بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
پیر‌های بازار خود را به خرفتی زدند!
اگر الگوی بازار را درخصوص نمودار شاخص بخواهیم ارزیابی کنیم، شاخص‌کل نوید روز‌های بهتری با اخباری از تحولات در بخش‌های سه‌گانه‌ای خواهد داشت که ذکر شد؛ بنابراین به سهامداران توصیه می‌شود که پرتفو و سبد خود را که سهم‎‌های ارزشمندی از فلزات، پترو و پالایشی‌ها هستند را به‌سادگی از کف ندهید.
کد خبر : ۲۴۸۶۹۵

پیر‌های بازار خود را به خرفتی زدند!


به گزارش بورس‌نیوز، زیر تنور گزارش‌های ۶ ماهه هیزم چیده شده تا سهامداران در انتظار سورپرایز‌های ویژه از شرکت‌ها باشند و روز گذشته بورس نشان داد که قیمت دلار و نرخ کامودیتی‌ها با همین چاشنی کدال می‌تواند به انتظارات سهامداران و روند حرکتی که سهم‌ها خواهند داشت؛ رنگ و بویی جدید را اعطا کنند.

در بازار دیروز، بوی بهبود، با روند صعود پله‌ای کوچک دیده شد اما؛ نباید دست‌های پنهانی که این روز‌ها در ابتدای هفته ساعت ۸ صبح جلسه می‌گذارند و تلکس آن به همه کارگزاری‌ها و صندوق‌ها صادر می‌شود را نادیده گرفت!

سهامداران باید توجه داشته باشند در شرایط و موقعیت کنونی بازارسرمایه، باید همانند گرگ وال‌استریت بر پرتفوی خود نظارت کنند، زیرا قدیمی‌ها و پیر‌های فرسوده که از مرداد سال گذشته کیسه‌های خود را پُر کرده‌اند در توافقی نانوشته به سوی کمک به دولت می‌خواهند گام بردارند و این روند نامیمون تنها با انتشار اوراق و اجباری تلخ رخ خواهد داد، بنابراین کاملا از پرتفو و جو هیجانی بازار دوری کنید.

از سوی دیگر، نباید در رالی دولت با فرمان پیر‌های بازار در بخش اوراق بدهی اسیر شد و حرکت‌های آشکار را باید زیر ذره‌بین قرار داد تا حتی حرکت‌های مویرگی را تحت کنترل گرفت.

اگر الگوی بازار را درخصوص نمودار شاخص بخواهیم ارزیابی کنیم، شاخص‌کل نوید روز‌های بهتری با اخباری از تحولات در بخش‌های سه‌گانه‌ای خواهد داشت که ذکر شد؛ بنابراین به سهامداران توصیه می‌شود که پرتفو و سبد خود را که سهم‎‌های ارزشمندی از فلزات، پترو و پالایشی‌ها هستند را به‌سادگی از کف ندهند.

خانه ملت و تفکری برای طرح جدید دلار

قیمت دلار کماکان در کانال ۲۷ هزار تومان قرار دارد و نوسان مثبتی که در روز گذشته حفظ شده بود، در آخرین ساعات شب از دست معامله‌گران آن رفت و نرخ دلار به ۲۷ هزار و ۱۵۰ تومان رسید و شاید اخبار حضور معاون وزیر امور خارجه در وین، نیز بسیار در این روند تاثیرگذار باشد و البته نباید از سیاست‌های انقباضی که از سوی رئیس جدید میرداماد در مجلس نیز مطرح شد نیز گذشت.

سکه در پیچ‌وخم نمی‌دانم‌ها

نگاهی به بازار موازی همچون سکه می‌توان آخرین نرخ سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزارتومان بسته شد و هر سکه امامی نیز ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان قیمت‌گذاری شد.

تابلوی طلافروشی‌ها نیز نرخ هر گرم طلا را یک میلیون و ۱۴۵ هزارتومان و هر مثقال نیز ۴ میلیون و ۹۶۲ هزارتومان برای خریداران نرخ‌گذاری شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر