بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
استخراج اتریوم با رایانه شخصی
در هر ثانیه، میلیون‌ها ماینر در حال استخراج اتریوم هستند که در ازای دریافت مقداری ETH، به حفظ امنیت شبکه کمک کرده و تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند.
کد خبر : ۲۴۷۷۴۲

اتریوم+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در هر ثانیه، میلیون‌ها ماینر در حال استخراج اتریوم هستند که در ازای دریافت مقداری ETH، به حفظ امنیت شبکه کمک کرده و تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند. اما برای داشتن یک ماینینگ سودآور، اکثر کاربران به سخت افزار‌های گران قیمت با قدرت محاسباتی زیاد نیاز دارند.



طبق گزارش‌ها، این برنامه رایگان که تورگ (Thorg) نام دارد، در پس‌زمینه اجرا می‌شود و از قدرت محاسباتی بلااستفاده برای پردازش محاسبات مورد نیاز برای استخراج مبتنی بر اثبات کار اتریوم استفاده می‌کند.

این سیستم بر روی پلتفرم لایه دوم پالی‌گان (Polygon) اجرا می‌شود که کارمزد‌های بسیار بالای تراکنش‌های مربوط به توکن ERC-۲۰ گولم را کاهش می‌دهد.

همچنین لازم به ذکر است که با استفاده از این برنامه، کاربران توکن بومی شبکه گولم یعنی GLM را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند، نه اتریوم. بنابراین، در صورتی که کاربران بخواهند توکن‌های گولم خود را به اتریوم تبدیل کنند، باید کارمزد این انتقال را با استفاده از توکن بومی پالی‌گان یعنی MATIC بپردازند.

حداقل تجهیزات مورد نیاز برای اجرای برنامه تورگ، سیستم عامل ویندوز ۱۰ و کارت گرافیک ۶ گیگابایت یا بالاتر است که بیشتر لپ تاپ‌های گیمینگ درجه یک از آن برخوردار هستند.

البته باید این را نیز در نظر داشت که عوامل زیادی مانند سخت افزار رایانه، مصرف برق و هزینه برق، این محاسبات را تحت تأثیر قرار می‌دهند و نتایج ممکن است متفاوت باشد.

همچنین، در این محاسبات قیمت کارت‌های گرافیکی که در حال حاضر به دلیل افزایش تقاضا و کمبود تراشه بسیار گران هستند، در نظر گرفته نشده است. البته در اطلاعیه گولم آمده است که پردازنده گرافیکی سطح بالا برای همه کاربران ضروری نیست:

در صورت نداشتن پردازنده گرافیکی پیشرفته، همچنان می‌توانید از گولم نتورک برای انجام محاسبات و کسب توکن GLM استفاده کنید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر