بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تقاضای نفت
مدیرعامل آرامکو در کنفرانس انرژی اینتلیجنس اعلام کرد کمبود گاز طبیعی تقاضای جهانی برای نفت را ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.
کد خبر : ۲۴۸۱۸۰

قیمت نفت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مدیرعامل آرامکو پیش بینی کرد تقاضای برای نفت تا پایان امسال به ۹۹ میلیون بشکه در روز و در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد. به نظر می‌رسد عزم آرامکو برای افزایش حداکثر ظرفیت تولید پایدار به ۱۳ میلیون بشکه در روز راسخ شده است. با این حال رویترز به نقل از ناصر گزارش کرد افزایش حداکثر ظرفیت تولید پایدار از ۱۲ به ۱۳ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۷ محقق نمی‌شود.



ناصر گفت: آرامکو همچنین برنامه‌هایی برای تقویت کسب و کار تجارت نفت خود از ۵.۵ میلیون بشکه در روز به هشت میلیون بشکه در روز تا پنج سال آینده دارد.

قیمت نفت برنت روز دوشنبه پس از این که وزیران اوپک پلاس اعلام کردند علاوه بر ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش توافق شده، میزان بیشتری به تولیدشان اضافه نمی‌کنند، به بالای ۸۱ دلار در هر بشکه صعود کرد. اگرچه این تصمیم غافلگیرکننده نبود، اما تصمیم این گروه برخلاف برخی انتظارات و در واقع امید‌ها برای اقدام اوپک پلاس به منظور پاسخگویی به تقاضای بالاتر برای نفت در بحبوحه کمبود عرضه بود.

گلدمن ساکس اخیرا پیش بینی قیمت نفت برای سه ماهه چهارم را بازبینی کرده و اکنون انتظار دارد قیمت نفت برنت به دلیل کمبود انرژی به ۹۰ دلار در هر بشکه صعود کرد. بانک امریکا حتی از این هم پیشتر رفته و هشدار داده است که در صورت سرمای فوق العاده زمستان در نیمکره شمالی، نفت به دلیل بحران انرژی ممکن است تا مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بانک امریکا به دلیل کمبود سرمایه گذاری در عرضه جدید که ناشی از بحران پاندمی در سال ۲۰۲۰ و تعهدات بسیاری از شرکت‌ها و دولت‌های جهان برای صفر کردن آلایندگی کربن است، نه تنها به دورنمای قیمت نفت در کوتاه مدت بلکه در بلندمدت هم خوش بین است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر