بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان شد

تکنیکال و بنیادی؛ چراغ راه کم تجربه ها

تکنیکال و بنیادی؛ چراغ راه کم تجربه ها
مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد مبین گفت: برای انتخاب سهم های ارزنده بازار باید وضعیت بنیادی سهم مورد بررسی قرار بگیرد و هم در خرید و فروش ها، تحلیل تکنیکال سهم را در نظر گرفت.
کد خبر : ۲۴۵۶۴۹

به گزارش بورس نیوز، بعد از چندین روز پیاپی سبز بودن، شاخص بورس تهران امروز اندکی سرخ شد و اُفت ۶۶۰۰ واحدی را نشان می دهد. با این حال ، بازار سرمایه و اهالی این بازار، روز‌های به‌مراتب بهتری را تجربه می‌کنند و نشانه‌های بازار این گواهی را می‌دهد که مسیر صعود هموارتر شده است.

یکی از این نشانه‌ها، مسیری بوده که شاخص هم‌وزن در پیش گرفت که نوید چرخیدن چرخ سهم‌های کوچک را می‌دهد و سهامداران گرفتار در تله سقوط، به دنبال بخت بهتری برای ادامه روند معاملات این سهم‌ها، دست به دامان شاخص هم‌وزن شده‌اند.

سهامداران نباید سیگنال بازار‌های موازی همچون دلار و تاثیر آن بر کامودیتی‌ها و پتروپالایشی‌ها را فراموش کنند، زیرا تاثیر مهره‌چینی در بازی دلار به‌مراتب سخت‌تر بوده و اگر معامله‌گران بازار اوراق، دیر بجنبند، احتمالا سرباز‌ها وزیر را می‌زنند. در بازار‌های موازی، سیگنال‌های مختلفی به مدار بازار ارسال می‌شود و «سکون و سوت» نیز یکی از همان‌هاست.

دلار پس از رشدی که داشت موفق شد کانال ۲۵ هزار تومانی را پشت سر بگذارد و در کانال جدید خود مشغول به نوسان‌گیری شده و در روز گذشته آنچنان کامیاب نشد اما؛ نرخ ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومانی که تحت تاثیر عواملی همچون برجام، سقوط هرات، بی‌تاثیری دلارپاشی بانک مرکزی و ... کماکان نگرانی برای رشد نرخ ارز تازه نگاه می‌دارد و مسئولان جدید و قدیم نیز واکنشی برای آقای دلار ندارند.

محمد نوربخش مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد مبین در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: بازار سرمایه هنوز رشدی نکرده و با توجه به انتظارات تورمی، انتظار رشد بازار سرمایه هم می رود.

وی افزود: البته تاکید بر پتانسیل های بازار سرمایه برای رشد، به معنای ارزندگی تمام سهم های بازار نیست. سهامداران کم تجربه اگر اقدام به خرید سهم های غیر ارزنده بازار کنند، باید نگران باشند! برای انتخاب سهم های ارزنده بازار هم می بایست وضعیت بنیادی سهم مورد بررسی قرار بگیرد و هم در خرید و فروش ها، تحلیل تکنیکال سهم را در نظر بگیرند.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه به کابینه اقتصادی دولت جدید توصیه کرد؛ تا حد امکان، از دخالت در بازار سرمایه بپرهیزند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

صندوق‌های حمایتی پر پرواز شاخص ساز‌ها در بورس

آیا اشتباهات سال گذشته تکرار می‌شود؟
در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان شد

آیا اشتباهات سال گذشته تکرار می‌شود؟

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

رشدی که بورس به سهامداران بدهکار بود

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تقویت خوش بینی به آزادسازی قیمت ها

ارسال نظر