بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
همه چیز درباره ارز دیجیتال ورج (Verge)
ارز دیجیتال ورج (Verge) یکی از رمزارز‌های دارای حریم خصوصی بالا است. همین ویژگی این ارز دیجیتال را بسیار محبوب کرده است.
کد خبر : ۲۴۵۶۸۹

ارز دیجیتال ورج +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، ارز دیجیتال ورج (Verge) یکی از رمزارز‌های دارای حریم خصوصی بالا است. همین ویژگی این ارز دیجیتال را بسیار محبوب کرده است.



بنیانگذار ارز دیجیتال Verge احساس می‌کرد که در بیت کوین ناشناس بودن و حریم خصوصی به اندازه کافی وجود ندارد، بنابراین تصمیم گرفت یک بلاکچین جدید بسازد که در آن تراکنش‌ها قابل ردیابی نباشند.

ارز دیجیتال Verge ابتدا با نام DogecoinDark در سال ۲۰۱۴ وارد بازار ارز‌های دیجیتال شد. دلیل ایجاد آن ایجاد یک ارز دیجیتال خصوصی بود.

جالب است که تا به امروز، هیچ کس نمی‌داند بنیانگذار ارز دیجیتال ورج چه کسی است؛ زیرا بنیانگذار این رمزارز هنوز با نام کاربری Sunerok شناخته می‌شود. درست شبیه خالق بیت کوین که فقط با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو شناخته می‌شود!

درست مانند دیدگاه بنیانگذار ارز دیجیتال Verge، مردم بسیاری معتقدند که ارسال و دریافت پول به صورت خصوصی یک حق مهم انسانی است. به عنوان مثال، وقتی به تعطیلات می‌روید و از کارت نقدی خود استفاده می‌کنید، بانک شما می‌داند کجا هستید، چقدر پول دارید و کجا آن را خرج می‌کنید!

خیلی‌ها با این مسئله که شرکت‌های خصوصی یا بانک‌ها اطلاعات زیادی در مورد نحوه زندگی آن‌ها داشته باشند مشکل دارند.
بلاکچین ارز دیجیتال Verge همچنین یک پروژه منبع باز (open-source) است؛ به این معنی که هر کسی می‌تواند تغییرات و بهبود‌هایی را برای این بلاکچین پیشنهاد دهد. سپس این پیشنهاد به رأی‌گیری گذاشته می‌شود و اگر اکثر کاربران این ایده را دوست داشته باشند و تأیید کنند، تغییرات ایجاد می‌شود!

ارز دیجیتال Verge همچنین با نماد توکن XVG شناخته می‌شود. در مجموع حداکثر ۱۶.۵ میلیارد از این رمزارز وجود دارد که بسیار بیشتر از ۲۱ میلیون بیت کوین است! در ادامه نحوه عملکرد این فناوری را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد.
اما نکته مهمی که باید در مورد ارز دیجیتال ورج به خاطر بسپارید این است که هیچ‌کس نمی‌داند چه کسی یک تراکنش را ارسال یا دریافت کرده است. علاوه بر این، بلاک‌چین Verge می‌تواند یک تراکنش را تنها در ۳۰ ثانیه پردازش کند. این مزیت، پیشرفت بزرگی نسبت به بیت کوین است که معمولاً انجام یک تراکنش آن ۱۰ دقیقه طول می‌کشد!

مقیاس‌پذیری ارز دیجیتال Verge نیز بسیار بیشتر از بیت کوین است؛ زیرا قادر است حداکثر ۱۰۰ تراکنش را در ثانیه پردازش کند، در حالی که بیت کوین تنها ۷ تراکنش را در ثانیه پردازش می‌کند!

مانند سایر ارز‌های دیجیتال، ارز دیجیتال ورج می‌تواند برای ارسال و دریافت وجه بین کیف پول‌ها استفاده شود. هدف نهایی بلاکچین این ارز دیجیتال این است که از آن به عنوان یک سیستم پرداخت جهانی استفاده شود. اگرچه ممکن است رسیدن به این هدف زمان زیادی به طول انجامد.

ابتدا به این فکر کنید که چگونه می‌توانید مقداری پول برای یکی از اعضای خانواده خود که در کشور دیگری زندگی می‌کند ارسال کنید؟ در کشور‌های دیگر افراد به بانک کشور خود می‌روند، برخی از فرم‌ها را امضا می‌کنند و وجه مورد نظر را انتقال می‌دهند. با این حال، انجام این کار معمولاً گران است و رسیدن وجه به مقصد هم چند روز طول می‌کشد. البته در ایران که پیچیدگی‌ها و مشکلات بیشتری وجود دارد و در بسیاری مواقع انجام چنین انتقالی کاملاً غیرممکن است.

در عوض، اگر قرار باشد وجه خود را با استفاده از ارز دیجیتال Verge یا ارز‌های دیجیتال دیگر منتقل کنید، تراکنش شما تنها در ۳۰ ثانیه با هزینه کمتر از یک سنت به اعضای خانواده شما می‌رسد. همچنین می‌توانید این کار را بدون مراجعه به هیچ بانکی به صورت ناشناس از طریق رایانه خود انجام دهید!

یکی دیگر از موارد کاربرد ارز دیجیتال ورج استفاده از آن به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری است، به این امید که در آینده ارزش آن همچنان افزایش یابد. هنگامی که مردم برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ ارز دیجیتال Verge را خریدند (البته آن زمان DogecoinDark نام داشت)، فقط ۰.۰۰۰۰۰۵ دلار ارزش داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر