بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
شرکت تی موبایل آمریکا از به سرقت اطلاعات شخصی بیش از ۴۰ میلیون مشتری سابق و فعلی شامل شماره تامین اجتماعی و اطلاعات گواهینامه رانندگی آن‌ها توسط هکر‌ها خبر داد.
کد خبر : ۲۴۵۸۶۲

اطلاعات بیش از ۴۰ میلیون مشترک آمریکایی توسط هکر‌ها لو رفت

به گزارش بورس نیوز، فایل‌های به سرقت رفته شامل اطلاعات ۷.۸ میلیون مشترک تلفن همراه فعلی شرکت تی موبایل هستند. تاریخ تولد، نام و نام خانوادگی مشتریان تی موبایل هم به سرقت رفته، اما هیچ اطلاعاتی درباره به خطر افتادن اطلاعات مالی آن‌ها در دست نیست.



این شرکت که تا ژوئن ۱۰۴.۸ میلیون مشتری داشت، روز یکشنبه پس از گزارش پایگاه خبری آمریکایی وایس درباره به فروش گذاشته شدن اطلاعات مشتریان تی موبایل در یک انجمن زیرزمینی، به رخنه اطلاعاتی اذعان کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری وایس، فروشنده مدعی بود که اطلاعات ۱۰۰ میلیون نفر در این هک لو رفته است و اطلاعات شخصی ۳۰ میلیون نفر را به قیمت شش بیت کوین معادل ۲۷۰ هزار دلار عرضه می‌کند.

گزارش‌های بعدی حاکی از آن بود که قیمت درخواستی کاهش پیدا کرده و کل اطلاعات به مبلغ تنها ۲۰۰ دلار فروخته می‌شود.

رخنه اطلاعاتی تی موبایل جدیدترین مورد از سلسله حملات سایبری برجسته دزدان دیجیتالی است که از ضعیف امنیتی ناشی از سیاست‌های دورکاری به دلیل همه گیری کووید ۱۹ بهره برداری کرده اند.

 

بر اساس گزارش رویترز، اوایل ماه میلادی جاری پلتفرم رمزارز "پلی نت ورک" ۶۱۰ میلیون دلار در سرقت رمزارز‌ها از دست داد و سپس به هکر یا هکر‌ها ۵۰۰ هزار دلار جایزه ایراد امنیتی پیشنهاد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر