بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به افت ۶۵ درصدی درآمد اساتید خوش سلیقه و وعده ای که دلالان را قلقلک داد و...
کد خبر : ۲۴۹۵۵۳

بورس

به گزارش بورس نیوز بعد از یک هفته پُر تنش بالاخره یک بار هم وعده‌های پاستور اثرگذار بود و بازارسرمایه رنگ سبز هم به خود دید. البته نباید کل پرش ۴۰ هزار پله ای امروز را به اهالی پاستور گره زد و انصافا بازگشایی عالیجناب هم در این رشد ۴۰ هزار واحدی بی تاثیر نبود. هر چند خیلی از اساتید امروز دوباره سیگنال دادن شان گل کرد و اعداد عجیب و غریبی به‌عنوان تارگت شاخص کل تا پایان سال مطرح کردند؛ ولی باید منتظر باشیم و ببینیم این بار شاخص کل، مقاومت معروف را خواهد شکست یا دوباره قرار است در نزدیکی های کانال ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی شاهد کشتی کج و بعد هم ضربه فنی شدن شاخص کل باشیم!

"عُرضه" هیچ!

بعضی دوستان در خیابان سمیه مثلا مدیر هستند، اما تنها چیزی که از آنها نمی بینیم دیسیپلین مدیریتی است! بزرگواری که افزایش قیمت تایر را تکذیب می‌کرد فرموده "تایرسازان ۴۰ درصد گران کردند و ما نمی توانیم جلوی آنها را بگیریم"! البته نامبرده یک بار هم افزایش قیمت لوازم خانگی را چند هفته قبل تکذیب کرده بود، اما حالا دم خروسش بیرون زده که به شرکت‌هایی که دنبال ممنوع کردن واردات لوازم خانگی بودند، نامه زده که مستندات شان را برای افزایش نرخ ارائه کنند! حالا ایشان چه کاری از دست شان بر می آید بجز تکذیب کردن های الکی، ما که نفهمیدیم!

افت سنگین درآمد اساتید خوش سلیقه

توقف های سلیقه‌ای نماد اهالی دیدار شمالی را که خاطرتان هست؟ بزرگوارانی که تا یک روز بازار منفی می‌شد، نمادشان را می بستند مبادا از منفی های بازار گزندی به آنها برسد! حالا مشخص شده برخلاف بسیاری از شرکت‌های بازار که قیمت سهم شان افت سنگینی داشته، اما سودآوری شان خوب رشد کرده؛ این شرکت با کاهش تقریبا ۶۵ درصدی درآمد مواجه بوده است! ببینیم تا کجا می‌توانند از نفوذشان بهره بگیرند و مانع افت قیمت سهم شوند!

"ادعا" در حد کهکشان راه شیری

خبر رسیده که دوستان در جاده مخصوص دوباره لاتاری برگزار کرده و ۱ میلیون نفر برای لاتاری ثبت نام کرده اند! گویا وعده دادن خودرو بدون نوبت به مادرانی که فرزند سوم به بعد را به دنیا بیاورند، بدجوری متقاضیان بازار خودرو را قلقلک داده و ترسیده اند که به دنبال این وعده در یکی دو سال آینده چند میلیون نفری خودرو بدون نوبت بگیرند و این دوستان دیگر دستشان به هیچ خودرویی نرسد! خدا وکیلی هرجور حساب می‌کنیم می‌بینیم بعضی از مدیران برای صنایع کوچک ما حیف هستند! کاش امکان صادرات این مدیران نخبه ای را داشتیم تا آن وقت غول های بزرگ خودروسازی در دنیا، کل کهکشان راه شیری را هم به صف خرید خودرو بکشانند!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر