بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
آیا پالایشی‌ها زیر شاخص را داغ می‌کنند
باید توجه داشت که باید به‌مرور ثبات به زیر تابلوی بورس بازگردد و پس از این اصلاح، با روندی تقویتی نقدینگی را به زیر تابلوها خواهد آمد اما؛ باید از آن کاملا مراقبت کرد.
کد خبر : ۲۴۷۵۲۷

آیا پالایشی‌ها زیر شاخص را داغ می‌کنند

به گزارش بورس‌نیوز، در روند معاملاتی روز گذشته شاخص‌ها مثبت شده و بوی بهبود از روند شاخص‌ها به مشام معامله‌گران رسید البته این رشد به اندازه مورد انتظار نبود و کماکان این توقع وجود داشته که در روزهای آتی این افزایش با شدت بیشتری ادامه یابد.

تقویت مبادلات توسط فعالان بورس موجب شده تا افت قیمت‌ها ادامه نیابد؛ عملا وقتی شدت عرضه‌ها به خوبی درک می‌شوند، حامیان بازار‌سرمایه نیز بهتر قادرند آنها را کنترل کنند.

نمادهای بزرگ و شاخص ساز که چند روزی وضعیت مناسبی نداشتند امروز به تعادل رسیدند و اکثر آنها مثبت بودند. اگر چه بازار نسبت به دو روز گذشته وضعیت بسیار بهتری داشت اما با توجه به نقاط حساس حمایتی شاخص اگر از بازار حمایت صورت نگیرد ممکن است ریزش ها ادامه پیدا کند. ارزش معاملات بورس امروز بیش از ۴ هزار میلیارد تومان بود و در فرابورس هم بیش از ۶ هزار میلیارد تومان معامله انجام شد.

فنر دلار هر روز فشرده‌تر از دیروز

در روند معاملاتی که دلار سپری کرد، تنها درجا زدن بود و این ارز در همان محدوده نرخ ۲۷  هزار و ۴۰۰ تومان باقی ماند تا ببینیم در ادامه روند دست به دست شدن دلار در بین معامله‌گران این بازار، آیا فنر فشرده شده به سوی نرخ‌های بالاتر رها می‌شود یا این فنر، در انتها از عقب دَر می‌رود.

سکه نوسان گرفت اما؛ طلا نه

نگاهی به بازار سکه نیز نشان می دهد که کماکان نرخ‌های سکه به سوی تعادل و خالی شدن حباب‌های فراوان در این بازار است؛ هر سکه بهار آزادی با نرخ ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و هر سکه امامی نیز با نرخ ۱۱ میلیون و ۶۳۰ هزارتومان در آخرین ساعات بازار معامله شد.

از سوی دیگر نیز طلا فروشی‌ها نیز تغییر محسوسی را در تابلوهای خود وارد نکردند و هر گرم طلا با نرخ یک میلیون و ۱۳۲ هزار تومان و هر مثقال طلا با نرخ ۴ میلیون و ۹۰۵ هزارتومان قیمت گذاری شده بود.

نفت، مجددا در مسیر سبکی بشکه‌ها

نفت برنت در روزهایی که بازار آمریکا تحت فشار طبیعت قرار داشته به‌جای صعود، نزول را در پیش گرفت و با کاهش ۱.۵۷ دلار کاهش یافت و در ۷۳.۷۲ دلار در هر بشکه معامله شد.

از شرق تا غرب

در روند معاملاتی که بازارهای شرقی از خود نشان دادند، شاخص Nikkei با کاهش ۶۰۸ واحدی همراه شد اما؛ شاخص شانگهای با رشد ۶.۸۷ واحدی همراه شد تا شاخص کل آن به ۳.۶۱۳واحد برسد.

از سوی دیگر بازارسرمایه غرب نیز نشانگر آن بود که نزدک در حدود ۲واحد (۱.۹۲منفی) کاهش داشت و داوجونز با ۶۱۴ و البته S&P نیز با ۷۵ واحد منفی، روز سرخی را برای اهالی وال استریت رقم زدند.

بازار امروز نوبت کیست

واکنش‌ها به پوسته حمایتی سخت در محدوده تقریبی یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد را دیروز در تابلوی معاملات به نظاره نشستیم.

سهامداران عزیز باید توجه داشته باشید که باید به‌مرور ثبات به زیر تابلوی بورس بازگردد و پس از این اصلاح، با روندی تقویتی نقدینگی را به زیر تابلوها خواهد آمد اما؛ باید از آن کاملا مراقبت کرد.

همچنین باید پالایشی‌ها را مدنظر قرار داد چراکه روند ملایم صعود در شبندر و خبر تایید افزایش سرمایه ۱۲۷درصدی از محل انباشته شتران و همینطور رشد قیمت حدود ۶درصدی وکیوم باتوم شپنا در بورس کالا را شنیده‌ایم بنابراین باید پالایشی‌ها امروز لیدر تابلو نام بگیرند و پس از آن سهام مورد توجه بازار با اقبال و بهبود نسبی همراه شوند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
بله امروز همه مثبت شدند ارواح .............
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
خودتانو مسخره کنین بی وجدانا الهی پولی که از رانت خواری و فساد تو این بورس میبرین خرج زن و بچه تون کنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
باباجان بورس ما هیچ ربطی به دلار ندار مسوولان ما خائن هستند برای پول هرکاری می‌کنند هروز بورس ایران دستکاری می‌شود خدا لعنتشون کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
الهی امین انشااله به حق ایت ماه عزیر تموم پولهایی که ازرانت بدیت مباربن به حق خون امام حسین خاکستر بشه
محمد گارگر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
چه اشتباهی کردیم پالایش گرفتیم نباید اعتماد میکردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
این ریزش ها فقط کار ..... و .... مثل موریانه دارند میخورند