بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
صباتامین برای حمایت از عرضه
عضو هیات مدیره کارگزاری صبا تامین گفت: اطمینان می‌دهیم هیچ مشکلی در عرضه اولیه سهام "شکام" وجود ندارد.
کد خبر : ۲۴۷۳۰۸

نشست خبری شکام+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در دومین نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام  "شکام "، قادر معصومی خانقاه، عضو هیات مدیره کارگزاری صبا تامین به عنوان مشاور عرضه و نماینده متعهد خرید شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز، اظهار کرد: صبا تامین که از زیرمجموعه‌های هلدینگ شستاست طی دو سال اخیر مشاور عرضه ۳۰ شرکت بوده است.



وی افزود: صبا تامین در روز عرضه به عنوان متعهد خرید "شکام"، نقش‌آفرینی می‌کند و در صورت نیاز، ورود کرده و سهم را به عنوان متعهد، خریداری می‌کند.

صباتامین برای حمایت از عرضه

عضو هیات مدیره کارگزاری صبا تامین ادامه داد: شستا و زیرمجموعه‌های آن در بازار سرمایه شناخته‌شده هستند و قدرت مالی این مجموعه روشن است. اطمینان می‌دهیم هیچ مشکلی در عرضه اولیه سهام "شکام" وجود ندارد.

ارزش‌گذاری "شکام" رویکرد محافظه‌کارانه برای قیمت واقعی بود

در ادامه این نشست، میثم بلگوریان، معاون شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان ارزش‌گذار سهام شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز بیان کرد: نگاه این مجموعه در ارزش‌گذاری منصفانه و صادقانه بوده و در عرضه‌های قبلی نیز این نگاه مشخص است؛ این نگاه در ارزش‌گذاری "شکام" نیز رعایت شده و تهیه گزارش بر مبنای دانش و تخصص صورت گرفته است.

به گفته وی در ارزش‌گذاری "شکام" رویکرد محافظه‌کارانه بوده تا عددی که به دست می‌آید، منصفانه و نزدیک به واقعیت شرکت باشد.

معاون شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با اشاره به اینکه شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در تولید محصولات اصلی خود نقش بازیگر اصلی در بازار را دارد، توضیح داد: در ارزش‌گذاری "شکام" در بُعد نرخ رشد قیمت محصولات شرکت، این نرخ را ۱۵ درصد در نظر گرفتیم، در حالی که نرخ تورم و نرم رشد دلار بیش از ۲۰ درصد است، اما، چون تولید محصولات شرکت تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله نرخ‌های جهانی و نوسان نرخ ارز بوده از این رو نگاه محافظه کارانه در ارزشگذاری سهام مدنظر فرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر