بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
«پلی‌اتیلن سبک صادراتی بیشترین مقدار فروش را کسب کرد؛

افزایش سود خالص ۳۱۲ درصدی "شکبیر"/ «همت» لقب رشد درآمدهای امیرکبیر

افزایش سود خالص ۳۱۲ درصدی
موجودی نقد پتروشیمی امیرکبیر با رشد ۹۵ درصدی به ۲۴ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۴۷۱۱۰

پتروشیمی امیرکبیر+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، پتروشیمی امیرکبیر در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۰ مجموع درآمد‌های عملیاتی شناسایی‌شده خود را طی این دوره ۳ ماهه مبلغی بالغ‌بر ۵۷ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال اعلام کرده که نسبت به سال مالی گذشته ۱۹۴ درصد افزایش درآمد داشته، سود ناخالص ارائه‌شده توسط این پتروشیمی برابر با ۱۹ هزار و ۶۷ میلیارد ریال بوده که رشد ۴۸۳ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته به همراه داشته است.

سود خالص ارائه‌شده شکبیر با رشد قابل‌توجه ۳۱۲ درصدی از مبلغ ۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال به ۱۰ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال دست‌یافته و همچنین سود خالص در ازای هر سهم نیز ۲.۹۸۶ ریال گزارش‌شده است.

صورت سود و زیان شکبیر+بورس نیوز

میزان سود انباشته پایان دوره شکبیر در پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ برابر با ۴۸ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال به ثبت رسیده که رشد ۲۹ درصدی را به دنبال داشته است.

صورت‌وضعیت مالی "شکبیر" در ۳ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۰

صورت وضعیت مالی شکبیر+بورس نیوز

پتروشیمی امیرکبیر در صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۰ مجموع دارایی‌های خود طی این دوره را برابر با ۹۴ هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال گزارش کرده که نسبت به سال گذشته با ۳۹ درصد رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده، دریافتنی‌های تجاری و سایر دریافتنی‌ها "شکبیر" بیشترین میزان دارایی را با ۳۷ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال در اختیار داشته که در مقایسه با سال گذشته با رشد ۴۶ درصدی مواجه بوده، همچنین موجودی نقد این پتروشیمی با رشد ۹۵ درصدی به ۲۴ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال رسیده است.

میزان سرمایه این پتروشیمی در پایان دوره ۳ ماهه منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۰، ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته بدون تغییر باقیمانده است.


بیشتر بخوانید: افزایش ۱۷۸درصدی درآمد سالانه پتروشیمی امیرکبیر


مقدار تولید و فروش محصولات پتروشیمی امیرکبیر

بر پایه این گزارش، مقدار تولید پتروشیمی امیرکبیر در پایان دوره ۳ ماهه ابتدایی سال جاری برابر با ۴۲۷.۸۴۲ تن گزارش‌شده که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش را تجربه کرده، بیشترین مقدار تولید شکبیر در پایان دوره ۳ ماهه منتهی به خردادماه متعلق به «اتیلن» با ۱۲۳.۲۱۰ تن گزارش‌شده که رشد ۳۲ درصدی را در مواجه با سال گذشته از خود بر جای گذاشته است.

پتروشیمی امیرکبیر در پایان دوره میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۰ موفق به فروش ۲۴۴.۹۱۶ تن از محصولات تولیدی خود شده که در این مدت ۳ ماهه محصول «پلی‌اتیلن سبک صادراتی» با ۶۱.۸۰۱ تن بیشترین مقدار فروش را از آن خودکرده و رتبه بعدی را پس‌ازآن «پلی‌اتیلن سبک خطی صادراتی» با ۳۴.۱۷۴ تن در اختیار داشته است.

همان‌طور که گفته شد میزان درآمد‌های عملیاتی پتروشیمی امیرکبیر در پایان دوره ۳ ماهه منتهی به خردادماه برابر با ۵۷ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال بوده که بیشترین میزان درآمد را طی این دوره در اختیار «پلی‌اتیلن سبک صادراتی» با ۱۸ هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال بوده که رشد ۲۸۴ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته از آن خودکرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پلی اتیلن سبک
عرضه ۱.۸۰۰ تنی «پلی اتیلن سنگین اکستروژن EX ۳» "شکبیر" در بورس کالا؛

پلی اتیلن سبک "شکبیر" ۴.۱۸۰ تن حجم معامله داشت

شکبیر ۶۶.۵ میلیارد تومان از پلی اتیلن سنگین درآمد داشت
پلی اتیلن سبک و سنگین این پتروشیمی زیر ذره‌بین رفت؛

شکبیر ۶۶.۵ میلیارد تومان از پلی اتیلن سنگین درآمد داشت

تحول اساسی در سودآوری
رشد بیش از ۱.۰۰۰ درصدی شکبیر در سال ۱۳۹۹؛

تحول اساسی در سودآوری "شکبیر"/ رشد محسوس حاشیه سود عملیاتی

ارسال نظر