بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

۴ خطری که رشد بورس را تهدید می‌کند

کارشناس بازار سرمایه گفت: قیمت گذاری دستوری، عدم اجازه رشد به دلار نیمایی، انتشار اوراق بدهی با نرخ بالای ۲۰ درصد و نحوه آزادسازی سهام عدالت تهدیدات پیش روی رشد بورس هستند.
کد خبر : ۲۴۵۲۶۱

۴ خطری که رشد بورس را تهدید می‌کند

احمد اشتیاقی در گفت‌وگو با بورس نیوز با بیان اینکه در حال حاضر بازار بر روی سهام بنیادی فعال است، اظهار کرد: اگر P/E که بازار در حال محاسبه است با دلار ۲۲ هزار تومان و زیر ۷ واحد باشد سهم موردنظر ارزنده است.
وی گفت: در هفته گذشته هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مورد اقبال بازار قرار گرفتند و علت آن‌هم این است که ازنظر NAV زیر ۶۰ درصد هستند.

اشتیاقی بیان کرد: با توجه به اینکه حجم نقدینگی در حال افزایش است و نتیجه مذاکرات برجام هم مشخص نیست و با تأخیر آن دلاری هم آزاد نمی‌شود، کسری بودجه فشار نقدینگی را به بازار وارد می‌کند.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: احیای برجام به هر میزان که با تأخیر مواجه شود هرماه می‌توان به کف دلار ۲۲ هزارتومانی، ۵۰۰ تومان اضافه کرد به‌گونه‌ای که اگر برجام تا پایان سال احیا نشود کف دلار را می‌توان ۲۶ هزار تومان در پایان سال در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: کسری بودجه آثار تورمی ایجاد می‌کند و انتظار تورمی شکل می‌گیرد و در این زمان پول نقد یا سپرده بانکی به‌صرفه نیست و همین موضوع موجب می‌شود پول بیشتری به بازار سرمایه بیاید.

اشتیاقی گفت: با توجه به انتظار رشد دلار نیمایی، افزایش نقدینگی، انتظارات تورمی و نامشخص بودن وضعیت برجام در آینده بورس به‌صورت تدریجی رشد خواهد کرد.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مخاطراتی که رشد بورس را تهدید می‌کند، بیان کرد: قیمت‌گذاری دستوری، عدم اجازه رشد به دلار نیمایی، انتشار اوراق بدهی با نرخ بالای ۲۰ درصد و نحوه آزادسازی سهام عدالت تهدیدات پیش روی رشد بورس هستند.


بیشتر بخوانید:

عامل نوسانی بودن بورس

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس جمهور بساط قیمت گذاری دستوری را برچیند
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

رئیس جمهور بساط قیمت گذاری دستوری را برچیند

آزادسازی قیمت ها، مطالبه امسال سهامداران
مدیر تحلیل گروه صنعتی و معدنی امیر در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

آزادسازی قیمت ها، مطالبه امسال سهامداران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

عامل نوسانی بودن بورس

ارسال نظر