بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
نگاهی به درآمد و فروش صنایع پر بازده یک‌ ماهه اخیر
طی یک ماهه صنایع پربازدهی در بازار سرمایه وجود داشتند که بررسی درآمد و فروش برخی از آنها پرداخته‌ایم.
کد خبر : ۲۴۵۶۳۴

نگاهی به درآمد و فروش صنایع پر بازده یک‌ماهه اخیر+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس‌نیوز، در این مطلب به میزان فروش و ارائه خدمات صنایع پر بازده در یک‌ماهه اخیر بازار سرمایه نگاهی خواهیم داشت.

کگل

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در تیرماه سال جاری موفق به فروش ۹۸۷.۱۳۳ تن از محصولات خود در بازار‌های داخلی و صادراتی شده که بیشترین میزان فروش را در بازار داخلی با ۹۳۲.۷۶۰ تن مشاهده می‌کنیم، در تیرماه فروش محصولات کگل نسبت به ماه گذشته ۲۶ درصد کاهش را تجربه کرده و همچنین در مقایسه با سال گذشته نیز ۲۶ درصد اُفت را به همراه داشته است.

معدنی و صنعتی گل گهر+بورس نیوز

پرفروش‌ترین محصول شرکت معدنی و صنعتی گل گهر تیرماه در اختیار «گندله» با ۶۳۷.۸۷۰ تن بوده که نرخ فروش این محصول برابر با ۳۴.۷۳۹.۴۸۶ ریال در ازای هر تن به ثبت رسیده است.

کچاد

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در تیرماه سال ۱۴۰۰ میزان فروش محصولات خود را برابر با ۱.۲۵۰.۶۹۹ تن اعلام کرده که از ۲ بخش فروش محصولات در بازار داخلی و صادراتی تشکیل‌ شده و عمده‌ترین میزان فروش در بازار داخلی شکل‌گرفته، در تیرماه سال جاری شاهد کاهش ۶ درصدی میزان فروش این شرکت معدنی نسبت به ماه گذشته هستیم و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ۱۰.۶۰ درصد افزایش درآمد را تجربه کرده است.

معدنی و صنعتی گل گهر+بورس نیوز

پرفروش‌ترین محصول کچاد در تیرماه سال جاری متعلق به کنسانتره آهن (خشک) با ۷۳۰.۴۶۹ تن بوده که نرخ فروش این محصول بالغ‌بر ۲۸.۴۲۱.۲۳۹ ریال در ازای هر تن به ثبت رسیده که این رقم نسبت به ماه گذشته ۱۱.۶۷ درصد افزایش قیمت پیداکرده است.


بیشتر بخوانید: بازده خوب بازارسرمایه کشور در میان بازارهای بزرگ جهان


پتروشیمی مارون

پتروشیمی مارون در تیرماه سال جاری مجموع فروش محصولات تولیدی خود را در ابتدای فصل تابستان برابر با ۱۳۰.۹۲۳ تن گزارش کرده که این میزان از فروش در ۲ بخش بازار داخلی و صادراتی حاصل‌شده و عمده‌ترین فروش محصول را در بازار داخلی با ۹۴.۲۰۸ تن مشاهده می‌کنیم، مارون در تیرماه نسبت به ماه گذشته رشد ۲۱ درصدی فروش محصول را در کارنامه به ثبت رسانده و از ابتدای سال مالی تا پایان تیرماه نیز مجموع فروش خود را ۵۶۰.۸۹۰ تن اعلام کرده است.

پتروشیمی مارون+بورس نیوز

بیشترین میزان فروش پتروشیمی مارون در تیرماه را محصول «اتیلن» با ۳۳.۷۶۰ تن به خود اختصاص داده که نرخ فروش این محصول ۱۵۱.۴۷۶.۳۳۳ ریال در ازای هر تن ارائه‌شده که این محصول نسبت به ماه گذشته ۱۶ درصد کاهش قیمت داشته و همچنین گران‌ترین محصول این پتروشیمی در اختیار «پلی‌پروپیلن» با ۲۸۰.۱۱۶.۴۲۵ ریال بوده است.

پتروشیمی پارس

پتروشیمی پارس در گزارش فعالیت ماهانه خود منتهی به تیرماه سال جاری مجموع فروش محصولات را ۳۶۶.۲۸۰ تن به ثبت رسانده که این میزان از فروش محصول تنها در بازار داخل به‌دست‌آمده، از ابتدای سال مالی تا پایان تیرماه نیز مجموع فروش محصولات پارس برابر با ۱.۲۶۱.۵۸۳ تن اعلام‌شده و همچنین فروش ثبت‌شده در تیرماه نسبت به ماه گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

پتروشیمی پارس+بورس نیوز

بیشترین میزان فروش محصول پارس در اختیار «اتان» با ۱۲۰.۴۶۵ تن بوده که نسبت به ماه گذشته نزدیک به ۱۰ درصد کاهش فروش را به دنبال داشته و نرخ فروش این محصول نیز برابر با ۶۵.۵۴۳.۹۴۲ ریال در ازای هر تن از محصول اعلام‌شده، همچنین گران‌ترین محصول پتروشیمی پارس مختص به «استایرن منومر» با ۲۳۰.۳۴۱.۶۷۵ ریال بوده که از این محصول ۳۲.۲۰۳ تن به فروش رفته است.

گروه مپنا

گروه مپنا در گزارش فعالیت ماهانه خود در تیرماه سال جاری مجموع درآمدی که از طرح‌های ارائه‌شده به دست آورده برابر با ۴.۵۳۳.۹۶۸ میلیون ریال به ثبت رسیده که نسبت به ماه گذشته ۱۴۷ درصد افزایش درآمد را به همراه داشته و از ابتدای سال مالی توانسته درآمدی بالغ‌بر ۷.۷۰۳ میلیارد ریال را از خود بر جای بگذارد که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

گروه مپنا+بورس نیوز

بیشترین درآمدی که رمپنا در تیرماه به ثبت رسانده مربوط به بخش «فروش تجهیزات، کالا و خدمات و برق» با ۲.۴۷۶.۰۷۵ میلیون ریال بوده و رتبه بعدی را نیز «طرح‌های سیکل ترکیبی» با ۱.۰۷۰.۶۸۰ میلیون ریال به خود اختصاص داده است.

جنرال مکانیک

شرکت جنرال مکانیک در تیرماه سال جاری طی گزارش فعالیت ماهانه خود میزان درآمدی که از پروژه‌ها و طرح‌های احداثی به دست آورده بالغ‌بر ۱.۷۹۳ میلیارد ریال به ثبت رسیده، از ابتدای سال مالی تا انتهای تیرماه نیز مجموع درآمد شناسایی‌شده این شرکت برابر با ۶.۲۹۵ میلیارد ریال اعلام‌ شده و همچنین درآمد ماهانه این شرکت نسبت به عملکرد ماه گذشته خود ۳.۴۹ درصد افزایش را به ارمغان آورده و درآمدی که از ابتدای سال مالی تا انتهای تیر به دست آورده نیز ۱۲۱ درصد رشد داشته است.

جنرال مکانیک+بورس نیوز

بیشترین درآمدی که جنرال مکانیک توانسته در تیرماه به ثبت برساند مربوط به «وادی حیلو (کلبا)» با ۷۰۰ میلیارد ریال بوده و جایگاه بعدی را نیز «آزادراه تهران شمال – تونل اصلی البرز منطقه ۲» با ۳۰۰ میلیارد ریال از آن خودکرده است.

بیمه پاسارگاد

شرکت بیمه پاسارگاد در تیرماه سال جاری از فروش حق بیمه‌های خود مبلغی بالغ‌بر ۵.۱۹۶ میلیارد ریال درآمد را توانسته از خود بر جای بگذارد و تراز مثبت ۳۲۶ درصد را به ثبت رسانده، از ابتدای سال مالی تا انتهای تیرماه نیز درآمد‌های حاصل از فروش حق بیمه این شرکت برابر با ۲۰.۰۶۶ میلیارد ریال اعلام‌شده و همچنین میزان درآمدی که در تیرماه ارائه‌شده نسبت به ماه گذشته ۸ درصد اُفت داشته است.

بیمه پاسارگاد+بورس نیوز

بیشترین میزان درآمدی که بیمه پاسارگاد توانسته از خود بر جای بگذارد مربوط به بخش حق بیمه «زندگی- اندوخته دار» با ۳.۰۵۳ میلیارد ریال بوده و رتبه بعدی نیز پس آن به‌حق بیمه «ثالث-اجباری» تعلق داشته است.

بیمه کوثر

شرکت بیمه کوثر در تیرماه سال جاری میزان درآمدی که فروش حق بیمه توانسته به ثبت برساند برابر با ۳.۸۹۳ میلیارد ریال بوده که طی این ماه تراز مثبت ۶۹ درصد را به همراه داشته و درآمدی که از ابتدای سال مالی تا انتهای تیرماه اعلام‌شده بالغ‌بر ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده، درآمدی که در تیرماه گزارش‌شده نسبت به ماه گذشته ۴۱ درصد کاهش پیداکرده است.

بیمه کوثر+بورس نیوز

بیشترین میزان درآمدی کوثر در تیرماه از خود بر جای گذاشته مربوط به بخش حق بیمه «ثالث – اجباری» با ۱.۲۷۱ میلیارد ریال بوده و پس‌ازآن نیز بخش «درمان» با ۱.۲۲۴ میلیارد ریال بیشترین درآمد حاصل‌شده را از آن خودکرده است.

فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گزارش فعالیت ماهانه خود منتهی به تیرماه سال جاری مقدار فروش محصولات خود را طی این دوره برابر با ۶۱۲ هزار تن اعلام کرده و از ابتدای سال مالی تا انتهای تیرماه نیز موفق به فروش ۲.۵۸۸ هزار تن شده، این شرک فولادی در تیرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته با کاهش ۱۴ درصدی روبه‌رو بوده و درآمدی که از ابتدای سال مالی تاکنون به ثبت رسیده نیز ۴ درصد کاهش فروش داشته است.

فولاد مبارکه اصفهان+بورس نیوز

بیشترین میزان فروش محصول فولاد مبارکه اصفهان مربوط به سایر محصولات با ۱۵۹ هزار تن بوده و جایگاه بعدی نیز در اختیار «محصولات سرد» با ۱۲۵ هزار تن بوده و نرخ فروش این بخش نیز ۲۲۴.۹۲۵.۲۲۴.۰۰۰ ریال گزار شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
از ابتدای سال تا پایان آذر ماه 97 صورت گرفت؛

بازده خوب بازارسرمایه کشور در میان بازارهای بزرگ جهان

با بررسی بازدهی صنایع و شرکت ها در مهر ماه امسال

پر بازده ترین و کم بازده ترین صنایع بورس معرفی شدند

مدیر واحد تحقیقات و توسعه شرکت کارگزاری خبرگان سهام عنوان کرد:

صنایع پربازده علی رغم عدم توافق هسته ای

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
خدا قوت عالی ... این نمودارها را اگر در دسته بندی حوزه کاری بیاورید هم خوبست مانند معدنی ها ، فلزی ها ، پتروشیمی ها ، پالایشی ها