بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
EPS محورها و شکاری برای پرتفو
سهامداران عزیز، باردیگر باید تاکید کرد که نمادهای EPS محور را اصلا فراموش نکنید و کماکان شرکت های چند رشته ای و هلدینگ ها می‌تواند جزو شکارهای اصلی برای پرتفوی سهامداران باشد .
کد خبر : ۲۴۵۲۵۱

EPS محورها و شکاری برای پرتفو

به گزارش بورس‌نیوز، در آخرین روز معاملات بازارسرمایه شاخص‌ها مثبت شدند و در هفته جاری شاخص‌کل رشد قابل توجهی داشت درحالی که برخی شاخص‌ها مثلا شاخص هم وزن به مراتب رشد کمتری داشتند.

سهامداران عزیز باید توجه داشته باشند که سه گروه مطرح از نظر شاخص صنعت، چند رشته‌ای صنعتی، شیمیایی و استخراج کانه‌های فلزی هستند که در طول هفته پیش‌رو نیز شرایط نسبتا مساعدتری دارند.

هفته فعلی شرایط برای برخی سهام و گروه‌های شاخص ساز عالی بود و شاخص کل هدف بیش از یک میلیون و چهارصد هزار واحد را برای فتح در نظر گرفته است.

دلار در حال عقب‌گرد به مرز ۲۵ هزارتومان

خبر خوش این روز‌های دلار، سیر نزولی روند دلار بوده که نوسان منفی آن برای بسیاری از مصرف‌کنندگان واقعی جذاب است، زیرا این روز‌ها دلار به پایین‌تر از میانه‌های دلار ۲۵ هزار تومان رسیده است.

یک گام به عقب در تابلوی طلافروشی‌ها

هر گرم طلا در تابلوی طلافروشی‌ها به یک میلیون و ۷۵ هزار تومان رسید و هر مثقال نیز ۴ میلیون ۶۵۹ هزارتومان برای فعالان این بازار، مورد توجه قرار گرفته بود.

نرخ سکه در بازار ایران به ۱۰ میلیون ۸۵۰ هزارتومان و هر سکه امامی در مرز ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان نرخ‌گذاری شده و در بین فعالان این بازار دست به دست می‌شد و البته با نگاهی به بازار‌های جهانی می‌توان دریافت که انس جهانی طلا امروز ۴۱ واحد سقوط کرد، به طوری که به سطح ۱۷۶۲ دلار در هر اونس رسید.

منفی‌ها به نفت هم رسید

معاملات نفت برنت با ۰.۳۱ درصد کاهش در پایین‌ترین سطح دو هفته در حدود ۷۰.۸۸ دلار در هر بشکه معامله شد و معامله‌گران این بازار نیم‌نگاهی به تهمت‌های غرب به ایران دارند که آیا اگر جنگ احتمالی از غرب آغاز شود، وضعیت نفت در خاورمیانه و تنگه هرمز به کدام سو خواهد کشید و همین عامل، توازن نفت را برهم خواهد زد و معامله‌گران این روز‌ها با احتیاط به بازار گام می‌گذارند.

از شرق تا غرب

شاخص شانگ‌های چین امروز ۸.۳۲ واحد کاهش یافت و به سطح ۳۴۵۸ واحدی رسید و شاخص Nikkei نیز در معاملات امروز خود ۹۱ واحد افزایش یافت.

دیجیتالی‌ها، سبز شدند

بازار ارز‌های دیجیتال امروز سبزپوش هستند، با ۵.۹۸ درصد افزایش در سطح ۴۲ هزار دلار قرار گرفته است.

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران عزیز باید توجه داشته باشید هفته تحلیف و تنفیذ به پایان رسید و طبق آمار‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مختلط و ... که با ورود نقدینگی همراه بودند، پیش‌بینی می‌شود که در این هفته نقدینگی باردیگر از صندوق‌ها خارج و به سوی پرتفو‌های شخصی تغییر مسیر دهد.

تحلیلی که می‌توان از این داده داشت این است که سرمایه‌گذارانی که اقدام به خروج از این صندوق‌ها می‌نمایند، قاعدتا ابزاری پرریسک‌تر همچون طلا یا صندوق‌های سهامی را برمی‌گزینند که می‌توان آن را سیگنالی مثبت برای بازار سهام و البته افزایش انتظارات تورمی تلقی کرد.

سهامداران عزیز، باردیگر باید تاکید کرد که نمادهای EPS محور را اصلا فراموش نکنید و کماکان شرکت های چند رشته ای و هلدینگ ها می‌تواند جزو شکارهای اصلی برای پرتفوی سهامداران باشد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر