بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
بخش دوم/ نماینده شرکت ارمغان فولاد جم در گفت‌وگو با بورس نیوز:

مقاومت در تغییر هیات مدیره "فزرین" / سازمان بورس نظارت ویژه‌ روی مجامع داشته باشد

مقاومت در تغییر هیات مدیره
نماینده شرکت ارمغان فولاد جم گفت: برخی‌ها دوست ندارند حتی یک سیت در هیات مدیره "فزرین" به ما بدهند. چه فضایی آنجا وجود دارد که ما اطلاعاتی نداریم.
کد خبر : ۲۴۵۷۷۰

مقاومت در تغییرهیات مدیره

رامین میرعبدالباقی نماینده شرکت ارمغان فولاد جم در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره اینکه چه برنامه‌ای برای افزایش قیمت سهام دارید، گفت: ما دخالتی در سهام نخواهیم داشت. یکی از اشتباه‌ترین کار‌ها خرید و فروش سهام و دخالت در قیمت آن است، اینکه به طور کاذب بخواهیم سهام را بالا ببریم و به مردم ضربه بزنیم جرم است، می‌خواهیم با افزایش صادرات، افزایش تولید و آمایش سرزمینی و تکنیک‌های مدیریتی که داریم شرکت را به نقطه‌ای برسانیم که سودآوری بالایی داشته باشد، زمانی که شرکت سودآوری بالایی داشته باشد موجب می‌شود که قیمت سهام آن شرکت اتوماتیک بالا برود، اگر سیت هیات مدیره را بگیریم که با وکالت تمام دوستان می‌دانیم که این اتفاق می‌افتد برنامه ما فقط برای افزایش تولید، تکنیک‌های مدیریتی، افزایش صادرات و آمایش نیرو‌های انسانی است که آنجا داریم.

وی درباره اینکه در صورت توفیق در گرفتن سیت مدیریتی نحوه تعامل شما با سیار سهامداران چگونه خواهد بود، اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که با سهامدار عمده مطرح کردم گفتم شرکتی که در هیات مدیره یک سیت دارد یا دو سیت دارد، بخواهد در هیات مدیره درگیری بوجود بیاید به ضرر شرکت است. ما هم می‌خواهیم کمک و صحبت کنیم و مشکلات را حل کنیم و شرکت را به نقطه اعتلای خودش برسانیم بسیار برایم عجیب است که برخی‌ها دوست ندارند حتی یک سیت به ما بدهند. چه فضایی آنجا وجود دارد که ما اطلاعاتی نداریم.

نماینده شرکت ارمغان فولاد جم ادامه داد: شایعه‌ای درباره معدن طلا می‌شود که من به عنوان سهامدار اصلا در جریان نیستم. یا وجود معادنی در خراسان که از سهامدار عمده شنیدم، اما در جریان آن نیستیم می‌توان آن را پیشرفت و توسعه داد تا شرکت به نقطه اعتلای خودش برسد.

عبدالباقی گفت: به نظرم باید از خود سهامداران استفاده کرد. سهامداران دلشان می‌سوزد و به ما کمک می‌کنند، اما نه به گونه‌ای که شرکت طی نامه‌ای اعلام کند ما برای عضو هیات مدیره از خود سهامداران نیرو می‌خواهیم، ساختار هیات مدیره را در حد انتخاب یک منشی با این نامه پایین آورده بودند. تا کنون ندیده بودم که هیچ شرکتی برای عضو هیات مدیره این طور اقدام کنند، شرکت دسترسی کامل به اطلاعات سهامداران دارد و می‌داند که چه کسی می‌تواند کجا برایش مفید باشد. ما اگر بتوانیم و تمام سعی و تلاشم هم این است که بتوانیم تا جایی که امکان دارد با سهامدار عمده همکاری کنیم و در بخش‌هایی که امکان نداشت سهامداران از ما حمایت کنند تا ۶ ماه و یک سال آینده اتفاقات خوبی بیفتد.

نماینده شرکت ارمغان فولاد جم درباره نقش سازمان بورس در جلوگیری از تخلفات شرکت‌ها اظهار کرد: این سازمان می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. سازمان بورس باید جایگاه خود را بهتر درک کند. به عنوان یک فرد صنعتگر نه بورسی بیان می‌کنم سازمان بورس باید ابتدا بداند که با یک شرکت صنعتی طرف است. شرکت صنعتی یعنی جایی که کارگر، سهامدار و تولیدات دارد و فقط شرکتی نیست که سهامش در بورس بالا و پایین می‌شود.

عبدالباقی ادامه داد: سازمان بورس باید بررسی کند چرا شرکت به جایگاه خود از نظر صنعتی نمی‌رسد. چرا در این چندسال به پیشرفتی که باید برسد نرسید. بعضی از دوستان می‌گویند که ۵۰ برابر شده، اما به نظر من در این ۱۰، ۱۵ سال همه چیز ۱۰۰، ۱۵۰ برابر شده است. به نظرم جایگاه زرین معدن می‌توانست خیلی بهتر و بالاتر از این باشد. من نمی‌گویم که زحمت نکشیدند، زحمت‌هایی کشیده شده و پیشرفت‌هایی هم حاصل شده، اما سازمان بورس باید نظارت خیلی قوی تری روی برگزاری مجامع داشته باشد و اگر نمی‌تواند از قوه قضاییه و نهاد‌های نظارتی کمک بگیرد تا مجامعی برگزار کند که هم حقوق سهامدار رعایت شود و هم چرخه صنعت این کشور بهتر بچرخد و صادرات بیشتر شود.

نماینده شرکت ارمغان فولاد جم در پاسخ به این سئوال که ادامه تحریم و یا به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام چه تاثیری بر عملکرد "فزرین" خواهد داشت اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر شرکت‌ها با همه تحریم‌هایی که وجود داشته به صادرات خود ادامه می‌دهند، نمی‌توانیم که همیشه امیدمان به غرب باشد و باید راه خودمان را خودمان پیدا کنیم.

وی افزود: نمی‌توان گفت که مذاکرات هیچ نتیجه‌ای نمی‌دهد. برجام خوب بود، اما زمانی که برجام امضا شد به خاطر ندارم که سوئیفت آن گونه باز شده باشد که بتوانیم کاری انجام دهیم و ما کارخودمان را انجام دادیم و می‌توانیم صادرات خود را ادامه دهیم، باید نگاه خودمان به داخل هم باشد.

نماینده شرکت ارمغان فولاد جم گفت: ظرفیت خوبی در داخل برای خرید سرب و روی داریم، می‌توانیم تولیدات را افزایش دهیم. صادرات برای شرکت خوب است و در آینده موجب گسترش شرکت می‌شود.

 

عبدالباقی بیان کرد: توافق زمانی به درد شرکت می‌خورد که توافق عملی باشد نه بر روی کاغذی. اگر توافق روی کاغذ باشد در عمل برای صنعتگر اتفاقی نمی‌افتد و فقط واردات زیاد می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مزایای کارخانه‌های معدنی این است که قیمت شمش و روی این شرکت‌ها به خاطر بحث حمل و نقل قیمت مناسب تری دارد پس عملا تحت تاثیر واردات قرار نمی‌گیریم، اما در بحث صادرات اگر توافق به درستی انجام شود می‌توانیم صادرات را حتی به اروپا گسترش دهیم. در حال حاضر فکر صادراتی ما سمت کشور‌های اروپایی نیست و فکر صادراتی ما روی کشور‌های حوزه خلیج فارس و کشور‌های اطراف در منطقه است. اما اگر عملا سند چشم انداز را رعایت کنیم باید روی صادرات اروپا حتما فکر کنیم.

بیشتر بخوانید:

حمایتی از سهم "فزرین" صورت نگرفت/ فعالیت شرکت با ۳۰ درصد ظرفیت

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بهترین استراتژی سرمایه گذاری در بازار سرمایه
مدیر سرمایه گذاری شرکت تحلیلگر امید در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد:

بهترین استراتژی سرمایه گذاری در بازار سرمایه

روند صعودی بازار ادامه خواهد داشت
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

روند صعودی بازار ادامه خواهد داشت

تکنیکال و بنیادی؛ چراغ راه کم تجربه ها
در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان شد

تکنیکال و بنیادی؛ چراغ راه کم تجربه ها

ارسال نظر