بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
کاهش ۵۸ درصدی زیان خالص بانک ملی نسبت به سال گذشته؛

زیان انباشته ۶۶ هزار میلیارد تومانی بانک ملی

زیان انباشته ۶۶ هزار میلیارد تومانی بانک ملی
مجموع درآمد عملیاتی بانک ملی در پایان سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۳۹۹ برابر با ۱۵۱،۸۵۰ میلیارد ریال گزارش‌شده است.
کد خبر : ۲۴۷۴۰۱

بانک ملی ایران+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، بانک ملی در گزارش صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه ۱۳۹۹ مجموع درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری و اوراق بدهی طی این دوره یک‌ساله برابر با ۳۹۸،۸۰۲ میلیارد ریال ارائه‌شده که رشد ۲۲ درصدی را نسبت به سال گذشته از آن خودکرده، هزینه سود سپرده‌های این بانک برابر با ۴۱۴،۷۹۸ میلیارد ریال گزارش‌شده که ۴ درصد از درآمد تسهیلات اعطایی بیشتر است.

مجموع درآمد عملیاتی بانک ملی در پایان سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۳۹۹ برابر با ۱۵۱،۸۵۰ میلیارد ریال گزارش‌شده و این در صورتی است که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر ۲،۷۵۰ درصدی را به ثبت رسانده است.

عملکرد صورت سود و زاین بانک ملی+بورس نیوز

مجموع هزینه‌های بانک ملی در پایان سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۳۹۹ در مقایسه با سال گذشته ۳۶ درصد افزایش را به همراه داشته که مبلغ ۲۱۷،۳۲۲ میلیارد ریال را از خود بر جای گذاشته، همچنین این بانک با زیان خالص ۶۵،۴۷۲ میلیارد ریالی مواجه بوده که نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد کاهش پیداکرده است.

صورت‌وضعیت مالی منتهی به اسفندماه ۱۳۹۹

بر پایه این گزارش صورت گرفته، بانک ملی در گزارش صورت‌وضعیت مالی پایان اسفندماه سال خود مجموع دارایی‌های ثبت‌شده را برابر با ۶،۲۶۴،۹۴۹ میلیارد ریال ارائه کرده که رشد ۶۰ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد بوده و «تسهیلات اعطایی و مطالبات از اشخاص غیردولتی» بیشترین مقدار دارایی این بانک را با ۲،۶۹۷،۰۰۷ میلیارد ریال از آن خودکرده است.

مقدار سرمایه بانک ملی در پایان سال مالی اسفندماه ۱۳۹۹ برابر با ۹۲۲،۹۲۳ میلیارد ریال گزارش‌شده که نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۶۵ درصدی روبه‌رو بوده، همچنین بانک ملی در پایان سال مالی ۱۳۹۹ با زیان انباشته ۶۶۰،۷۴۷ میلیارد ریال همراه شد که برابر با افزایش ۱۱ درصدی بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر