بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
فعالیت مجدد گوگل در عرصه تبلیغات ارزهای دیجیتالی
بر اساس سیاست‌های جدید گوگل که از تاریخ ۳ آگوست اعمال شد، ارائه‌دهندگان خدمات مبادله و کیف پول ارز‌های دیجیتال بار دیگر مجاز به تبلیغ محصولات خود هستند.
کد خبر : ۲۴۵۲۰۱

فعالیت مجدد گوگل در عرصه تبلیغات ارزهای دیجیتالی

به گزارش بورس نیوز، غول اینترنتی گوگل تبلیغات مربوط به ارز‌های دیجیتال و عرضه اولیه کوین (ICO) را در ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی ممنوع اعلام کرده بود. حال، سیاست به‌روز شده این شرکت به نهاد‌های فعال در حوزه رمزارز‌ها اجازه می‌دهد تا خدمات خود را بار دیگر از طریق گوگل تبلیغ کنند. با این حال، تبلیغ ICO‌ها همچنان ممنوع خواهد بود.



تجدید نظر در سیاست‌های تبلیغاتی گوگل در مورد ارز‌های دیجیتال برای اولین بار در ماه ژوئن سال جاری اعلام شد که بر اساس آن، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مبادله و کیف پول ارز‌های دیجیتال که مشتریان آمریکایی را هدف قرار می‌دهند، در صورت پیروی از شرایط خاص، مجاز به تبلیغ خدمات و محصولات خود هستند.

این اقدام، باعث افزایش فروش شرکت مادر گوگل یعنی الفبت (Alphabet) خواهد شد، اگرچه تبلیغات مربوط به حوزه کریپتو تنها یک بخش کوچکی از درآمد ۱۴۷ میلیارد دلاری این شرکت از بخش تبلیغات را تشکیل می‌دهد.

الزامات سختگیرانه گوگل برای جلوگیری از تبلیغات مبهم و کلاهبرداری‌های مربوط به ارز‌های دیجیتال طراحی شده است. در حال حاضر، شرکت‌هایی که قصد تبلیغ خدمات خود از طریق گوگل را دارند، باید در شبکه مقابله با جرایم مالی (FinCEN) به عنوان «کسب و کار خدمات پولی» و حداقل در یک ایالت به عنوان «فرستنده پول یا یک نهاد بانکی فدرال یا دولتی» ثبت‌نام کرده باشند.
همان‌طور که گفته شد، این شرکت همچنان اجازه تبلیغات برای ICO ها، پروتکل‌های معاملاتی دیفای یا ترویج خرید، فروش یا معاملات ارز‌های دیجیتال را نمی‌دهد. در سیاست به‌روز شده گوگل لینک شدن تبلیغات رمزارزی به وبسایت‌هایی که سیگنال‌های معاملاتی، توصیه‌های سرمایه‌گذاری یا محتوای مربوط به بررسی کارگزاری‌ها در حوزه کریپتو را ارائه می‌دهند، نیز ممنوع است.

ماه گذشته، شبکه اجتماعی تیک تاک (TikTok) نیز اعلام کرد که تبلیغات مربوط به محصولات و خدمات مالی، از جمله ارز‌های دیجیتال، در این پلتفرم ممنوع است.
برخی از کاربران ردیت (Reddit)، از سر گرفته شدن تبلیغات ارز‌های دیجیتال در گوگل را یک سیگنال صعودی برای بازار کریپتو می‌دانند. در مقابل، برخی دیگر از کاربران از گوگل خواسته‌اند که اخبار رمزارزی جعلی را نیز ممنوع کند؛ چراکه میزان اخبار جعلی که موجب ایجاد ترس و تردید در بازار می‌شود، باورنکردنی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر