بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
مجموع حق بیمه صادرشده توسط بیمه دانا ۴۰،۲۷۳ میلیارد ریال اعلام‌شد؛

۱۹ درصد افزایش سود خالص بیمه دانا

۱۹ درصد افزایش سود خالص بیمه دانا
بیمه دانا طی دوره میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی به شهریورماه سال جاری با افزایش دارایی ۹ درصدی نسبت به پایان سال گذشته مواجه بوده و توانسته ارزش دارایی خود را به ۸۴،۱۷۵ میلیارد ریال برساند.
کد خبر : ۲۴۹۱۰۸

بیمه دانا+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت بیمه دانا در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۰ (حسابرسی نشده)، مجموع درآمد حق بیمه ناخالص طی این دوره ۶ ماهه را مبلغی بالغ‌بر ۳۳،۹۱۲ میلیارد ریال اعلام کرده که با توجه درآمد سال گذشته با افزایش ۴۶ درصدی مواجه بوده، "دانا" حق بیمه خالص شناسایی‌شده طی این دوره را ۲۸،۸۶۵ میلیارد ریال به ثبت رسانده که رشد ۴۸ درصدی را از خود بر جای گذاشته و همچنین «درآمد سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای» با کاهش ۶۱ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده که به مبلغ ۱،۱۸۷ میلیارد ریال رسید.

روند سود خالص ثبت شده بیمه دانا+بورس نیوز

درآمد‌های بیمه‌ای دانا از ابتدای سال مالی تا انتهای شهریورماه بالغ‌بر ۳۰،۷۶۷ میلیارد ریال به ثبت رسیده که رشد ۳۳ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته به همراه داشت، همچنین سود خالص ارائه‌شده توسط این شرکت بیمه‌ای توانسته با افزایش ۱۹ درصدی در مقایسه با سال گذشته به مبلغ ۴۵۲ میلیارد ریال دست یابد.


بیشتر بخوانید: حق بیمه‌های صادره "دانا" ۴۱درصد بیش از متوسط ۱۱ماهه


صورت‌وضعیت مالی بیمه دانا

بر پایه این گزارش توسط گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت بیمه دانا طی دوره میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی به شهریورماه سال جاری با افزایش دارایی ۹ درصدی نسبت به پایان سال گذشته مواجه بوده و توانسته ارزش دارایی خود را به ۸۴،۱۷۵ میلیارد ریال برساند، دراین‌بین عمده‌ترین دارایی این شرکت بیمه‌ای در اختیار بخش «مطالبات از بیمه‌گذاران و نمایندگان» با ۲۷،۱۳۰ میلیارد ریال بوده که رشد ۸ درصدی را به همراه داشت.

صورت وضعیت مالی بیمه دانا+بورس نیوز

موجودی نقد این شرکت بیمه‌ای افزایش ۷ درصدی را در مقایسه با پایان سال مالی گذشته به همراه داشته که اکنون موجودی نقد این شرکت به ۱۱،۱۹۶ میلیارد ریال رسیده، میزان سرمایه این شرکت بدون تغییر باقی‌مانده و سود انباشته نیز با کاهش ۶ درصدی به ۸۶۲ میلیارد ریال رسید.

مجموع حق بیمه صادرشده توسط بیمه دانا ۴۰،۲۷۳ میلیارد ریال اعلام‌شده که عمده‌ترین حق بیمه صادرشده مربوط به رشته بیمه «ثالث- اجباری» با ۱۶،۰۳۲ میلیارد ریال بوده و رشته بیمه «درمان» نیز پس‌ازآن با ۹،۹۰۱ میلیارد ریال قرار دارد.

اهداف و راهبرد‌های آتی مدیریت در خصوص مبلغ و ترکیب پرتفوی بیمه‌ای شرکت

اهداف مدیریت، با توجه به سند چشم‌انداز در برنامه ۴ ساله خود حفظ و ارتقاء جایگاه شرکت همسو با رشد صنعت بیمه، افزایش سهم بیمه‌های زندگی در پرتفوی شرکت، توسعه بیمه‎‌های خرد و سودآور در پرتفوی شرکت است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حق بیمه‌های صادره
آمارهای اسفندماه این شرکت بیمه‌ای بررسی شد؛

حق بیمه‌های صادره "دانا" ۴۱درصد بیش از متوسط ۱۱ماهه

سرمایه شرکت به ۴.۰۰۰میلیارد ریال می‌رسد؛

صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۶۷درصدی "دانا"

ارسال نظر