بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
اختصاص بیش از نیمی از معاملات به نقره و صندوق طلا
طی مرداد ماه سال ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس کالای ایران ۲۳۳ هزار و ۷۷۱ قرارداد به ارزش تقریبی ۵۱۷۳ میلیارد و ۵۰۷ میلیون ریال منعقد شد که ۵۶ درصد ارزش معاملات در این ماه به دو دارایی نقره و صندوق طلا اختصاص داشت.
کد خبر : ۲۴۶۳۲۷

بورس کالا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات مرداد ماه سال ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس کالا معامله گران بر پایه دارایی‌های نقره، صندوق طلا، زعفران نگین و پوشال، پسته و زیره سبز تعداد ۲۳۳ هزار و ۷۷۱ قرارداد را به ارزش تقریبی ۵۱۷۳ میلیارد و ۵۰۷ میلیون ریال منعقد کردند که در این میان بیش از نصف ارزش کل معاملات به مدد دو دارایی نقره و صندوق طلا به ثبت رسید. به طوری که دو دارایی مذکور به تنهایی ۵۶ درصد ارزش معاملات را رقم زدند؛ گرچه رتبه اول حجم معاملات در اختیار زعفران نگین بود تا این دارایی ۶۰ درصد حجم قرارداد‌های منعقده را به تنهایی به ثبت برساند.



طی مرداد ماه امسال تعداد ۷۴ هزار و ۳۴۱ قرارداد آتی نقره در سررسید‌های مرداد، مهر و آبان ماه امسال به ارزشی بیش از ۱۵۹۸ میلیارد ریال منعقد شد که این آمار به ترتیب ۳۲ و ۳۱ درصد از حجم و ارزش کل معاملات ماهانه را تشکیل می‌داد.

در نماد‌های معاملاتی قرارداد‌های آتی واحد‌های صندوق طلا برای تحویل در دو دوره مرداد و مهرماه سال جاری تعداد ۱۴ هزار و ۵۱۰ قرارداد آتی منعقد شد و ارزش ۱۲۸۹ میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریالی را در پی داشت.

انعقاد ۱۴۱ هزار و ۳۱۴ قرارداد آتی زعفران نگین در دو دوره تحویل شهریور و آبان ماه امسال نیز ارزشی بالغ بر ۲۱۳۰ میلیارد ریال را رقم زد تا دارایی پایه مذکور سهم ۶۰ و ۴۱ درصدی را در حجم و ارزش کل معاملات این ماه کسب کند.

معامله گران با انعقاد ۲۸۴۸ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز ارزشی حدود ۳۳ میلیارد و ۳۱۹ میلیون ریال را برای تحویل در سررسید‌های شهریور و آبان ماه به ثبت رساندند.

در ماهی که گذشت ۶۰۶ قرارداد آتی پسته نیز در حالی برای سررسید‌های شهریور و آبان ماه امسال منعقد شد که ارزش این معاملات به حدود ۱۱۰ میلیارد ریال بالغ شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر