بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
اهرم یا لوریج یکی از مفاهیم مهم در بازار‌های مالی از جمله بازار بورس است، همان چیزی که از آن تحت عنوان بسته‌های اعتباری و اعتبار معاملاتی هم یاد می‌شود.
کد خبر : ۲۴۵۳۸۵

کارگزاری آگاه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، اهرم یا لوریج یکی از مفاهیم مهم در بازار‌های مالی از جمله بازار بورس است، همان چیزی که از آن تحت عنوان بسته‌های اعتباری و اعتبار معاملاتی هم یاد می‌شود. با استفاده از این بسته‌های اعتباری شما می‌توانید بیش از سرمایه اولیه به خرید سهام در بورس و بازار‌های مالی بپردازید و بعد از کسب سود به تسویه اعتبار معاملاتی اقدام کنید.

کارگزاری آگاه از جمله کارگزاری‌های سطح کشور است که این بسته‌های اعتباری را به مشتریان خود اختصاص می‌دهد. در ادامه به سراغ این موضوع می‌رویم و با شما درباره دریافت اعتبار از کارگزاری آگاه و شرایط و نحوه تسویه آن بیشتر صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.

منظور از دریافت اعتبار از کارگزاری آگاه چیست؟

منظور از دریافت اعتبار، قرادادی دو جانبه بین سرمایه‌گذار و کارگزاری است که طی آن کارگزار برای مدت مشخص به تامین منابع مالی مورد نیاز مشتری خود می‌پردازد و مشتری نیز در موعد مشخص به تسویه اعتبار معاملاتی اقدام می‌کند. یکی از خدمات جذاب کارگزاری آگاه برای مشتریان خود که از این طریق به فعالان بازار سرمایه کمک می‌کند تا فعالیت بیشتری در این بازار داشته باشند و به سود بالاتری هم دست پیدا کنند.

دریافت اعتبار از کارگزاری آگاه چگونه است؟

موجودی ریالی جمع‌آوری شده در بآشگاه مشتریان آگاه، مبنای دریافت اعتبار از این کارگزاری محسوب می‌شود. در بآشگاه آگاه شما علاوه بر امتیاز می‌توانید ریال و وجه نقد هم جمع‌آوری کنید و با استفاده از آن‌ها از این کارگزاری اعتبار معاملاتی بگیرید.

عضویت در بآشگاه مشتریان آگاه، انجام معاملات، تخفیف در کارمزد معاملات سهام، شرکت در مسابقات و معرفی بآشگاه مشتریان آگاه به دیگر علاقه‌مندان بازار سرمایه از جمله مواردی هستند که می‌توانند موجودی ریالی شما را در بآشگاه آگاه افزایش دهند تا بتوانید از این کارگزاری اعتبار دریافت کنید.

بسته‌های اعتباری کارگزاری آگاه تنوع بسیار بالایی دارند و شما به اندازه ۶۵ درصد پرتفوی بورسی خود می‌توانید از این کارگزاری اعتبار معاملاتی بگیرید.

شرایط دریافت اعتبار از بآشگاه کارگزاری آگاه

برای دریافت اعتبار از بآشگاه آگاه باید عضوی از این کارگزاری و مشتری آگاه باشید. افزایش موجودی ریالی در بآشگاه مشتریان اگاه هم همانگونه که پیش از این مطرح کردیم یکی از مهم‌ترین شروط برای دریافت اعتبار از کارگزاری آگاه به شمار می‌رود. در زیر به صورت خلاصه برخی از مهم‌ترین شروط دریافت این بسته‌های اعتباری از کارگزاری آگاه آمده است:

۱. عضویت در بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه

۲. تکمیل فرم مشتریان حقیقی و عقد قرارداد معاملات آنلاین

۳. عقد قرارداد اعتباری با کارگزاری آگاه

۴. تحویل تضمین‌های مورد نیاز به کارگزاری آگاه

۵. افزایش موجودی ریالی و وجه نقد بآشگاه مشتریان آگاه

شرایط تسویه اعتبار معاملاتی در آگاه

گفتیم منظور از دریافت اعتبار تامین منابع مالی مشتری از سوی کارگزاری تا مدت‌زمانی مشخص است؛ بنابراین زمان تسویه اعتبار معاملاتی در بسته‌های مختلف مشخص شده است و سرمایه‌گذاران در موعد مشخص باید نسبت به تسویه حساب خود اقدام کنند.

در مورد کسر سود از محل فروش سهام، مشتری باید دو روز کاری قبل از پایان مهلت بسته برای تسویه آن اقدام کند و در مورد تسویه اعتبار معاملاتی از محل فروش اوراق مشارکت هم مشتری باید این کار را یک روز پیش از مهلت بسته انجام دهد.

نکته دیگر درباره اعتبار معاملاتی و تسویه آن این است که امکان تمدید اعتبار هم برای مشتریان کارگزاری آگاه وجود دارد، به این ترتیب که اگر موجودی ریالی جمع‌آوری شده مشتری در بآشگاه مشتریان آگاه به میزان کافی باشد، می‌تواند مهلت اعتبار بسته خود را تمدید کند.

امکان دریافت وام قرض‌الحسنه از کارگزاری آگاه هم برای مشتریان وجود دارد و آن‌ها می‌توانند با دریافت این وام مانند بسته‌های اعتباری، با مبالغ بیشتری سرمایه‌گذاری در را بورس انجام دهند و در موعد مشخص نیز به تسویه حساب خود اقدام کنند. امتیازات افراد در بآشگاه مشتریان آگاه و سطحی که در آن قرار دارند و همچنین محاسبه رسوب مانده حساب معاملاتی او، مبنای دریافت وام قرض‌الحسنه از این کارگزاری محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین خدمات کارگزاری آگاه، اعطای اعتبار معاملاتی به مشتریان خود به منظور افزایش سود آن‌ها در بازار سرمایه است. دریافت اعتبار از این کارگزاری بر مبنای موجودی ریالی جمع‌آوری شده در بآشگاه مشتریان آگاه انجام می‌شود و برای دریافت بسته‌های اعتباری از این کارگزاری باید مشتری آگاه باشید.

با دریافت اعتبار معاملاتی در کارگزاری آگاه می‌توانید بسیار بیشتر از سرمایه اولیه در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنید و در نهایت به سود بیشتری هم برسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر