بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
خودروساز نارنجی‌پوش جاده مخصوص با کاهش درآمد ماهانه مواجه بود؛

فروش "خساپا" در مرداد یاتاقان زد

فروش
بیشترین میزان فروش محصولات سایپا را در بخش «خانواده تیبا» مشاهده می‌کنیم که نسبت به ماه گذشته با کاهش فروش ۳۷ درصدی همراه بود.
کد خبر : ۲۴۷۵۶۰

مردادماه، پایانی بر روند صعودی افزایش فروش

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، در حالی که شرکت سایپا با ستاره‌بازی‌ها می‌خواهد خودرو‌های خود را مطلوب و رقابتی جلوه دهد و طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در بخش رده‌بندی کیفی خودرو‌های داخلی در مردادماه ۱۴۰۰، با افتخار اعلام می‌کند که کوییک. اس برای نخستین‌بار با کسب چهارستاره در لیست خودرو‌های کلاس قیمت پنج قرار گرفت، این سوال پیش می‌آید که آیا «پارس‌خودرو» نباید پُز چنین مقام‌هایی را بدهد، شاید بگویید که این شرکت نیز ازآن سایپاست اما؛ اگر بورسی به این موضوع نگاه کنیم، "خپارس" نمادی مجزا از "سایپا" بوده و تولیدات آن‌ها باید ذیل گروه خودروسازی خود قرار بگیرد نه اینکه کوییک با آرم سایپا به بازار بیاید و آرم پارس‌خودرو زیر لگوی خودروساز نارنجی‌پوش خاک بخورد!

در زیرگروه تولیدات پارس خودرو «Q ۲۰۰»، «کوئیک معمولی»، «گروه S ۲۰۰»، «گروه برلیانس»، «گروه رنو» و «خانواده X ۱۰۰» ذکر شده اما؛ برای "خساپا" براساس شفاف‌سازی و اطلاعات کدال، «پراید»، «وانت ۱۵۱»، «تیبا»، «شاهین» و «آریو S ۳۰۰» ذکر شده است.

حال باید نگاهی به عملکرد خودروپوش نارنجی‌پوش جاده مخصوص در مردادماه انداخت با توجه به آنکه مدیرعامل این شرکت نیز اذعان داشته که تعهدات ساپیا در شهریورماه سال جاری صفر شده و این امر در شرایطی محقق شده که صنعت خودرو با سخت‌ترین شرایط تحریمی روبرو است.

شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مردادماه سال جاری مجموع درآمد حاصل‌شده از فروش محصولات طی این دوره یک‌ماهه را برابر با ۲۳,۷۹۴ میلیارد ریال به ثبت رسانده است.

از ابتدای سال مالی تا انتهای مردادماه سال جاری نیز میزان درآمد شناسایی‌شده این شرکت خودرویی بالغ‌بر ۱۳۳,۱۸۶ میلیارد ریال اعلام‌شده، همچنین میزان سرمایه ثبت‌شده این شرکت خودروساز به مبلغ ۱۹۵ هزار میلیارد ریال گزارش شده است.

عملکرد ماهانه خساپا+بورس نیوز

درآمد‌های شناسایی‌شده شرکت خودروساز سایپا

روند کسب درآمدهای سایپا+بورس نیوز

بر پایه این گزارش، شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا در مردادماه با اُفت ۳۴ درصدی میزان درآمد نسبت به ماه گذشته مواجه بوده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۲۰۱ درصد افزایش را به دنبال داشته، درآمد‌های به دست آمده است.

مردادماه، پایانی بر روند صعودی افزایش فروش


بیشتر بخوانید: درآمدهای ۱۴۰۰ "خساپا" به سوی پنچری!


در این دوره از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی تشکیل شده که بیشترین میزان درآمد شناسایی‌‎شده از بازار داخلی بوده، همچنین بیشترین میزان درآمدی که سایپا طی این دوره به ثبت رسانده از بخش «خانواده تیبا» با ۲۰,۴۳۰ میلیارد ریال با نرخ فروش ۹۲۶,۹۵۶,۴۴۳ ریال بوده است.

فروش محصولات خساپا تا مردادماه ۱۴۰۰

فروش محصولات خساپا تا مردادماه+بورس نیوز

بر اساس این گزارش صورت گرفته، میزان فروش محصولات سایپا به مقدار ۲۳,۷۵۳ دستگاه بوده که نسبت به ماه گذشته ۳۹ درصد کاهش را تجربه کرده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۲۸ درصد افزایش فروش را در پی داشته است.

بیشترین میزان فروش محصولات سایپا را در بخش «خانواده تیبا» با ۲۲,۰۴۰ دستگاه مشاهده می‌کنیم که نسبت به ماه گذشته با کاهش فروش ۳۷درصدی همراه بوده، همچنین گران‌ترین ماشین فروش‌رفته طی این دوره یک‌ماهه مربوط به «شاهین» با ۲،۳۶۶،۹۵۱،۶۸۴ ریال گزارش شده که ۲,۰۴۹ دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سر به فلک کشیدن زیان خالص ۳ ماهه
عملکرد ۳ ماهه ابتدایی خساپا در سال مالی ۱۴۰۰؛

سر به فلک کشیدن زیان خالص ۳ ماهه "خساپا"

دست و پا زدن «خساپا» در زیان‌های تلفیقی
کاهش ۳۲ ارزش درصدی هر سهم غول دیروز خودروسازی کشور؛

دست و پا زدن «خساپا» در زیان‌های تلفیقی

درآمدهای ۱۴۰۰
عملکرد ماهانه خودروساز نارنجی‌پوش بررسی شد؛

درآمدهای ۱۴۰۰ "خساپا" به سوی پنچری!

سود ۳۵۵ ریالی هر سهم ورنا در ۶ ماهه نخست
افزایش درآمد‌های سود سهام و سود ناشی از فروش سهام؛

سود ۳۵۵ ریالی هر سهم ورنا در ۶ ماهه نخست

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
چطور شد کرور کررور مردم دارن ماشین میخرن ، پیش فروش و فروش فوق العاده جالبه یاتقان زد این بازی کثیف دوباره راه اندازی شده