بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
کاهش ارزش دلار برای سومین روز پیاپی
ارزش دلار برای سومین روز متوالی کاهش یافت.
کد خبر : ۲۴۸۰۶۳

قیمت دلار+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، با بازگشت تدریجی زندگی به سطح عادی در آمریکا و فروکش کردن نسبی تب کرونا، بازار کار این کشور رفته رفته در حال جان گرفتن است؛ تا جایی که تا پایان ماه سپتامبر، ۱۵۳ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر در بازار کار آمریکا مشارکت داشته اند.


بیشتر بخوانید:  نرخ ۲۹ ارز کاهش یافت/ افزایش نرخ ۷ ارز


شمار جمعیت بیکاران آمریکایی تا پایان این ماه معادل هشت میلیون و ۳۹۸ هزار نفر بوده است. سهم بخش خصوصی از اشتغال کل، ۱۲۰ میلیون و ۸۹ هزار شغل و بخش دولتی ۲۲ میلیون و ۷۹۳ هزار شغل بوده است. هم چنین ۹ میلیون و ۵۹۹ هزار آمریکایی نیز خود اشتغال بوده اند.

یک مقام ارشد دیگر بانک مرکزی آمریکا نیز تاکید کرده که سیاست تزریق پول فعلی در مراحل پایانی خود به سر می‌برد. ماری دالی- مدیر دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو در سان فرانسیسکو- با بیان اینکه کاهش سرعت خرید اوراق مالی توسط بانک مرکزی در حال آغاز شدن است، افزود: هنوز تا رسیدن نرخ بهره به سطوح بالا فاصله خیلی زیادی داریم. حس می‌کنم که از آخر امسال می‌توانیم رفته رفته سیاست‌های فعلی را رها کنیم و اقتصاد را به جایگاهی که شایستگی آن را دارد برسانیم.

رییس بانک مرکزی آمریکا از بالا ماندن نرخ تورم در ماه‌های آینده خبر داده است. جروم پاول با بیان اینکه تقویت سطح مخارج مصرفی و احیای اقتصادی مساله‌ای زمان بر خواهد بود، از بزرگ‌تر از حد انتظار بودن شوک‌های وارده به زنجیره تامین سخن گفته است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رشد اقتصادی آمریکا در سطح نیرومندی حفظ خواهد شد وعده داد بانک مرکزی از تمامی ابزار‌های در اختیار خود برای کمک به اقتصاد بهره گیرد.

شاخص دلار (نرخ‌های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازار‌های ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۴.۰۹ واحد بسته شد. (شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می‌شود که شاخص دلار شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای: یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است).

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر