بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

زمانی برای گردش پول در ۳ صنعت جذاب بازار

زمانی برای گردش پول در ۳ صنعت جذاب بازار
مدیر تحلیل شرکت سبدگردان داریوش گفت: انتظار می‌رود تا پایان فصل تابستان نقدینگی بین گروه‌های مختلف در گردش باشد و احتمالا صنایعی همچون قطعات خودرو، غذایی‌ها و دارویی‌ها یکی دو هفته تحت تاثیر ورود جریان نقدینگی، رشد کنند.
کد خبر : ۲۴۴۱۵۳

زمانی برای گردش پول در ۳ صنعت جذاب بازار

به گزارش بورس نیوز، به نظر می‌رسد نقدینگی از سهم‌های بزرگ و بنیادی به سمت سهم‌های کوچک‌تر درحرکت است. برخی معتقدند سهامداری که سهم‌های با P بر E پایین را فروخته و وارد سهم‌هایی با نسبت‌های P بر E بسیار بالا می‌شوند، برای خود ریسک خریده‌اند.

رسول جاویدی مدیر تحلیل شرکت سبدگردان داریوش در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: در این چند ماه بسیاری از سهم‌های بازار افت شدید ۵۰ تا ۸۰ درصدی داشته و ارزش بازارشان به محدوده‌ای رسیده که برای سرمایه‌گذاری جذاب شده و شرکت‌هایی که ارزش بازار کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان دارند، کم‌کم انگیزه خرید را در سرمایه‌گذاران تقویت می‌کنند و طبیعی است که بخشی از نقدینگی بازار به سمت سهم‌های کوچک‌تر حرکت کند.

وی افزود: به‌هرحال در تمامی بازارها، بحث ریسک و بازده مطرح است و بعضی سرمایه‌گذاران هم ریسک بیشتری می‌پذیرند. در بازار سرمایه هم بعضی سهامداران ترجیح می‌دهند بخشی از سرمایه خود را در سهم‌های پر ریسک‌تر سرمایه‌گذاری کنند. در سرمایه‌گذاری باید از تمام فرصت‌ها استفاده کرد؛ اما منطقی‌تر آن است که بخش کمی از پرتفوی سرمایه‌گذاران(مثلا ۲۵ درصد) به سهم‌های پر ریسک بازار اختصاص یابد و مابقی پرتفوی به گزینه‌های کم ریسک تر تخصیص یابد.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در کوتاه‌مدت گفت: اگر اتفاق خاصی در عرصه سیاسی و اقتصادی کشور رخ ندهد؛ انتظار می‌رود تا پایان فصل تابستان نقدینگی بین گروه‌های مختلف در گردش باشد و احتمالاً صنایعی همچون قطعات خودرو، غذایی‌ها و دارویی‌ها یکی دو هفته تحت تأثیر ورود جریان نقدینگی، رشد کنند. ولی این به معنای جذابیت کلیه نمادهای این گروه‌ها نیست و سرمایه‌گذاران باید از هر گروه، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنند. برای انتخاب سهم مناسب در هر گروه هم بهتر است از تحلیل تکنیکال و بنیادی در کنار هم استفاده کرد.


  • بیشتر بخوانید:

دست دراز دولت در خصوصی سازی بیمه ها

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"شرکت‌های کوچک" آدرس بعد از کامودیتی‌ها شد

دست دراز دولت در خصوصی‌سازی بیمه‌ها ...
ظاهرسازی پاستوری‌ها جنب ایستگاه اتوبوس «زیرپل کریمخان»؛

دست دراز دولت در خصوصی‌سازی بیمه‌ها ...

۲ پیام رشد واردات قطعات CKD
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

۲ پیام رشد واردات قطعات CKD

ارسال نظر