بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
چرا سبدگردان‌ های سنتی رشد نمی‌ کنند!؟
از بدو تولد سبدگردانی در کشور تا به امروز، همواره مشکلات کلیدی زیادی گریبانگیر مدیران سبد و در نتیجه بازار سرمایه بوده است.
کد خبر : ۲۴۷۵۹۳

تحلیلگر امید+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، از بدو تولد سبدگردانی در کشور تا به امروز، همواره مشکلات کلیدی زیادی گریبانگیر مدیران سبد و در نتیجه بازار سرمایه بوده است. مشکلاتی مثل معماری زنجیره‌ای، وابستگی شدید به نیروی انسانی در مدیریت سبد‌ها یا همان کنترل دستی، مشکلات قانون‌گذاری و ... که همه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا معماری سبد‌گردانی سنتی در کشور دست‌خوش تغییر بنیادی نشده و همچنان در کورس رقابت با دیگر کشور‌ها دست‌اول جهان، دیدن خط پایان مسابقه، سرابی بیش نباشد؛ اما این سراب بی‌پایان، با ورود تکنولوژی‌های هوشمند معاملاتی به معماری اصلی نظام سبد‌گردانی، نوید روز‌های خوشی را از آینده سبد‌گردانی کشور می‌دهد.

چرا سبدگردانی سنتی نیاز به تکنولوژی دارد؟

مدیران سبد سنتی، همواره در فرآیند عملیاتی‌شان، با مشکلات متعدد و کند‌کننده‌ای دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. برای مثال یک مدیر سبد از انتخاب سهام و چینش پورتفوی گرفته تا مانیتورینگ و دریافت سود مجمع را به‌صورت دستی انجام می‌دهد؛ این موضوع با توجه به ظرفیت محدود نیروی انسانی، قابلیت گسترش و افزایش سرعت عملیاتی را ندارد. از سوی دیگر مشکلات قانون گذاری مثل “هر سبدگردان برای هر ۲۰ سبد باید یک مدیر سبد اختصاصی داشته باشد. ” محدودیت‌های شرکت‌های سبد‌گردانی را دوچندان می‌کند.

تحلیلگر امید، پیشرو در تکنلوژی‌های معاملات الگوریتمی

در سبدگردانی سنتی، هر مدیر سبد بین ۱۰ تا ۵۰ سبد را می‌تواند مدیریت کند؛ اما یک مدیر سبد با استفاده از تکنولوژی‌های معاملات الگوریتمی، می‌تواند ۱۰۰۰ سبد را به‌صورت اختصاصی، بدون فوت وقت با رعایت عدالت نسبی در خرید و فروش میان مشتریان خود مدیریت کند؛ این همان جایی است که شرکت «تحلیلگر امید» به‌کمک محصول تخصصی خود یعنی «امید مکس» محدودیت‌های اجرایی را برای سبد گردان‌ها به‌طور کامل حذف می‌کند. یک تیم سبدگردانی سنتی امکان مدیریت ۲۵۰ مشتری با ۵ مدیر سبد را دارد؛ اما ورود امید مکس به فرآیند عملیاتی تیم سبد گردانی، عدد ۲۵۰ مشتری را با همان ۵ مدیر سبد به ۲۵ هزار مشتری می‌رساند. گفتنی است که در کنار همه‌ی مزیت‌های ویژه امید مکس، استفاده از این تکنولوژی باعث پایین آمدن کف قیمتی سرمایه‌گذاری می‌شود که این موضوع، راه را برای مشتریان خرد آسان‌تر می‌کند.

چگونه از مزیت‌های سامانه سبدگردانی الگوریتمی (امید مکس) بهره‌مند شویم؟

شما سبدگردان/مدیر سبد عزیز با استفاده از راه‌های ارتباطی زیر، می‌توانید درخواست خود را برای استفاده از سامانه سبدگردانی الگوریتمی (امیدمکس) برای تیم تحلیلگر امید ارسال کنید.
ایمیل: max@omid.ir
وب‌سایت: omid.ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر