بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
ساعت پنج و نیم عصر؛

قیف سفارشی ملاصدرا

قیف سفارشی ملاصدرا
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به سیگنال های نجومی خرس ها و تقلای عجیب رئیس بزرگ برای مدیریت داغ دیده ها و آخرین تلاش ها برای جلوگیری از فروش التماسی و.‌‌..
کد خبر : ۲۴۵۴۹۳

قیف سفارشی ملاصدرا/

به گزارش بورس نیوز، امروز سالگرد سقوط تاریخی بورس تهران بود. سقوطی که خیلی ها را به خاک سیاه نشاند و هیچ کس هم مسوولیتش را گردن نگرفت و هیچی به هیچی! فعالان بازار اما انگار زیادی حرص داشتند و به نشانه احترام به فاجعه سقوط بورس، شاخص را ۲۰ هزار واحدی بالا بردند تا شاید اندکی، فقط اندکی، از بار تالم خاطر زیان دیدگان کم شود! راستی، بزرگواری که پارسال گفت "همه چیز خود را به بورس بسپارید" یادتان هست؟ رفته و کاسه آبی بدرقه راهش کرده اند...

 

قیفی برای ملاصدرا 

اما رییس ملاصدرا انگار چشمش از سقوط پارسال ترسیده و دنبال قیف می گردد تا به نوعی ورود تازه واردها را محدود کند. فرموده "باید اطمینان خاطر داشته باشیم که سهامداران با فروش کل دارایی خود وارد بازار نشده اند!" اول اینکه، هیچ جای دنیا چنین تلاشی مرسوم نیست و نباید برای سرمایه گذاران، شرط و شروط این چنینی گذاشت. هر کسی اختیار مال خود را دارد، به ما چه که تمام دارایی اش را به بورس آورده یا نه! دوستان هم بهتر است اوضاع را طور دیگر مدیریت کنند. مثلا به بالادستی یادآوری کنند که تا جیب شان خالی شد، جیب بورسی ها را نزنند! دوم اینکه کلا نیازی به این همه تلاش نیست؛ پارسال طوری سهامداران را داغ کردیم که بعید است به این زودی ها، تازه واردها هوس وارد کردن کل سرمایه شان به بورس را داشته باشند....

 

آخرین تلاش ها برای جلوگیری از فروش التماسی 

این روزها اهالی جاده مخصوص به جد پیگیر عرضه خودرو در رینگ بورس هستند. اما بعضی دوستان هم در گوشی گفته اند این بینواها، تقلای بیخود می کنند. تقاضای محصول شان به شدت کم شده و اگر همین اختلاف قیمت با بازار آزاد هم نباشد، باید التماسی بفروشند! پس وضعیت صنعت خاکستری را به چهارچرخ سازان جاده مخصوص تعمیم ندهید!

 

دسته گل جدید جاده مخصوص 

گفتیم جاده مخصوص، بد نیست از دسته گل جدیدشان هم بگوییم. یکی از اهالی جاده مخصوص، یک قطعه وارداتی را از طریق یک واسطه بنام خانم "س" تامین می کرده! بعد متوجه می شود اگر مستقیم از تولیدکننده خارجی بخرد، خیلی ارزان تر تمام می شود! بلافاصله دست به کار شده و خانم "س" را حذف می کند! ولی انگار خانم "س" تیغش خیلی تیز بوده؛ چون بعضی آقایان بالادستی که مثلا قرار است حواس شان به منافع مشتری و سهامدار باشد، فوری تماس گرفته اند که چرا بانوی محترم حذف شده؟! حالا اگر بقیه مواد اولیه شان هم اینطوری تامین شود که بدا به حال سهامدار...

 

سیگنال های نجومی خرس ها

باز بازار دو روز مثبت شد و اساتید از غار خارج شدند و لنگه دمپایی به دست، تابلو را نشانه گرفته و سیگنال در می کنند! جالب اینجاست که بعضی از این اساتید هم تارگت های فراتر از نجومی می دهند! مثلا یکی سهم معرفی کرده که چند روز دیگر ۱۱۰۰ درصد رشد خواهد کرد! حالا چطوری، خودش هم نمی داند...

 

داستان چیست

و اما طنز پایانی اینکه دوباره بازار سبز شد، شیطنت سیستم های معاملاتی هم شروع شد! بازار که منفی بود، هنگ نمی کردند؛ الان هر روز تعدادی از کارگزاری ها به کما می روند؟ داستان چیست؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
خودرو سازان علاوه بر ریخت و پاش و ضعف مدیریت و..............قطعات را بسیار گران میخرند و وجود شرکت های واسط ساپکو و سازه گستر هم 10 درصد قیمت را بالا میبرد البته مدیران ارشد خودرو سازی در منافع قطعه ساز مستقیم یا غیر مستقیم شریکند -در سایپا 5 عضو هیات مدیره همگی موظفند که در تاریخ شرکت داری جهان نمونه ندارد و همه با هم دوست صمیمی هستند ودولت باید تصمیم بگیرد بنظرم که سالها دستی بر اتش دارم خودرو سازی را تعطیل و بجاش خوراک دام بکارند و ارز واردات خوراک دام را بدهند خودرو وارد کنند و کارگران خودرو سازی هم بیکار نمیشوند و مردم هم ناراضی نیستند کشوری که خوراک دام و سرم و .......... وارد کند چه به خودرو و............