بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
امکان خرید و فروش واحد های صندوق های سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه نوین از طریق سوپر اپ اسنپ
مجموعه تامین سرمایه نوین از طریق بازار سرمایه و نهاد های مالی تحت سازمان بورس مجوز امکان خرید و فروش و ابطال واحد های سرمایه گذاری را با همکاری سوپر اپلیکیشن اسنپ به دست آورد.
کد خبر : ۲۴۸۳۴۴

به گزارش بورس نیوز، امروز نشست خبری امکان خرید و فروش واحد های صندوق های سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه نوین از طریق سوپر اپ اسنپ برگزار شد. 


داوود رزاقی مدیر عامل شرکت تامین سرمایه نوین در نشست خبری گفت: شرکت تامین سرمایه نوین اولین شرکت است که با اپلیکیشن شرکت اسنپ به توافقات اولیه رسیده و گام های بعدی گرفتن مجوز از سازمان بورس و سپرده گذاری و بسترهای آی تی و زیر ساخت این مجموعه است. خدا را شاکر هستم که مجموعه تامین سرمایه نوین توانسته از طریق بازار سرمایه و نهاد های مالی تحت سازمان بورس مجوز امکان خرید و فروش و ابطال واحد های سرمایه گذاری را با همکاری سوپر اپلیکیشن اسنپ به دست آورد.


 رزاقی اضافه کرد: اولین بحثی که مطرح بو د وجود و ایجاد صندوق های سرمایه گذاری مشترک بود که اولین صندوق سرمایه گذاری مشترک در سال ۱۳۸۷ ایجاد شد و واقعا یک انقلابی در این زمینه بود. منظورکه سیستم فقط به مجموعه شبکه بانکی اعتماد داشتند و برای اولین بار به بازار سرمایه اعتماد کردن و در صندوق های سرمایه گذاری مشترک اقدام به سرمایه گذاری و خرید و فروش و ابطال کردند.از آن زمان تا الان حدود ۱۳ سال گذشته و این هم اولین شروع و اولین امکان خرید و فروش واحد ها است بدون مراجعه به شبکه بانکی و همچنین نهاد های مالی تحت نظارت سازمان بورس که این کار بایستی در سرمایه گذاری غیر مستقیم برای مردم ترویج و فرهنگ سازی شود. و این موضوع دسترسی سریع و آسان و بدون هزینه و بدون صرف زمان زیاد برای مردم عادی در اقسا نقاط کشور فراهم می کندو مزیتی خیلی خوبی برای این نوع سرمایه گذاری است.


میثم فدایی مدیر نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس در این نشست گفت: یکی از برنامه های جدی که سازمان بورس و اوراق بهادار نه به صورت شعاری بلکه بصورت واقعی به دنبال آن بوده، بحث توسعه سرمایه گذاری غیر مستقیم است و این نوع سرمایه کذاری از دو جنبه برای سازمان اهمیت داشت، یکی اتفاقات سال ۱۳۹۹ بود که بسیاری از افراد بصورت مستقیم وارد بازار سرمایه شدن و دچار مشکلات متعددی شدن و در زمان های ریزش بازارامکان ریزش سرمایه بسیار سختی وجود داشت و باعث اعتراضات متعددی در بازار سرمایه شد و افرادی که در صندوق ها حضور داشتن هم در زمان اوج بازار توانستند بازدهی مناسبی را کسب کنند و هم در زمان ریزش بازار توانستند زیان کمتری را متحمل شوند. از طرف دیگربحث توسعه اکو سیستم بازار سرمایه بود چه در بازار بدهی و چه در بازار سهام که در هر دو جنبه هم ما در سازمان بورس به این نتیجه رسیدیم که راهی جز توسعه سرمایه گذاری غیر مستقیم وجود ندارد برای توسعه سرمایه گذاری غیر مستقیم، ما نیازمند کانال های فروش مستقل از بازار پول بودیم. در همین راستا مجموعه های متعددی در سال های گذشته اقدام به فروش اپلیکیشن های اختصاصی برای موضوع مدیریت دارایی بودند. اما سال جاری در سازمان بورس، تصمیم گرفتیم که بحث دستورالعمل سرمایه گذاری بر خط را تصویب کردیم و در این دستورالعمل اجازه صدور و ابطال صندوق های سرمایه گذاری برای اپلیکیشن هایی که حتی در خارج از بازار سرمایه بودند، فراهم شد. خدا را شاکریم که یکی از مجموعه های بسیار بزرگ و منظم استارتاپی کشور (البته الان نمی توان اسنپ را بعنوان یکی از شرکت های استارتاپی دانست، بلکه یکی از شرکت های بسیار بالغ کشور می باشد که توانایی جذب یوزر بسیار خوبی هم داشته) پیش قدم شدند که بابت این اپلیکیشن از هر دو مجموعه تامین سرمایه نوین و اسنپ بابت این سوپر اپلیکیشن تشکر میکنم. نه به صورت شعاری ، بلکه بصورت واقعی میتوان صندوق های سرمایه گذاری را در تمام نقاط کشور از این طریق توسعه داد. بنده بعنوان نماینده سازمان بورس و اوراق بهادر ضمن عرض تبریک به مجموعه اسنپ که در اکو سیستم بازار سرمایه وارد شدند، اعلام می‌کنم قطعا سازمان بورس و اوراق بهادار آغوش خود را برای تمامی اپلیکیشن های که میخواهند در بازار سرمایه فعالیت کنند خواهد گشود و اپلیکشین هایی که پیش گام تر باشند می تواند تسهیلات بیشتری هم از سازمان بورس دریافت کنند.

 

مجید حسامی مدیر عامل شرکت اسنپ پی در این نشست عنوان کرد: سرمایه گذاری یک کار تخصصی است و اگر کسی بخواهد در این حوزه موفق شود باید زمان، دانش و تخصص را به دست بیاورد و غیر از این نمی تواند بصورت بلند مدت در بازار موفق باشد. نکته دوم اینکه بر اساس بررسی های مختلفی که در دنیا انجام شده و نتایج آن در بازار سرمایه ایران هم هست ، سرمایه گذاری غیر فعال در بلند مدت بازدهی بیشتری نسبت به سرمایه گذاری فعال دارد به عبارت دیگر حتی سرمایه گذاری حرفه ای که کارو تخصصشان در بازار سرمایه است ، در بلند مدت خیلی به ندرت می توانند بازدهی بیشتر از بازدهی بازار به دست بیارند . از این دو نکته می توان نتیجه گرفت که یک سرمایه گذار خرد به جای اینکه بخواهد خودش بصورت فعالانه به خرید و فروش سهام بپردازد ، خیلی هوشمندانه تر است که در واحد های سرمایه گذاری صندوق هایی که توسط مدیران متخصص مدیریت می شود و پرتفوی دارند که بصورت کلی نما گر کلیت بازر هستند، سرمایه گذاری کنند و بدون استرس بتوانند به کار و زندگی بپردازند و در عین حال از بازدهی بازار سرمایه بهره مند شوند. این نتیجه گیری عملا پایه و اساس مدیریت سرمایه در دنیاست که در یکی دو دهه گذشته به کمک تکنولوژی، یک صنعت جدیدی را ایجاد کرده که به آن فن آوری های حوزه سرمایه گذاری می گویند و در واقع این سرمایه گذاری باعث شده که خدمات حوزه مدیریت ثروت که تا قبل از آن در اختیاز افراد ثروتمند بود، بصورت آفلاین از طریق اینترنت و اپلیکیشن های موبایل در اختیار جامعه قرار بگیرد و این حرکت به لحاظ اجتماعی، بسیار حرکت مثبتی است و باعث مشروعیت مالی در جامعه می شود و فاصله بین افراد سرمایه گذار خرد و سرمایه گذاران که خیلی حرفه ای تر هستند با دسترسی به ابزارهای حرفه ای کمتر شود. خوشبختانه مدیران سازمان بورس هم در این راه جدیت دارند و خصوصا در طی یکسال گذشته از توسعه ابزارهای سرمایه گذاری غیر مستقیم حمایت کردند.‌ما هم در اسنپ گروه بزرگی از کاربران ایرانی را داریم که در واقع اکثرا هم جوانان عصر اینترنت هستند و افرادی که ترجیح می دهند که خدمات و کالاهایی که بصورت روز مره نیاز دارند را بصورت اینترنتی یا از طریق اپلیکیشن موبایل و پلتفرم ها دسترسی داشته باشند را در اختیار داریم و فکر میکنیم که می توانیم با داشتن این یوزرها نقش موثری را در توسعه فرهنگ سرمایه گذاری غیر مستیقم داشته باشیم و از این رو ما از یکسال گذشته همکاری مثبتی را با مجموعه تامین سرمایه نوین شروع کردیم و به کمک هم و با حمایت های سازمان بورس توانستیم پلتفرم مدیریت سرمایه را توسعه بدیم و مجوزهای لازم را هم دریافت کرده و به کاربران اسنپ عرضه کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آیا «بورس» با نگاه تحلیل پتانسیل رشد دارد؟
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان سرآمد بازار در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

آیا «بورس» با نگاه تحلیل پتانسیل رشد دارد؟

چالش این روزهای بورس؛ نادیده گرفتن ارزش دارایی شرکت ها
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

چالش این روزهای بورس؛ نادیده گرفتن ارزش دارایی شرکت ها

ارسال نظر