بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
در طرح مالیات بر عایدی سرمایه دست دلالان از بازار کوتاه می شود
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اجرای صحیح طرح مالیات بر عایدی سرمایه، ضمن ایجاد تحول در اقتصاد کشور موجب کوتاه شدن دست دلالان از بازار کالا‌های سرمایه‌ای می‌شود.
کد خبر : ۲۴۷۷۲۳

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مالیات یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد بوده و کشور‌های دنیا به منظور اجرای این طرح گام‌های اساسی برداشته و به نتایج خوبی هم در این زمینه رسیده اند.



 وی افزود: اجرای صحیح طرح مالیات بر عایدی سرمایه، ضمن ایجاد تحول در اقتصاد کشور موجب کوتاه شدن دست دلالان از بازار کالا‌های سرمایه‌ای می‌شود.

مفتح عنوان کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه باید بر مبنای درست و متناسب با شرایط اقتصادی کشور اجرا شود و از همه مهم‌تر اینکه باید ببینیم نتیجه آن بر کدام بخش اقتصادی تاثیر بیشتری دارد.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت با بیان اینکه پایه‌های مالیات نیازمند توسعه در کشور ادامه داد: اصل مالیات و اشکال آن باید در کشور بسط و توسعه یافته و در جهت رفاه حال مردم قوانینی از سوی دولت و مجلس وضع شود.

وی در خصوص اینکه اجرای این طرح که چقدر می‌تواند به بازار نقدینگی کشور کمک کند؛ خاطرنشان کرد: با اجرای دقیق قانون و مداومت در اصلاح این طرح، می‌توان هدایت نقدینگی را به سمت تولید و به خصوص بازار سرمایه هدایت کرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: خرید‌های سوداگرانه افراد با هدف کسب سود مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند.

مفتح گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح در کشور همانند دیگر کشورها، مقابله با سوداگری در بخش‌های مختلف اقتصادی است تا منابع مالی که در سوداگری می‌چرخد به طرف تولید هدایت شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کدام بانک‌ها بیشترین وثایق تملیکی را دارند
مجموع وثایق تملیکی بانک‌های بورسی به بیش از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان رسید!

کدام بانک‌ها بیشترین وثایق تملیکی را دارند

بیش واکنشی بازار سرمایه به ابهامات
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بیش واکنشی بازار سرمایه به ابهامات

رفتار گله ای، کار دست بورس داد
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری داریوش در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رفتار گله ای، کار دست بورس داد

ارسال نظر