بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
آیا حمایت‌ها به پله یک میلیون و ۴۵۰ واحدی می‌رسد
بورس در پله یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد به بن بست برخورد کرد و به‌جای مقاومت شکنی ترجیح داد تا عقب‌نشینی را در پیش بگیرد و با قدرت بیشتری از مقاومت شکسته نشده خود، بگذرد.
کد خبر : ۲۴۷۳۹۹

حمایت قوی در محدوده یک میلیون و ۴۵۰ واحدی

به گزارش بورس‌نیوز، بورس‌بازان و سهامداران با ریزشی که دیروز در تابلوی بازار مشاهده کردند، نگران از اصلاح‌ها شدند و گویا ادامه این روند، چراغ شاخص یک میلیون و ۴۵۰ تا ۴۳۰ هزار واحدی را روشن کرد اما؛ تصور بازار بدین گونه بوده که روند معاملات برای فردا و پس فردا بهبود پیدا خواهد کرد.

بورس در پله یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد به بن بست برخورد کرد و به‌جای مقاومت شکنی ترجیح داد تا عقب‌نشینی را در پیش بگیرد و با قدرت بیشتری از مقاومت شکسته نشده خود، بگذرد.

در مجموع هفته پیش، شاخص کل کاهشی بود و شاخص هم وزن افت بیشتری داشت. در نتیجه به نظر می رسد به خاطر تمرکز بیشتر حمایت ها بر سهام بزرگ تر، سهام کوچک تر کمتر مورد توجه بوده اند.

در میان تمام نمادهای بزرگ و شاخص ساز تنها میدکو و شستا مثبت بودند و سایر نمادها فشار فروش داشتند و تعداد صف های فروش رشد چشمگیری داشت و بیش از ۲۵۰ نماد شاهد صف فروش بودند. ارزش معاملات بورس تهران حدود ۷ هزار میلیارد تومان بود و در فرابورس هم بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومن معامله انجام شد. 

نوسان دلار، منفی شد

دلار در آخرین روندی که دیشب پیش گرفته بود، کاهش و بازی با نوسان را در دستور کار خود داده بود و در حوالی ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان پرسه زد و برای خریداران دُم تکان داد تا خریداران برای ورود به معامله این ارز، حساس شوند.

آخرین نرخ خرید و فروش دلار در بین ۲۷ هزار و (۲۵۰ تا ۳۵۰ ) تومان در نوسان بود و خرید و فروش‌ها بیشتر در این رنج قیمتی به سوی معامله حرکت می‌کرد

سوت صدای سکه همچنان کم می شود 

همانطور که طی روزهای گذشته نرخ سکه روند کاهشی را به خود گرفته بود، بررسی این بازار در روز گذشته حاکی از آن بوده که باردیگر کاهش نرخ‌ها نیز بر تن سکه‌ها نشست و سکه بهار آزادی با نرخ ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزارتومان به فروش می‌رسید و البته با نرخ ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزارتومان نیز از فروشندگان خریداری می‌شد؛ از سوی دیگر هر سکه امامی نیز با نرخ ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای فروش آماده معامله بود.

هر گرم سکه در تابلوی طلافروشی‌ها نیز با نرخ  یک میلیون و ۱۳۰ هزارتومان و هر مثقال طلا نیز با نرخ ۴ میلیون و ۸۹۶ میلیون تومان نرخ گذاری شده بود.

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران گرامی باید توجه داشته باشید که در تحلیل‌های تکنیکالی عنوانی وجود داشته به نام سپر حمایتی، یعنی هنگامی که شاخص پس از برخورد به مقاومت‌ از پله‌ای عقب‌نشینی می‌کند و نزدیک به برخورد با مقاومت قبلی می‌شود سپرحمایتی یا دفاع مقاومت رد شده فعال شده و انتظار می‌رود که در محدوده یک میلیون و ۴۵۰ واحدی شاهد مقاومت سختی از سوی سهامداران و اهالی بازار باشیم و احتمال بازگشت و تقویت شاخص کل وجود دارد.

البته نباید این سیگنال را علنی به بازار داد چراکه اگر شاخص از محدوده ذکر شده نیز عقب‌تر برود، باید منتظر حمایت واقعی در محدوده یک میلیون و ۴۳۶ تا ۴۱۰ هزار واحدی نشست؛ باید به این نکته نیز اشاره که این میزان اصلاح علیرغم نرخ ارز بالا و قیمت های جهانی خوب که امید به رشد بیشتر نیز می‌رود، رخ داده ولذا ممکن است برگشت نیز در موعد مقرر غافلگیرانه باشد ، زیرا دلایل بنیادی برای افت بیش از حد متصور نیستیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر