بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
با راه‌اندازی شرکت سرمایه‌گذاری داریوش، صندوق اختصاصی بازارگردانی دارا داریوش و همچنین دریافت مجوز عرضه و پذیرش، در حال تبدیل به یک گروه مالی با توان ارائه تمامی خدمات بازار سرمایه هستیم.
کد خبر : ۲۴۷۳۸۵

داریوش در حال فتح تمام خدمات در بازارسرمایه

به گزارش خبرنگار بورس‌نیوز، نشست خبری یک دیدار، یک عرضه امروز که در فرابورس برگزار شد به مناسبت پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری ثروت داریوش با نماد معاملاتی «داریوش» برگزار شد.

همایون دارابی، مدیرعامل شرکت سبدگردان داریوش در خصوص آغاز فعالیت این صندوق، اظهارکرد: سبدگردان داریوش نزدیک به ۹ ماه گذشته فعالیت خود را شروع کرده و در این مدت تمام تلاش خود را برای بسط و توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به کار گرفته است.

دارابی با اشاره به تمرکز قابل ملاحظه این مجموعه بر توسعه فعالیت‌های سبدگردان، اظهار کرد: با راه‌اندازی شرکت سرمایه‌گذاری داریوش، صندوق اختصاصی بازارگردانی دارا داریوش و همچنین دریافت مجوز عرضه و پذیرش، در حال تبدیل به یک گروه مالی با توان ارائه تمامی خدمات بازار سرمایه هستیم.

مدیرعامل سبدگردان داریوش به پذیره‌نویسی روز جاری صندوق ثروت داریوس اشاره کرد و ادامه داد: صندوق ثروت داریوش که امروز با نماد «داریوش» در فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود دومین صندوق شرکت سبدگردان است که با تمرکز بر خرید سهام درصدد ارائه خدمات سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به سرمایه‌گذاران است.

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم مهم‌ترین زمینه برای توسعه پایدار بازار سرمایه

وی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را مهم‌ترین زمینه برای توسعه پایدار بازار سرمایه دانست و اظهار داشت: این موضوع در شرایط حال حاضر ضعف بازار سرمایه است چراکه تنها کمتر از 3 درصد دارندگان کدهای فعال صندوق‌های سهامی دارند و مابقی به صورت مستقیم معاملات خود را انجام می‌دهند، این در حالی است که صندوق‌ها با ریسک کمتر به‌واسطه حضور مدیران توانمند و همچنین نبود ریسک نقد شوندگی، شرایط بهتری را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند.

توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم با تغییر دستورالعمل عرضه‌های اولیه

دارابی با تاکید بر اینکه امروز بر اساس آمار تنها 11درصد ارزش صندوق‌های بازار سرمایه مربوط به 77 صندوق سهامی است، گفت: هر چند این رقم نسبت به سال قبل رشد داشته اما هنوز برای رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله دارد.

مدیرعامل سبدگردان داریوش بخشی از این فاصله را فرهنگی و آموزشی دانست و تصریح کرد: بخشی نیز به کمبود انواع صندوق‌های سهامی موردنیاز بازار به خصوص صندوق‌های صنعتی یا سکتور فاند یا صندوق‌های با ریسک‌های مشخص مربوط می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صندوق ثروت داریوش با رویکرد ریسک متوازن، سرمایه‌گذاری بنیادی، نگاه به آینده و خرید سهام ارزان به بازار وارد می‌شود، گفت: همچنین دستورالعمل جدید عرضه‌های اولیه موقعیت بهتری را به صندوق‌های سهامی می‌بخشد، این طرح می‌تواند به بهبود رویکرد عمومی به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم کمک کند.

دارابی در ادامه اظهار داشت: این صندوق با متولی گری وانیا نیک تدبیر،حسابرسی هوشیار ممیز، بازارگردانی اکسیرسودا کاریزما امروز عرضه می‌شود و امید است 99میلیون واحد پذیره‌نویسی در کمترین زمان ممکن انجام شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
جذاب های کوچک بازار
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

جذاب های کوچک بازار

زمانی برای گردش پول در ۳ صنعت جذاب بازار
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

زمانی برای گردش پول در ۳ صنعت جذاب بازار

مثبت های موقت بازار
مدیر تحلیل سبدگردان داریوش در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مثبت های موقت بازار

باز هم سهم‌های کوچک بازار را سر بُریدند
مدیر تحلیل شرکت سبدگردان داریوش در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

باز هم سهم‌های کوچک بازار را سر بُریدند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
من که امروز هر کار کردم 3500 واحد از طریق کارگزاری مفید بخرم، همش پیغام خطا میداد و آخرم موفق به خرید نشدم.
مهدوی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
جوری داریوش داریوش می کنه انگار صندوق خیریه است یه مشت پولدار دور هم جمع شدن با تمام توان جیب حقیقی ها را که مردم عادی هستند ودر بورس سرمایه گذاری کردن را خالی کنند و به خاک سیاه بنشوننشون
ams
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
همین صندوق ها و بازارگردان ها بورس رو به این روزانداختن
دولت هم یه مشت بی سواد و حامی اینها
ازخدابترسیدوکمترباسرمایه مردم بازی کنید
اراکی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
اگر مردم بخواهند پولشان را به صندوقها بسپرند که بانک هست. بانک با حداقل سود لااقل همیشه در دسترس است. نابودی اقتصاد با افزایش واسطه های کاغذی بین تولید واقعی و مردم اتفاق خواهد افتاد... شفاف سازی ترازهای مالی و گزارشات درست به مردم و جلوگیری از رانت ها و نیز اصلاح مقررات اشتباه بورس مثل زمان کار بازار و دامنه نوسان و عرضه اولیه های ناصواب در روزهای پس از عرضه و عدم آموزش مردم باعث ترقی بازار سرمایه است نه ساخت صندوق و شرکتهای اقماری...