بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
یک عضو هیات مدیره سبدگردان مانی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

شاید خبر بدی در راه است و ما نمی‌دانیم

شاید خبر بدی در راه است و ما نمی‌دانیم
وضعیت این روز‌های بازار سرمایه این شائبه را ایجاد می‌کند که شاید در بودجه ۱۴۰۱، دولت بی پول برنامه‌هایی برای بازار سرمایه داشته باشد که به نفع بازار سرمایه نباشد و ما از آن اطلاع نداریم، اما نهاد‌های بالاتر در جریان باشند!
کد خبر : ۲۴۹۲۵۸

شاید خبر بدی در راه است و ما نمی دانیم!

به گزارش بورس نیوز بازار سرمایه نه فقط حال و هوای تحرک و سبز شدن ندارد، بلکه رخوت پاییزی آنچنان گرفتارش کرده که امروز هم با افت ۲۷ هزار پله ای همراه بود و وارد کانال یک میلیون و ۳۴۸ هزار واحدی شد!

علی قاسم نژاد عضو هیات مدیره شرکت سبدگردان مانی در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: از منظر تکنیکالی به نظر می رسد شاخص کل در محدوده ۱ میلیون و ۳۱۱ هزار الی ۱ میلیون و ۳۲۰ هزار واحدی با حمایت خوبی مواجه باشد.

وی ادامه داد: از نگاه بنیادی هم با توجه به ارزش گذاری بر اساس نسبت‌های P بر E، بسیاری از سهم‌های بازار در قیمت‌های معقول و مناسبی قرار دارند و گران نیستند و شاید یکی_دو روز دیگر از منظر قیمتی، جذاب‌تر از این هم باشند چراکه خبری از کاهش نرخ ارز نیست و حتی اگر شاهد توافق و احیای برجام نیز باشیم، با در نظر گرفتن رشد نقدینگی، مجالی برای کاهش نرخ ارز باشد و سیاست گذاران در بهترین حالت، می‌توانند نرخ ارز را مدتی در محدوده فعلی تثبیت کنند.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد:، اما وضعیت این روز‌های بازار سرمایه این شائبه را ایجاد می‌کند که شاید در بودجه ۱۴۰۱، دولت بی‌پول برنامه‌هایی برای بازار سرمایه داشته باشد که به نفع بازارسرمایه نباشد و ما از آن اطلاع نداریم اما؛ نهاد‌های بالاتر در جریان باشند!

وی اضافه کرد: یکی از ریسک‌هایی که می‌تواند بازار سرمایه ما را تحت تأثیر قرار دهد و چه بسا رفتار این روز‌های فعالان بازار سرمایه ناشی از آن باشد، ریسک احتمال افزایش نرخ حامل‌های انرژی در بودجه ۱۴۰۱ است که می‌تواند از حاشیه سود شرکت‌های فعال در این بازار بکاهد. علاوه بر این با توجه به افزایش نرخ بهره بین بانکی، احتمال افزایش نرخ سود بانکی هم بر سر بازار سرمایه ما سنگینی می‌کند. اگرچه در شرایط تورمی، افزایش نرخ بهره بدون ریسک در حد یکی_دو درصد به خودی خود نمی‌تواند موجب تغییر روند بازار سرمایه و جذب نقدینگی از این بازار شود، اما اگر این اتفاق همراه با سایر ریسک‌ها و اتفاقات منفی و احتمال آب شدن سرمایه‌های فعالان بازار سرمایه باشد، می‌تواند بازار سرمایه را دچار مشکل کند.

قاسم‌نژاد تغییرات مدیریتی و پرحاشیه اخیر در بازار سرمایه و سایر ارکان اقتصادی کشور را یکی دیگر از دلایل تعلل این روز‌های حقوقی‌های بازار سرمایه در حمایت از سهام عنوان کرد و گفت: با توجه به تغییراتی که در چند وقت اخیر در بازار سرمایه و سایر بخش‌های اقتصادی کشور از جمله بانک مرکزی رخ داده و هجمه‌ها و انتقاداتی که به مدیران برکنارشده مطرح شد، شاید برخی حقوقی‌ها هم رفتار محتاطانه‌تری دارند و انگیزه چندانی برای خرید و حمایت از سهم‌ها در شرایط فعلی و احتمال زیر سوال رفتن در روز‌های آینده را ندارند!

وی در خاتمه تصریح کرد: به هر حال یا فعالان بازار سرمایه با پیشخور کردن اتفاقات منفی که می‌تواند در یکی_دو ماه آینده بازار سرمایه ما را تحت تاثیر قرار دهد، به استقبال بودجه ۱۴۰۱ و سایر متغیر‌ها رفته‌اند و یا اینکه اتفاق خاصی در راه نیست و واکنش فعالان بازار سرمایه، یک بیش واکنشی و ترس بی‌منطق بوده که در این صورت با شفاف شدن زوایای بودجه ۱۴۰۱، وضعیت بازار سرمایه تغییر خواهد کرد. نکته حائز اهمیت این جاست که بازار سرمایه دیگر کشش تداوم منفی‌ها را ندارد و بعید است که فعالان این بازار آنقدر صبور باشند تا در ماه‌های آینده بودجه ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شود!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ترکه دولت پشت دست خریداران سهام
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ترکه دولت پشت دست خریداران سهام

فرصتی طلایی برای سرمایه‌گذاری حرفه‌ای
عضو موظف هیات مدیره شرکت سبدگردان ویستا در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرصتی طلایی برای سرمایه‌گذاری حرفه‌ای

بودجه ۱۴۰۱، مهم‌ترین علامت سوال بورس
مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بودجه ۱۴۰۱، مهم‌ترین علامت سوال بورس

ابهامی که ارزنده‌ها را از جلوه انداخت
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ابهامی که ارزنده‌ها را از جلوه انداخت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
روح...............شاد
خدا پدر مادر .بیامرزه
از ما تو روز روشن تو بورس با دستکاری
میدزدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
جناب ریس جمهور فکر کنم اینروزا خیلی لازمه مثل دوره انتخابات و رای گیری ووعده های حمایت دوباره سری به بازار سرمایه بزنید و ببینید که هزاران نفر از مردمی که ازآنها رای گرفتید به خاک سیاه نشستند .
رضا
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
شما چقدر ساده نگر هستید. مگر ایشون اطلاعاتی از بورس داره که بیاد و راه حل بدهو مسئولین اقتصادی ایشون هم هیچ تخصصی از بورس ندارندو کاش کاری با بورس نداشته باشند
جواد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
حق مونه نباید به دولت اعتماد میکردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
یک معادله دوطرفه است.مردم به دولت اعتمادندارند ودولت متقابلا خودرامسئول وضعیت آشفته نمیداند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
میشه بگید کار بازار گردان چیست.نقش حقوقی ها در بازار با این منابع مالی زیاد چیست.گیریم اینطوری باشه.یعنی تن دادیم به دزدی .میشه بگید حقوقی ها وبازارگردان دقیقا نمیگند از جیب ما که نمیره با این قیمت هم میفروشیم.حساب کتابی که نداره.فوقش هم حسابی باشه اینهمه دلایل برای توجیه.کلا مملکت رو هواست .چون همه میکند این از جیب ما نیست اینهمه منابع بردند وخوردندوما باید خسارت بزم های شاهانه ایشان وبر وبچه های خارج نشین نشون را بدیم.گفتم که میدونم بورس نیوزجرات نداره این را بزاره رو پست.بالاخره تحمل مردم ایران هم حدی داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
خیلی از شرکت ها طرح های توسعه دارند و حاشیه سود آنها بیشتر میشود. پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم افتاده در مدار تولید و فروش وبه تبع آن تاپیکو و شستا سوده تر خواهند شد.نفت به زودی از 100 دلار عبور خواهد کرد.قیمت گاز هم در اروپا رکورد زده،دلار هم که پایین نخواهد آمد.در طول 4 سال یک میلیون مسکن ساخته خواهد شد این یعنی رشد سهام فولادی و سیمانی پس هیچ خطری سهم های بنیادی را تهدید نمیکند
ناشناس
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
دلت خوشه عمو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
جناب آقای رییسی
حق زندگی را ازما گرفتین فقط وفقط اجاره دهید ما زنده بمانیم زنده ماندن حق خدادادیست که به ما عنایت نموده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
ابطال بزنید و از صندوق ها خارج شید تا ببینیم به کی میخواد دولت اوراق بفروشه ؟
خودمون فقط باید به فکر خودمون باشیم، بقیه فقط فکر حفظ صندلیشون هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
حقوقی ها بسیار عالی بزخری کردند در ضمن تعداد خرید حقوقی بیشتر از صف های خرید بود ولی بازار مثبت نشد بعضی کارشناسان میگن منفی شدن بازار عمدی است
ناشناس
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
ببخشید صف های فروش
مجید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
نتیجه پس انداز 17 سال کارمندی پودر شد خدا باعث و بانی ان را لعنت کند راهی وجود ندارد یا باید هر طوری شده مردم بتوانند حتی از طریق نامه با آقای رییسی ارتباط داشته باشند و ایشان را در جریان اینمهعه دزدی و آشفتگی در بازار بورس قرار دهند من خودم به ایشان فقط به این دلیل رای دادم که فرمودند بازار بورس را درست میکنند بابا مردم خسته شدند بسه دیگه یک سال و نیم شد کی میخواد این بازار درست بشه ؟
علی
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱
خاک بر سرت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
متاسفانه ، متاسفانه و متاسفانه به کرات مشاهده میشه که بعد شروع ریزش شاخص از مهرماه امسال و ریزش های قبلی در سایت رهاورد که با نام فضای تبادل نظر آزاد شناخته میشه ناهنجاریهایی هر روز و در تایم معاملاتی و شب قبل از تایم معاملاتی رخ میده و اکانتهای بی هویت ! مکرراً با تایپ نبض های منفی در ارتباط با شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران کاربران بسیاری را به وحشت ، استرس و خروج از سهم های خودشون در رنج های پایین به هر قیمتی بدون لحاظ شرایط بنیادین انتخاب هایشان می کنند ! این اتفاق تقریبا اکثر روزها مشاهده داره میشه و وقتی کاربری افراد خاطی دیده میشه غالباً هم مطالب پیرامون لغات و کلید واژه های زیر است :
هر مثبت فرصت خروجه به وفور
شاخص تا ۵۰۰ هزار واحد تا سال ۱۴۰۳ پایین میاد
توسری زدن به بازار و ماهیت بازار و بی ارزش شمردن امر سهم ، سهام و معامله
نیک مشهود است ، وقتی روزانه سایتی با کاربران فراوان و مراجعات متعدد کامنت ها و مسایل وحشت آفرین مشاهده کرده سریعا تداوم خروج می زنند ! این امر به هیچ عنوان هم قابل جلوگیری  و متقاعد کردن اشخاص نبوده چرا که سایت فوق تنها با دریافت ایمیل "علی رغم بیان فضای آزاد مجازی " امان و فرصت نقد و اظهار نظر می دهد که بعضا مشاهده شده عده ای علی رغم سعی متعدد برای پاسخگویی به نشر این اکاذیب و بی اخلاقی ها و  ناهنجاری در این فضا از سوی سایت علی رغم در نام و نام خانوادگی افراد و ایمیل آنها خطای ارتباطی رخ داده و فرآیند ثبت نام و ورود به سایت قطع و نیاز به تماس تلفنی لذا کاربر یا متقاضی ثبت نام با وجود مشاهده مجهولات در بخش "تماس با ما" سایت مذکور و عدم معرفی مناسب اشخاص حقیقی گرداننده سایت طبق موازین چاپ و نشر و فضای مجازی و رسانه قطعا بدلیل حفظ پروتکلهای امنیتی از تماس تنها بایک شماره منصرف میشود اما آنسوی سایت هویت افراد "نام و نام خانوادگی ها" را اخذ می کند ، لازم به ذکر است روند نشر کامنتهای،مخرب به گونه ای است که فرد یا بهتر است بگوییم افراد نشر کننده آن کامنت در بخش شاخص کل یا نماد مشخصی با اطمینان کامل اظهار نظر می کنند که فلان شاخص را پیش بینی می کنم تا عدد ایکس پایین بیاید!!! یا فلان نماد حالاحالا افت می کند ، یا اینکه دست به تایپ شدن من وقت نگرانی و خروج سهامدار است !!! و این روال بطور مستدام از ابتدا هر نزولی ادامه می یابد شایسته است مسئولین مرتبط تمامی نهادهای مالی اقتصادی و سایت های شفاف بررسی مسائل بورس این مسئله را به نوعی بعنوان بحثی صدمه زننده به  بازار سرمایه پیگیری بفرمایید و از مسئول سایت رهاورد بخواهند اگر بینه صحیح است دلیل ادعا افراد را با مستندات جویا شود یا در غیر این صورت یا فعالیت سایت خود را تعلیق یا تحت نظارت مراجع رصد و ذی ربط ادامه دهد یا افراد اکانت خاطی را متوقف کند چرا فضای آزاد اگر تلقی منفی و تشویش ایجاد کند بدون ارائه دلیل فضای سالم و شفاف و مثبتی نیست .
با تشکر
ناشناس
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
نمونه یک بیسواد که حتی نمیدونه شاخص 500 هزار یعنی چی
این شاخص بخاطر اینکه سود نقدی میره داخلش همیشه صعودی هست

الان هم سهمها بین 50 تا 70 درصد ریختن

امثال همین ها هستن بورس رو با کازینو اشتباه گرفتن و یا تو صف خریدن یا تو صف فروش. والا 10 سال پیش کجا بورس اینطوری بود. تحلیل بود فاندامنتال سهمها مهم بود. هر ننه قمری دو تا نمودار یاد گرفته فارغ از اینکه برای چه سهمی داره نمودار میکشه میره تو صف خرید و فروش!!

من به اینها میگم لشکر سهامداران پابرهنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
متاسفانه ، متاسفانه و متاسفانه به کرات مشاهده میشه که بعد شروع ریزش شاخص از مهرماه امسال در سایت رهاورد که با نام فضای تبادل نظر آزاد شناخته میشه ناهنجاریهای هر روز و در تایم معاملاتی و شب قبل از تایم معاملاتی رخ میده و اکانتهای بی هویت ! مکرراً با تایپ نبض های منفی در ارتباط با شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران کاربران بسیاری را به وحشت ، استرس و خروج از سهم های خودشون در رنج های پایین به هر قیمتی بدون لحاظ شرایط بنیادین انتخاب هایشان می شوند ! این اتفاق تقریبا اکثر روزها مشاهده داره میشه و وقتی کاربری افراد خاطی دیده میشه غالباً هم مطالب پیرامون لغات و کلید واژه های زیر است :
هر مثبت فرصت خروجه به وفور
شاخص تا ۵۰۰ هزار واحد تا سال ۱۴۰۳ پایین میاد
توسری زدن به بازار و ماهیت بازار و بی ارزش شمردن امر سهم ، سهام و معامله
نیک مشهود است ، وقتی روزانه سایتی با کاربران فراوان و مراجعات متعدد کامنت ها و مسایل وحشت آفرین مشاهده کرده سریعا تداوم خروج می زنند ! این امر به هیچ عنوان هم قابل جلوگیری  و متقاعد کردن اشخاص نبوده چرا که سایت فوق تنها با دریافت ایمیل "علی رغم بیان فضای آزاد مجازی " امان و فرصت نقد و اظهار نظر می دهد که بعضا مشاهده شده عده ای علی رغم سعی متعدد برای پاسخگویی به نشر این اکاذیب و بی اخلاقی ها و  ناهنجاری در این فضا از سوی سایت علی رغم در نام و نام خانوادگی افراد و ایمیل آنها خطای ارتباطی رخ داده و فرآیند ثبت نام و ورود به سایت قطع و نیاز به تماس تلفنی لذا کاربر یا متقاضی ثبت نام با وجود مشاهده مجهولات در بخش "تماس با ما" سایت مذکور و عدم معرفی مناسب اشخاص حقیقی گرداننده سایت طبق موازین چاپ و نشر و فضای مجازی و رسانه قطعا بدلیل حفظ پروتکلهای امنیتی از تماس تنها بایک شماره منصرف میشود اما آنسوی سایت هویت افراد "نام و نام خانوادگی ها" را اخذ می کند ، لازم به ذکر است روند نشر کامنتهای،مخرب به گونه ای است که فرد یا بهتر است بگوییم افراد نشر کننده آن کامنت در بخش شاخص کل یا نماد مشخصی با اطمینان کامل اظهار نظر می کنند که فلان شاخص را پیش بینی می کنم تا عدد ایکس پایین بیاید!!! یا فلان نماد حالاحالا افت می کند ، یا اینکه دست به تایپ شدن من وقت نگرانی و خروج سهامدار است !!! و این روال بطور مستدام از ابتدا هر نزولی ادامه می یابد شایسته است مسئولین مرتبط تمامی نهادهای مالی اقتصادی و سایت های شفاف بررسی مسائل بورس این مسئله را به نوعی بعنوان بحثی صدمه زننده همراه با سایر فضاهای نبض دهی منفی متشابه  به بازار سرمایه پیگیری بفرمایید و از مسئول سایت رهاورد بخواهند اگر بینه صحیح است دلیل ادعا افراد را با مستندات جویا شود یا در غیر این صورت یا فعالیت سایت خود را تعلیق یا تحت نظارت مراجع رصد و ذی ربط ادامه دهد یا افراد اکانت خاطی را متوقف کند چرا فضای آزاد اگر تلقی منفی و تشویش ایجاد کند بدون ارائه دلیل فضای سالم و شفاف و مثبتی نیست .
با تشکر
Ali
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
دولت ......... دزد
هر جا پسوند پیشوند .......... دید فرار کنید
اگه بجای بورس قمار کرده بودم کمتر ضرر میکردم
قبل از انتخابات وعده حمایت زیاد بود، خرتون که از پل گذشت وعده ها فراموش شد
به همین راحتی میشه شماها رو شناخت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
این آقایان که میگفتند 3 روزه مشکلات بازار سهام را حل میکنند. خوب چی شد؟ نکنه ما سهامداران، مشکل بورس بوده و هستیم.
بورسچی
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
درست شد دیگه درستش این بود که هر روز منفی کنن نگفته بودن که مثبت میکنن
مجید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
وقتی پتروشیمی اراک آگهی دعوت به مجمع فوق‌العاده میزاره در کدال با دستور جلسه مسئولیت اجتماعی این موضوع گویای افزایش مالیات از سرمایه‌گذاری با کلاه شرعی ، در گزارشات مالی شرکتها دستکاری به وضوح برای خبرگان بازار سرمایه مشهوده و سرمایه‌گذار که قطعاً هوشمند است سرمایه خود را از بازار خارج می‌کنه مثل گرفتن شهریه از دانش آموزان در مدارس که خلاف قانون اساسی است اما با عنوان کمک‌های مردمی به آن جلوه قانونی دادند ، قطعا نتیجه این ندانم کاری ها کشور را با هفت درصد منابع جهانی و یک درصد جمعیت جهان به این روز انداخته و امیدی به اصلاح امور نیست چون مبنای انتخاب مدیران تخصص نیست بلکه ملاک چاکر بودن دربار کفایت می‌کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
حداقل دامنه نوسان رو باز کنید بتونیم بفروشیم بریم از منجلاب..به هوای اینکه فردا 5 درصد پایین تره امروز کسی نمی خره همش شده صف فروش..
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
یارو جوان انقلابی هست فکر می کنید رئیس قبلی رو چرا بیرون کردن ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
لکوموتیر بورس راننده نداره
امیر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۴
چقد ساده اید ای خدا
خودشون برای کسری بودحه دارن چپاول میکنن
شما بع کی دارین شکایت میبرین
لعنت به ما که در این خراب شده به دنیا امدیم
ایکاش در هند در سومالی ویاد حداقل در ماداگاسکار بدنیا میامدیم ای کاش.از ایرانی بودنم خجلم.ع..................ر بود
............. است .ها دارن چپاول میکنن برای ۷۰نسل بعد خود صاحب مردشون اب طلا بخورن بردن بازم سیر نمیشن
کجا میره پدل این همه نفت وگاز وپتروشیمی معدن وطلا.مس واهن شمش المنیوم وصادرات
خدا خدابس است دیکر مرگ مارا نزدیک بفرما
الهی امین
ناشناس
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
ببین تو این مملکت کار به کجا رسیده که طرف هندومالزی رو به ایران با تمدن چند هزار ساله ترجیح میده. مقصر کیه هدف چیه تاکی؟ آخه یه کمی بخودتون بیاد مسئولین بی مسئول تا دیر نشده انصافم خوب چیزیه والا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸
زمانی که شرکت بورس ماینر بدون مجوز دارد و ارز دیجیتال استخراج می کند. یعنی پول بازارگردان ها، سرمایه داران بزرگ به این سمت رفته است. پس آنها در بورس نیستند و همه افراد را نیز تشویق می کنند در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند. نفع این بازار برای کشور سود ندارد. دولت هم برای مدیریت این بازار برنامه ای ندارد. چرا؟ قابل ذکر است این روش سرمایه گذاری از ریزش بزرگ بورس در سال گذشته شروع شده است. مدت زمان رشد بورس امسال برای این بود که ارز دیجیتال در حال ریزش بود. قطعا بخشی از پول ها به سمت بانک رفته، اما سود بانکی از نرخ تورم عقب است و سود بانکی بهتر از زیان در بورس است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸
ازماست که بر ماست نه بفروشید ونه بخرید اوراق خزانه را هم نخرید
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۱
تا کی خودتونو میخواین به خواب بزنین؟! یعنی هنوز منتظرین یکی یروز از یجایی سبزشه بیاد نجاتتون بده باشه پس منتظر باش میاد حتما فقط جلو آینه که میرین یکمی با تامل تر نگا کنین شاید یه چیزی حالیتون شد که تاحالا نشده بود..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۷
سی سال زحمت کشیدم پاداش سی سال خدمت دربورس سرمایه گذاری کردم خیرسرمسئولین بی مسئولیت دودشدرفت هوا خدایا به کی بایداعتمادکرد اینها که گفتن دولت روحانی چشمش به غربه واسه این اقتصادکشور خراب شده الان حدودسه ماه از دولت جدید میگذره هرروز بدترازدیروز ،خدایا فقط خودت به داداین مردم برس
سیستانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۶
اگر هر روز یک درصد قیمت سهام زا بیشتر می‌کردند هم ارزش معاملات بیشتر می‌شود هم اوراق فروخته می‌شود هم کسی اعتراض نمی‌کرد و با پول کارمزدهای راحت می‌توانستند بورس را نجات دهند معلوم نیست سیاست مدیران چیست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹
کار اینا خیانت در امانت است بدترین کار نزد خداوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
قمار شانس برد داره بورس نداره چون فقط شاخص سازی است
کاش به جای سهم شاخص کل را میخریدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
آقای رییسی چهار تا باسواد میاوردی لااقل وضع بورس اینطوری نمیشد مردم بانام دین وشهید بیچاره کردید خدا ازتان نگذره
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
چند سال پیش جریان سلطان سکه پیش امد. الان فهمیدن کار اقای سیف رییس کل بانک مرکزی بوده. دلیلش هم اینه که خیلی از اقایون با سیف بودن. الان هم چند سال که دارن بورس رو هر طور که به نفع خودشون هست میچرخونن. تمام درامدشون هم از جیب مردمه. با .......دشمنی دارن. تاوان ش رو باید مردم بدبخت بدن. از یه طرف گرونی بیکاری از یهطرف دیکه دولت ...........وقتی هم که اعتراض میکنی میگن خدا داره امتحانت میکنه. چرا خدا فقط واسه ادمای بدبخت هست. تا کی باید تاوان یه مشت ادم بیسواد که تو ..رو مردم باید بدن
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
چند سال پیش جریان سلطان سکه پیش امد. الان فهمیدن کار اقای سیف رییس کل بانک مرکزی بوده. دلیلش هم اینه که خیلی از اقایون با سیف بودن. الان هم چند سال که دارن بورس رو هر طور که به نفع خودشون هست میچرخونن. تمام درامدشون هم از جیب مردمه. با .......دشمنی دارن. تاوان ش رو باید مردم بدبخت بدن. از یه طرف گرونی بیکاری از یهطرف دیکه دولت ...........وقتی هم که اعتراض میکنی میگن خدا داره امتحانت میکنه. چرا خدا فقط واسه ادمای بدبخت هست. تا کی باید تاوان یه مشت ادم بیسواد که تو ..رو مردم باید بدن
ناشناس
France
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
ما از مردم زمان قاجار بی عرضه تر بودیم.در آن زمان مسئولین کشور را حراج کردن ویکی صداش در نیومد اما الان دولت مال مردم را هم حراج کرد ودستش رو تو جیبمون کرد وما همینطوری نگاه میکنیم.شاید اگر عرضه اعتراض داشتیم وضعمان بهتر بود
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
آقای رئیسی ترا به جدت نزار مردم به شما مثل روحانی نگاه کنن قبل انتخابات رفتین بورس قول دادین اصلاح بشه نشده که هیچ بدتر شده بخدا ۷۰ درصد تو ضررم آخه خدارو خوش میاد؟ شما که صدامونو نمی شنوی ولی خدا میشنوه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
در این مورد بورس هر چه می گن دروغه کلاه سرتان نره بیچاره میشین سرمایه گذاری در بورس یعنی دزدیدن سرمایه تان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
سلام کدام بحرا انرزی الان بسیاریاز مدارسوبیشاز صدهزار ومسجد هستند که خالی وبی مصرف هستند وانرزی مفت میشوزانند خوب برق وکاز این مساجذ ومدرسها وحوزهای علمیهرا یا قطع کنید یا به قیمت بازار بفروشید مسجدیکه عنکبوت وسوسکها دران رفتامد میکنند جرا باید اینهمه انرزی مفترا اتلاف کنن انه بیشاز دها براب رصنایع خوباین انرزیرا بهصنایع بهدهید بهترهست تا درمساجد مفت به سوزد
قاصد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
تنها دیدگاه خوب و درستی که از یک کارشناس امور بورسی اعلام شده همین است واقعیت موجود با انتشار اوراق خزانه بدون پشتوانه ، افزایش سود بانکی در لفافه و افزایش بهای حاملهای انرژی مثل گران کردن بنزین و حذف بنزین ۱۵۰۰ تومانی در قالب خبرسازی رسانه ای دروغ سایبری که تنها بنزین ۱۵۰۰ تومانی را نشانه گرفته و معلوم است توسط خودشان بوده و کسری بودجه و کسری اعتبار برای تامین نیرو های نیابتی همه حاکی از حمله ای وحشتناک به نقدینگی و سرمایه ی باقی مانده مردم در بورس برای تامین اعتبار سال ۱۴۰۱ است هیچوقت این نظام برای رضایت مردمش تصمیم نگرفته بلکه برای جیب آنهاست که تقلا میکنند چند وقتی برای کشاندن مردم به بورس مجبور به سبز نشان دادن بازار هستند و با کسب اطمینان مردم ، ته مانده سرمایه آنها را با حمله ای صوری مثل سایبری بنزین ، این بازار را هدف قرار میدهند ، از ما گفتن بود