بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
قرارداد آتی زعفران نگین در صدر معاملات هفته گذشته
در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالا ۱۲ هزار و ۱۵۵ مشتری فعال تعداد ۷۷ هزار قرارداد آتی را بر پایه دارایی‌های زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز، نقره و صندوق طلا منعقد کردند و ارزش ۱۶۷۷ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریالی را رقم زدند.
کد خبر : ۲۴۵۶۷۰

زعفران نگین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، طی معاملات هفته‌ای که گذشت، ۴۶ هزار و ۶۴۲ قرارداد آتی زعفران نگین به ارزشی نزدیک به ۷۱۴ میلیارد ریال برای تحویل در دو سررسید شهریور و آبان ماه ۱۴۰۰ منعقدشد.



این معاملات با حضور ۶۸۲۴ مشتری فعال و با کسب سهم ۶۰ و ۴۳ درصدی از کل حجم و ارزش معاملات هفتگی در صدر معاملات این هفته قرار گرفت.

۱۰۱۹ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز برای سررسید‌های شهریور و آبان ماه در حالی منعقد شد که ارزش ۱۲ میلیارد ریالی برای این دارایی پایه به ثبت رسید.

معامله گران تعداد ۲۴ هزار و ۷۳۶ قرارداد آتی نقره را نیز در دو سررسید مرداد و مهرماه امسالی در حالی منعقد کردند که این تعداد قرارداد منعقده ارزش بیش از ۵۱۹ میلیارد و ۷۷۱ میلیون ریالی را در پی داشت. دارایی مذکور نیز از نظر حجم و ارزش معاملاتی جایگاه دوم را بعد از زعفران نگین به خود اختصاص داد.

در جریان معاملات این هفته، ثبت انعقاد ۴۲۹۹ قرارداد آتی صندوق طلا برای دو سررسید مهر و مرداد ماه امسال با ارزش ۳۷۸ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریالی همراه شد تا این دارایی پایه رتبه سوم را در حجم و ارزش معاملات این هفته کسب کند.

معامله گران ۲۷۰ قرارداد آتی پسته را نیز در سررسید‌های مرداد و مهرماه سال جاری منعقد کردند و ارزش ۴۹ میلیارد ریالی را به ثبت رساندند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر