بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
بازار‌های موازی جنب بورس؛

عرضه های اولیه در روزهای سرخی بازار

عرضه های اولیه در روزهای سرخی بازار
برخی حمایت‌ها از سهم‌ها این دلگرمی و امیدواری را به سهامداران داد که هنوز قلبی در این کالبد می‌تپد و هر مقدار که حقوقی‌های سهام با دستور مجبور باشند دست بالا را داشته باشند، اما؛ حقیقی‌ها کماکان هستند.
کد خبر : ۲۴۷۶۴۳

عرضه های اولیه در روزهای سرخی بازار

به گزارش بورس‌نیوز، در آخرین روز معاملات بازارسرمایه نیز بورس رنگ خون داشت اما؛ با تمام افول روند شاخص که مشاهده شد ولی در مقایسه با روز گذشته خود، این فشار کمتر بود.

البته یک سوال پیش می‌آید، درحالی که بازار نیازمند چرخش نقدینگی و سرمایه گذاری است، عرضه‌اولیه‌ای مانند فسبزوار و فجهان تا حدودی نگران کننده است که چرا نشان می‌دهد ارکان و سازمان اصلا نگاهی به نقدینگی ندارند و فقط به فکر آمارسازی هستند.

با این وجود مشاهده برخی حمایت‌ها از سهم‌ها این دلگرمی و امیدواری را به سهامداران داد که هنوز قلبی در این کالبد می‌تپد و هر مقدار که حقوقی‌های سهام با دستور مجبور باشند دست بالا را داشته باشند، اما؛ حقیقی‌ها کماکان هستند.

گروه پالایشگاهی نیز رشد قابل توجهی داشت که امیدواری ها را در مورد روزهای آتی بیشتر کرد؛  برخی معتقدند که تزلزل این روزهای مبادلات ریشه در عرضه های اولیه بیش از اندازه دارد البته گروهی نیز به افزایش فروش اوراق دولتی اشاره دارند.

هر چند که در نیمه دوم بازار حمایت هایی صورت گرفت و سهام داران تلاش کردند که با جمع کردن صفوف فروش بازار به روند صعودی بازگردد اما قدرت صف های فروش بیشتر بود.

در هر صورت با توجه به بهبود مبادلات در نیمه دوم زمان بازار، این خوشبینی ایجاد شده است که شنبه هفته آتی شرایط بهتر از امروز گردد.

دلار با دور شدن برجام، گران شد

دلار باردیگر افسار حرکت را شُل کرد تا کمز نوسان را به خود بگیرد و نسبت به روز گذشته افزایش نرخ داشت و در آخرین ساعات بازار، با نرخ ۲۷ هزار و ۵۳۰ تومان معامله می‌شد و البته زرنگ‌های بازار با نرخ ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان دلار را از دست مردم خریداری می‌کردند.

خط و نشان‌هایی که رئیس جمهور ایران کشید و مذاکرات را به ظن دلاریون دور کرد تا کل‌کل هایی که بایدن داشت نشان داد، مهم‌ترین فاکتور یا بهتر بگوییم آبکی‌ترین فاکتوری که دولت روحانی به آن بسنده کرده بود و تمام بازارها را به آن متصل کرده بود، فعلا دور از دسترس شد تا اینکه دولت جدید این تفکر را در ذهن‌ها نهادینه کند که از قیمت دلار تا شیر مرغ را نباید با معیاری به نام دلار سنجید.

سکه از رشد، جا نماند

با نگاهی به بازار سکه و طلا نیز شاهد برخی تغییرات محسوس در این بازارها هستیم چنانچه سکه رشد ۱۰۰ هزارتومانی را به خود دید و با نرخ ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دست به دست شد و هر سکه امامی نیز با نرخ ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزارتومان در بازار قیمت گذاری شده بود.

طلافروشی‌ها نیز از آب‌گل‌آلود زر می‌گیرند و هر گرم طلا را با یک میلیون و ۱۵۱ هزارتومان و هر مثقال را با نرخ ۴ میلیون و ۹۹۰ هزارتومان خریداری می‌کنند.

انس جهانی طلا در معاملات امروز با ۳.۴۱ واحد افزایش در ۱۷۷۸ دلار در حال معامله است.

از شرق تا غرب

شاخص Nikkei 225 ژاپن با سقوط غیرقابل باور ۲۰۰واحدی همراه همراه شد تا این شاخص به ۲۹ هزار و ۶۳۹ واحدی برسد ضمن آنکه شاخص شانگهای نیز با ۱۴.۲۶واحد رشد، روند نزولی روزهای گذشته خود را به فراموشی سپرد.

در بازار وال‌استریت نیز باید شاخص را اینگونه دید که نزدک با رشد ۲واحدی و داوجونز با ۳۳۸ واحد و البته S&P نیز با رشد ۴۱ واحدی روزی سبز را تجربه کردند.

بیت‌کوین و رسیدن به مرزهای ۴۴هزاردلاری

بیت کوین در آخرین روند آماری خود با رشد حدودی ۱.۲۰درصدی رشد داشته و نرخ آن ۴۳هزار و ۹۰۹ دلار بوده و در همین حدود در حال بازی بوده و شاید در پایان روند امروز شاهد بیت کوین ۴۴ هزاردلاری هم باشیم که اصلا بعید نیست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر