بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
سازمان بورس مانع این تخلف آشکار در "شستا" شود؛

رابین هود از فقرا نمی دزدید!

رابین هود از فقرا نمی دزدید!
امیدواریم این بار هم مانع از انجام این معامله که نوعی اجحاف در حق سهامداران شستا محسوب می‌شود، گردند؛ چرا که در غیر این صورت بابی برای اجحاف در حق سهامداران خرد گشوده خواهد شد که تبعات سنگین تری به همراه خواهد داشت.
کد خبر : ۲۴۶۲۰۲

رابین هود هم از فقرا نمی دزدید!/سازمان بورس مانع این تخلف آشکار شود

به گزارش بورس نیوز، هنوز مهر برکناری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و انتصاب سرپرست جدید خشک نشده، قراردادی منتشر شد که هم موجب حیرت سهامداران شد و هم مهر تاییدی بود بر حواشی بعد از برکناری رضوانی فر!

طبق قراردادی که میان "شستا" و سازمان تامین اجتماعی منعقد شده، قرار است بلوک ۳۲.۲ درصدی "تپکو" با قیمت تابلو به "شستا" واگذار شود! این در حالی است که شرکت تجهیزات سنگین هپکو که روزگاری غول سازنده تجهیزات سنگین در خاورمیانه بود، مدت هاست درگیر مشکلات متعددی است و به حدی زمین‌گیر شده که حتی در پرداخت حقوق پرسنل هم با معضل مواجه است. لازم به ذکر است که نماد "تپکو" بیش از ۶ ماه است که در صف فروش قفل شده و قیمت تابلوی معاملات تکان نخورده است!

یک منبع آگاه در "شستا" در این خصوص به خبرنگار بورس نیوز گفت: طبق چیزی که در قرارداد مذکور آمده قرار است سهام هپکو به قیمتی بالاتر از ارزش واقعی آن به شستا واگذار شود تا با درآمد حاصل از آن حقوق بازنشسته تامین اجتماعی پرداخت گردد! بعضی مدیران مجموعه شستا هم چندان رضایت به این کار ندارند و یکی از دلایل برکناری مدیرعامل قبلی "شستا" هم مخالفت ایشان با این گونه تخلفات بود. این کار نوعی دزدی از سهامداران شستا است و امیدواریم سازمان بورس مانع انجام چنین تخلف آشکاری شود. مشکلات "هپکو" باید به نحو دیگری برطرف شود. ضمن اینکه پرداخت حقوق بازنشستگان هم نباید از جیب سهامداران شستا صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید: قرارداد بی‌نام و نشان و بازی با روان سهامداران هپکو و شستا


وی افزود: فروش یک شرکت تقریبا ورشکسته با این حجم از مشکلات با قیمت بالاتر از واقعی واقعی به "شستا" در واقع پرداخت حقوق بازنشستگان از جیب سهامداران "شستا" است. رابین هود هم اگر دزدی می کرد، از ثروتمندان می دزدید و به فقرا می‌داد.

این منبع آگاه تاکید کرد: در نظر داشته باشید که بسیاری از سهامداران "شستا" ، سهامداران خرد هستند و اصلا عادلانه نیست که این پرداخت از جیب سهامداران صورت بگیرد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار آقای دکتر دهقان دهنوی چند روز قبل با نامه‌ای خطاب به مجموعه "شستا" هشدار داده بود که هرگونه پرداخت قبل از مجمع توسط این شرکت ممنوع است و چنین اقدامی، بی‌سابقه بود. مدیران قبلی سازمان بورس معمولا در برخورد با مجموعه های بزرگ و قدرتمند اقتصادی، جانب احتیاط را رعایت می کردند؛ اما به نظر می رسد رئیس فعلی سازمان بورس، قاطعیت بیشتری در برخورد با چنین تخلفاتی دارد. امیدواریم این بار هم مانع از انجام این معامله که نوعی اجحاف در حق سهامداران شستا محسوب می‌شود، گردند؛ چرا که در غیر این صورت بابی برای اجحاف در حق سهامداران خرد گشوده خواهد شد که تبعات سنگین تری به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آیا سفته‌بازان "برجام" به هپکو قالب کردند!

قرارداد بی‌نام و نشان و بازی با روان سهامداران هپکو و شستا

نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کردند:

دو راهی "امید" برای "هپکو"

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران و مدیرعامل مستعفی هپکو:

جزئیات بازپس‌گیری هپکو

ارسال نظر