بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر : ۲۴۷۴۳۷

رونمایی از مجسمه خالق ناشناس بیت کوین در مجارستان

روز پنجشنبه از مجسمه برنزی که برای نخستین‌بار در جهان با هدف ادای احترام به خالق ناشناس بیت کوین ساخته شده، در پایتخت مجارستان رونمایی شد.

این مجسمه در نزدیکی رود «دانوب» واقع در بوداپست واقع و بر روی سکوی سنگی قرار داده شده؛ روی آن هم عنوان «ساتوشی ناکاموتو»، نام مستعاری که برای خالق مرموز رمزارز بیت‌کوین در نظر گرفته شده، حکاکی شده است.

حامیان سولانا، این ارز دیجیتال را رقیب اتریوم می دانند

حامیان سولانا (Solana) این بلاکچین لایه اول را به دلیل سرعت بالاتر و کارمزد پایین‌تر تراکنش‌های خود، به عنوان رقیب و قاتل اتریوم معرفی می‌کنند.

شبکه سولانا دچار شرایط منع سرویس (denial-of-service) شد که طی آن، تعداد تراکنش‌های این شبکه تا ۴۰۰ هزار در ثانیه رسید. در نتیجه این حمله، شبکه اصلی سولانا برای ۱۸ ساعت دچار بی‌ثباتی متناوب شد و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) مستقر در این بلاکچین متوقف و غیرقابل استفاده شدند.

ایده ایجاد یک ارز مبتنی بر انرژی در سال ۱۹۲۱ میلادی

در سال ۱۹۲۱ میلادی، هنری فورد (Henry Ford)، صنعتگر مشهور آمریکایی، ایده ایجاد یک «ارز مبتنی بر انرژی» را پیشنهاد کرد که به عقیده او می‌توانست پایه و اساس یک سیستم پولی جدید باشد. این طرح شباهت‌های قابل‌توجهی با سیستم نقدینگی الکترونیکی همتا به همتا که در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) در وایت پیپر بیت کوین به آن اشاره شده است، دارد.

کشف ۲۲۸ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در روز گذشته در کشور

شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: ۲۲۸ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز روز گذشته در کشور کشف شد که ظرفیت مصرف این دستگاه‌ها به طور متوسط معادل مصرف برق روزانه هزار و ۳۶۸ واحد مسکونی برآورد می‌شود.

۴۲ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۲۱۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۳۷ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۴۲ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر