بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
بوی کباب بورس زیر دماغ اسیران بند
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به غول بزرگی که به خاک افتاده و سهامدارانی که "دستورالعمل دان" شان پر شده و...
کد خبر : ۲۴۶۱۴۹

بورس

به گزارش بورس نیوز، امروز هم شاخص بورس ۲۷ هزار پله صعود کرد و خبرگزاری ها مسرور از این اتفاق، رشد بورس را در بوق و کرنا کردند. نکته جالب توجه اینجاست که در عرض دو ماه، بعضی نورچشمی ها دو برابر شدند تا شاخص کل ۴۵ درصد رشد کند و بتوانیم این رشد را بر فرق سر بورس ستیزان بکوبیم؛ ولی در پرتفوی خیلی از سهامداران خبری از چنین رشدی نیست و چه بسا نمادهایی هم در سبد سهامداران خرد باشد که ماه هاست قفل در صف فروش است و از کباب بورس، فقط بوی آن به مشام شان رسیده! حالا پشت این رشد چه خبرهاست، الله اعلم...

 

ای غول بزرگ پای در بند...

گفتیم صف فروش؛ یاد ابرشرکت و غول سازنده تجهیزات سنگین و ماشین آلات کشاورزی و واگن و جرثقیل و لیفتراک و تجهیزات نیروگاهی و حفاری و فناوری هسته ای و نفت و گاز و... افتادیم که ماه هاست که در بند صف فروش است و سال هاست گرفتار مدیران بی کفایتی است که معلوم نیست بر چه اساس، سکان اداره بزرگترین تولیدکننده خاورمیانه را به دستشان داده اند تا این چنین به ذلت بکشانندش! هر چه هست، مدت هاست به قولی "کسی به کسی نیست" و هر کس به جایی وصل باشد، می تازد!

 

سهامدارانی که دستورالعمل دان شان پر شده 

اهالی ملاصدرا اما دوباره دست به بخشنامه و دستورالعمل و مصوبه شده اند و این بار دستورالعمل بازارگردانی را به نحوی تنظیم کرده اند که اختیارات جدیدی به بورس ها می دهد. البته فعالان بازار آنقدر از این دستورالعمل ها دیده اند که دستورالعمل دان شان پُر شده و می گویند حتی حوصله خواندنش را هم نداریم؛ چه برسد به جدی انگاشتنش.‌‌.‌.

 

کُری خوانی در بهارستان

غوغای بهارستان هم ادامه دارد و هنوز بحث بر سر رای اعتماد است. موافقان و مخالفان برای هم کُری می خوانند و شعر بلغور می کنند و آخر سر، رای اعتماد می دهند. گفته می شود این روزها بعضی ها دلالی رای می کنند و خرج می کنند تا فرد مورد نظرشان را لایق نشان دهند! بعضی از صنایع با نفوذ هم لابی می کنند تا کسی روی کرسی وزارت تکیه کند که دل بخواه شان رفتار کند. آقایان هم تند و تند وعده می دهند و مدینه فاضله ترسیم می کنند و ادعا دارند از همه بهترند... و افسوس که سال هاست عادت کرده ایم رابطه، جای شایستگی را بگیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
کسی به کسی نیست یعنی کی به کیه .
یعنی ۲×۲ نمی شود چهار.
افتاد؟