بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
گزینه بد و بدتر؛ اوراق بدهی در بورس یا استقراض از بانک‌مرکزی!
دولت سیگنالی بر حمایت بازار از پاستور صادر نمی‌کند و ترجیح آن فروش اوراق بدهی در بورسی بوده که شاید نمود آن از استقراض در بانک‌مرکزی کمرنگ‌تر باشد و گزینه بد و بدتر باشد.
کد خبر : ۲۴۸۷۶۵

گزینه بد و بدتر؛ اوراق بدهی در بورس یا استقراض از بانک‌مرکزی!

به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه همانند لیوان داغی بوده که می‌خواهیم آب سرد در آن بریزیم؛ بازار پر جنب و جوشی که آماده کندن تمام شاخص‌ها بوده و سهامداران کمربند خود محکم بسته‌اند اما؛ برخی افراد و شاید شرایط ایجاد شده از سوی پیر‌های بازار، آب سرد را در موتور روشن شاخص‌ها می‌ریزد.

سهامداران کاملا امیدوار به رشد شاخص البته با اتکا به وضعیت بنیادی نماد‌های مرتبط در گروه فلزات اساسی، پتروشیمی و پالایشی هستند، ولی بازهم سایه ابهامات روی تابلوی بازار وجود دارد و بسیاری از بازیگران اصلی سهم‌ها را به‌گونه‌ای ترسانده که شاید هیچگاه در این شرایط، تن به آب نزنند.

از سوی دیگر، دولت سیگنالی بر حمایت بازار از پاستور صادر نمی‌کند و ترجیح آن فروش اوراق بدهی در بورسی بوده که شاید نمود آن از استقراض در بانک‌مرکزی کمرنگ‌تر باشد و گزینه بد و بدتر باشد.

همچنین نباید از این نکته گذشت که اصلاح حامل‌های انرژی که این روز‌ها زمزمه آن بین سرمایه‌گذاران و ناشران پیچیده نیز یک فضای ابهام‌آمیز را مطرح کرده و سنگینی آن مانند جراحی قلب باز برای صنایع است و در آخر نیز فضای غبارآلود برجام!

در پایان معاملات دیروز حدود ۱۲۸ نماد صف فروش بودند و ۵۳ نماد صف خرید را تشکیل دادند و البته ارزش معاملات بورس تهران حدود ۶ هزار میلیارد تومان بود و در فرابورس هم ۴۷ هزار میلیارد تومان معامله انجام شد.

دلار و یک سیگنال مهم

دلار نسبت به روز گذشته روند صعودی گرفت و ۱۵۰ هزارتومان بیشتر شد و در قیمت ۲۷ هزار و ۳۲۰ تومان برای خریداران نرخ‌گذاری شد تا سیگنالی به بازارسرمایه مخابره شود که ما امیدوار به صعود هستیم اگر سیاست‌های انقباضی و فشاری بگذارد ما راه‌ خود را با واقعیت اقتصاد پیش ببریم.

سکه و بازی در کانال ۱۱ میلیونی

در بازار سکه و طلا نیز شاهد درجا زدن نرخ سکه‌ها بودیم و بر همین اساس، نرخ هر سکه بهار آزادی با نرخ ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر سکه امامی نیز ۱۱ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان برای خریداران نرخ گذاری شده بود.

از طرف دیگر، تابلوی طلافروشی‌ها نیز نشان از آن دارد که هر گرم طلا یک میلیون و ۱۴۵ هزارتومان و هر مثقال طلا نیز ۴ میلیون و ۹۶۲ هزارتومان قیمت خورده بود.

ار شرق تا غرب

در بازار‌های غربی و وال‌استریت شاهد آن هستیم که داوجونز با ۳۶.۱۵ واحد ریزش، معاملات خود را به پایان رساند و S&P نیز با رشد کمی بیش از ۱۵ واحدی روز خود را به اتمام رساند.

شاخص نزدک نیز روزی سبز را برای فعالان خود داشت و با ۰.۴۷ واحد رشد همراه شد.

با نگاهی به بازار‌های شرقی نیز می‌توان Nikkei با رشد ۱۸۱ واحدی و شاخص شانگ‌های با رشد ۲۵ واحدی همراه شد تا شرقی‌ها کاملا سبز به معاملات خود پایان دهند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر