بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مدعی شفافیت، تو زرد از آب درآمد
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به ستون معرفی متخلفان که دیگر خالی نیست و مدیر بد حسابی ‌که برای ورود به پاستور، ساک بسته و حرکت عجیب دشمن عرضه سیمان در بورس کالا و...
کد خبر : ۲۴۵۲۰۳

۵.۵

به گزارش بورس نیوز، امروز بعد از مدت ها، قله ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی دوباره فتح شد و این سبزی بازار به بعضی ها عجیب مزه کرد. ولی هنوز هم بخش عمده آن گروهی که دیگر نمی توان تازه وارد نامیدشان، در فاز زیان هستند و قفل صف فروش سهم هایشان باز نشده! حالا که خیلی از ابهامات بازار برطرف شده، انتظار می رود دوستان ناظر، تکلیف سودجویانی که سهم های کوچک را باد کردند و با وعده های کذب به مشتی سهامدار کم تجربه قالب کردند، روشن کنند. البته اینکه ستون سامانه انتشار آرای انضباطی و دادگاه ها دیگر خالی نیست، خود جای خرسندی دارد!

 

تخته گاز در جاده مخصوص 
در بازار خودرو اما قیمت ها شیب صعودی دارد! علت را که جویا می شویم می گویند قطعی برق سبب کاهش عرضه شده! عجیب است که خودرو مدام گران تر می شود و کسی نگران نیست و همچنان بخش قابل توجهی از قیمت خودرو به جیب دلالان می رود!

 

مدیر بد حساب در لیست شایعه سازان

لابلای شایعات مربوط به کابینه مستاجران جدید پاستور، در بین اسامی پیشنهادی اسم یکی از مدیران بورسی هم به چشم می خورد. اما مشکل اینجاست که این بزرگوار در طول دوران مدیریت خود در شرکت بزرگ بورسی، ید طولایی در بدحسابی داشته و بدهی سنگین شرکت ایشان به بانک ها و پیمانکاران، حواشی فراوان به جا گذاشته است. حالا اگر این بزرگوار سکان یکی از وزارتخانه های حساس را به عهده بگیرد و به همین روال کار کند، باید فکر روغن چراغ کرد...

 

حاشیه سازی بودار

یکی دیگر از گزینه های پیشنهادی(بر اساس شایعات) هنوز نیامده، حاشیه ساز بوده! به دلایلی که نمی دانیم تا دیروز که این جناب مدیریت یکی از سازمان های مهم را بر عهده داشتند، شایعه ای پشت سر فرزندان شان نبود! اما از دیروز تا حالا در فضای مجازی خیلی پررنگ به آقازاده ایشان پرداخته اند و از عضویت همزمان در هیات مدیره ۷ شرکت و اخذ وام ۸۵ میلیارد تومانی از بانک بورسی بدون اخذ حتی یک برگ چک و... صحبت می کنند. اگرچه منکر سواستفاده های خیلی آقازاده ها نیستیم؛ ولی این حجم افشاگری ناگهانی، بیشتر بوی رقابت ناسالم می دهد.

 

حرکت عجیب دشمن شفافیت 

یکی از آقایان که اتفاقا چند روز پیش نقد جدی به عرضه سیمان در بورس کالا داشتند، انگار کلا از شفافیت خوششان نمی آید و مشکل شان فقط سیمان نیست. ایشان چندی قبل یک زمین ۳ هزار متری بیت المال را به نام یکی از اهالی بهارستان سند زده تا در آنجا حسینیه بسازند. بعد دوست زرنگ مان در آنجا یک مجتمع مسکونی و تجاری ساخته. بعد هم که عده ای اعتراض کرده اند که باید زمین را پس بگیرید و دادگاه هم رای به استرداد زمین داده، این بزرگوار گفته بیخود حرف نزنید که از نظر من همه چیز خوب است. حالا چرا ایشان گاهی از سوراخ سوزن رد می شوند و گاهی از در دروازه هم عبور نمی کنند، خدا می داند.

 

همراهی دلالان با مردم تا پای مرگ

و اما طنز تلخ پایانی اینکه گویا دلالان همه جا رخنه کرده اند، حتی بازار واردات مواد اولیه دارو! یکی از داروهای کرونا که این روزها فقط آزاد و با قیمت خیلی بالا در داروخانه ها یافت می شود، باید نصف این قیمت ها بود؛ اگر پای دلال ها در واردات مواد اولیه اش در میان نبود. کاش حداقل آنقدر انسان بودیم که از جان هموطنان مان روی تخت بیمارستان، نوسان نگیریم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
پنج و نیم جان طنز امروزت دو ضرب المثل رو به تکرار به ذهنم میاره !! ا- خانه از پای بست ویران است خواجه در.............. 2- گر حکم شود که دزد گیرند در شهر.................." !!!!! ( کلمه منشوری البته حذف شد!) . چه کنیم !