بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
آیا اصلاح شاخص کل بورس تمام شد
در ترسیم شاخص‌کل برای محدوده یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد تا یک میلیون ۶۴۰ هزار واحد در پیش‌گشایش روز‌های گذشته بار‌ها اعلام شد که شاخص به قدری استراحت نیاز داشته و این توقف نشان از روند نزولی و سکته بازار نیست.
کد خبر : ۲۴۶۸۰۹

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص‌کل در حالی بازار روز گذشته را با کاهشی نزدیک به ۴ هزار واحد به اتمام رساند که ضعف تقاضا و رشد عرضه‌ها از هفته گذشته آغاز شده و شاید تصور‌ها بر آن بود که روند عرضه‌های عمده در همان هفته گذشته به اتمام برسد اما؛ در هفته جاری نیز کماکان خرس‌ها در بازار جولان می‌دهند.

با این حال، شاخص هم‌وزن به نفع سهامداران بود و یکی از عمده دلایل این ضعف، عدم شفافیت کافی در برنامه‌های جدید دولت بوده چراکه به ظن بسیاری از کارشناسان این اعداد و ارقام تنها در حد شعار بوده و شاید تنبلی دولت در ۸ سال گذشته، چنین ارقامی را برای کارشناسان اقتصادی تبدیل به یک رویا کرده است.

دیروز اکثر نماد‌های شاخص‌ساز منفی بودند. نماد‌های "فولاد"، "شستا" "فملی" بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

دلار در انتظار یک خبر مهم

قیمت دلار در نبش خیابان فردوسی با نوسانات آنچنانی همراه نبود و بیشتر روی همان قیمت ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان مانور داده شد و بعضا با نرخ ۲۷ هزار و ۵۰ تومان نیز در بین خریداران دست به دست شد و تا برای امروز با توجه به مکالمه تلفنی رئیس جمهور ایران با فرانسوی‌ها و احتمال از سرگیری برجام، احتمال ورود دلار به کانال ۲۶ هزار تومان زنده شود و به اعتقاد برخی کارشناسان دیگر، شاید دلار تا شب به ۲۵ هزارتومان نیز نزدیک شود.

سکه سورپرایز کرد

سکه در بازار‌های موازی و البته با وجود توقف دلار؛ ۱۰۰ هزار تومان افزایش را به خود دید تا سکه امامی به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان برسد و سکه امامی نیز باردیگر مرز ۱۲ میلیونی را فتح کند و نرخ‌گذاری‌ها بر قیمت ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حکایت داشته باشد.

تابلوی طلافروشی‌ها روز گذشته در آخرین ساعات برای هر گرم طلا نرخ یک میلیون و ۱۶۸ هزارتومان را به نمایش گذاشته بود که اندکی افزایش را نسبت به روز گذشته نشان داد و هر مثقال نیز ۵ میلیون و ۶۱ هزارتومان را ترسیم کرد.

بازار امروز نوبت کیست

در ترسیم شاخص‌کل برای محدوده یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد تا یک میلیون ۶۴۰ هزار واحد در پیش‌گشایش روز‌های گذشته بار‌ها اعلام شد که شاخص به قدری استراحت نیاز داشته و این توقف نشان از روند نزولی و سکته بازار نیست بلکه رشد توامانی که شاخص بدون استراحت طی کرد، این ظن را تقویت کرده بود که شاید بورس دوباره با ریزش همراه شود اما؛ هوشیاری هوش‌ سرمایه باعث شد تا سهامداران و سرمایه‌گذاران اینبار به دور از هیجان تصمیم به اتخاذ استراتژی مناسب داشته باشند.

سهامداران عزیز، بازار پس از یک رشد و تجربه یک توقف با چاشنی اصلاح در مسیر تثبیت خود قرار گرفته و سپس برای رشد آماده می‌شود که این موضوع کاملا بر شاخص‌کل نمایان است و بازگشت اندیکاتور RSI از محدوه ۷۰ واحد و دیگر اندیکاتورها، از نشانه‌های تغییر روند شاخص‌کل حکایت دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر