بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
سقوط آسانسوری، صعود لاکپشتی
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به آمارهای ضد و نقیض رشد اقتصادی و ویراژ سیاسیون در میراث اجدادی و....
کد خبر : ۲۴۷۵۱۰

۵

به گزارش بورس نیوز از نقاط قوت بازار مهم این است که در روزهای منفی پله ها را سر می خورد و پایین می آید اما در مثبت های بازار جان می کند تا چند واحد بالا برود. بعد از چند روز منفی امروز بازار من کمی سبز شده با هزار زحمت ۷ هزار پله صعود کرد. شاید همین سبزی بازار امروز به خاطر آمار رشد اقتصادی ۶.۲ درصدی اقتصاد ایران در فصل اول ۱۴۰۰ بود! ما که نفهمیدیم کجای این اقتصاد رشد کرده ؛ ولی شما اگر فهمیدید، به ما هم بگویید! نکته عجیب این رشد اقتصادی، آمارهای ضد و نقیض بانک مرکزی و مرکز آمار ایران است. اعداد و ارقامی که در گزارش های هر یک از این دو عزیز، ذکر شده با اعداد و ارقام گزارش‌های دیگری متفاوت است...

 

ویراژ سیاسیون در میراث اجدادی 
بعضی از مدیران جاده مخصوص همین روزها آماج انتقادات بعضی از دوستان قرار گرفته اند. به گفته این دوستان، بعضی از مدیران فعال در جاده مخصوص جزء سیاسیّونی هستند که جاده مخصوص را میراث اجداد خود می‌پندارند و هر طور که بخواهند در آن منطقه می تازند. برای خودشان کرسی مدیریتی سوا می کنند و به بهانه تامین قطعات وارداتی شرکت ها، یک پایشان این ور آب است و یک پایشان آن ور آب! فرزندان بینوایشان هم برای ادامه تحصیل، راهی بلاد غربت شده اند تا شاید درس بخوانند و در آینده، گرهی از بدبختی‌های ملت بگشایند. و از آن جالب تر اینکه گویا بعضی از این مدیران در روزهایی که آن ور آب تشریف دارند، اعتقادات مذهبی را هم از خاطر نمی برند و مرتبا مراسم می‌گیرند و مداحی می کنند و فیلمش را در فضای مجازی پخش می کنند!

 

بازار داغ شایعات در میرداماد
بچه های بازار سرمایه این روزها به شدت نگران شایعاتی هستند که در مورد انتصاب رئیس کل میرداماد مطرح می‌شود. هر روز به قید قرعه، یک اسم از تخم‌مرغ‌شانسی شایعه سازان بیرون می آید و چند ساعت بعد تکذیب می‌شود. هر چه هست ابهامات و شایعات میرداماد، بازار سرمایه ما را هم تحت تاثیر قرار داده و البته این نگرانی ها بی دلیل و غیر منطقی نیست. انتصاب یک مدیر با سیاست های انقباضی و طرفدار بانک ها کافی است تا برای چندین سال بازار سرمایه را دچار رکود کند! اتفاقی که در سال‌های نه چندان دور هم تجربه اش را داشتیم....

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
واقعیت بازار اینه که نیمی ازسال گذشت و شاخص کل کمتر از ده درصد رشد کرده اونم بکمک تعدادی سهام بزرگ وشخص ساز ! اکنون میشه تعداد زیاد از شرکتا رو ردبف کرد که از ابتدای امسال همینقدر هم بازدهی نداشته اند !
عربلو
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
زندگی خیلی ها در بورس نابود شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
اگرکم بیارن به هر کاری دست میزنند مثل دزدیدن دارایی مردم در بورس فرق هم نمیکند که روحانی با همت باشد یا بدون همت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
وزیر اقتصاد کابینه ۱۳ برنامه اعلامی برای اخذ رأی از مجلس را یکی اخذ شدید مالیات از بخش‌های فعال اقتصاد و دیگری تسهیل ورود شرکت‌ها به بورس و افزایش عرضه های اولیه اعلام کردند!!!و مجلسیان هم به به گویان و چهچه زنان رای به وزارت دادند.خود این انتخاب و برنامه اعلامی نشان می‌دهد مجلسیان و وزیر جدید چقدر از متن جامعه و زندگی مردم بی خبر و چقدر سطحی نگر و بدون برنامه مدون و مطالعه شده هستند!!!از آقای وزیر پرسیده نشد مگر کابینه قبلی در ۸سال گذشته جایی را بدون اخذ مالیات( آنهم در این شرایط کرونا و رکود)باقی گذاشته که شما سراغشان بروید؟ مردم در این کشور برای خوردن یک نهار ساده ۹درصد مالیات ارزش افزوده می‌دهند که در کشورهای دیگر اتفاق نمی افتد. و دوم اینکه چقدر بی خبر تشریف دارند که هنوز ملت ۷۰ تا ۹۰ درصد در ضرر بورس گیر افتادن و وزیر جدید می‌خواهد عرضه ها را زیاد کند و این عرضه ها در هفته های اول وزارت اتفاق افتاد و بورس سقوط کرد!چرا؟چون آقای وزیر فکر میکردن ملت سرمایه جدید وارد بورس می‌کنند که این از ساده انگاریست چون سهامداران سرمایه دیگری ندارند وارد بورس کنند چون وزیر سابق اقتصاد سرمایه ها را نابود کرده و متضررین بورس برای اندک سود و کاهش ضررها مجبور به فروش سهامهای قبلی و خرید سهام جدید می‌کنند که این خود باعث صفهای فروش شده و می‌شود و بورس به قهقرا میرود .بنابراین لطفا به وزیر محترم و دیگر تصمیم گیران اقتصادی تذکر داده شود که از مشاوران صادق و با اطلاع از اوصاع اقتصاد مشاوره بگیرند و بیش از این با سرمایه اندک سهامداران بازی نکنند که این اوضاع در نهایت به ضرر اقتصاد و امنیت کشور است. و سیاست پولسوزی در بورس را متوقف کنند و از ولت ونزوئلا یادبگیرند که سرمایه مردم را در بورس ونزوئلا نمیسوزانند و مثل دیگر بخش‌های اقتصاد ،بورس نیز همگام با تورم رشد می‌کند.