل تنش‌های قیمتی بر نفت می‌دانند و البته ایران را مقصر جلوه می‌دهند اما؛ شرایط اقتصادی ایران با کاهش نرخ نفت همخوانی ندارد و این عربستان و امارات هستند که نسبت به کاهش نرخ‌ها همیشه دست و پا زده اند و نکته جالب آنجاست که تمام اتفاقات بندری، تنها در امارات رقم خورده است.

از شرق تا عرب

شاخص Nikkei ۲۲۵ در معاملات روز گذشته باردیگر به سطح نوسان منفی بازگشتند و حدود ۱۴۰ واحد منفی را برا یخود رقم زدند البته شاخص شانگ‌های نیز نزولی بود و ۱۶ واحد کاهش را ثبت کرد؛ شاخص‌های آتی سهام آمریکا امروز عملکرد مثبتی داشتند، به طوری که داوجونز ۱۷۶ واحد و اس اند پی و نزدک، به ترتیب ۲۱ و ۳۰ واحد افرایش یافتند.

بازار رمزارز‌ها و تکرار سیکل نوسانی

بازار رمزارز‌ها در هر سه روز قرمز، یک روز سبز را رقم زده اند و این سیکل برای مدتی است که ادامه دارد بنابراین بازار ارز‌های دیجیتال، در آخرین معاملات خود نیز روند نزولی را ثبت کرد و قیمت بیت کوین با ۳.۰۳ درصد افت به ۳۸ هزار دلار کاهش یافت.

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران عزیز باید توجه داشت که شاخص‌کل در محدوده یک میلیون و ۳۸۰ هزارواحدی باید مقاومت خود را بشکند و برخورد به مقاومت طبیعی بوده و عرضه‌ها نیز چاشنی رویارویی با مقاومت است اما؛ برای ورود به محدوده یک میلیون ۴۸۰هزار واحد، تابلوی بورس نیازمند عدم خروج پول و ورود مجدد نقدینگی بوده تا مقاومت نیز بدست سهامداران فتح شود.

در ابتدای بازار امروز نیز احتمالا با رشد نمادهای شاخص ساز و صنایع بزرگ همراه خواهیم بود و معمولا به علت شناسایی سود آخر هفته و افزایش عرضه ها، شاخص کل دستخوش برخی نوسانات خواهد شد؛ نمادهای کوچک بازار که بار دیگر زیر سایه نمادهای شاخص ساز قرارگرفته اند نیز می توانند با رشد خود و پاسخ منفی به عرضه ها، همچون ماه گذشته فرمان بازار را در دست بگیرد.

سهامداران عزیز، حتما بلیت پرتفوی خود را برای نمادهای EPS محور رزرو کنید زیرا رشد این نوع نمادها که قالبا باید این روزها شکار را از شرکت های چند رشته ای و هلدینگ ها انتخاب کرد، دور از دسترس نیستند و برای سرمایه گذاری کاملا جذاب شده‌اند بنابراین رشد زیرمجموعه های این نوع سهم‌ها را ارزیابی کرده و نمادهایی که P به NAV جذابی دارند را سوار بر پرتفوی خود کنید.

سهامداران عزیز توجه داشته باشید که نمادی را به پرتفو دعوت کنید که بازدهی کمتری نسبت به دیگر نمادها داشته باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر